RVC retrofit Polo 2019 - Witte connector op kabelboom?

Polootje13

Nieuw lid
Hi allemaal,

Ik heb een tijdje terug een lowline flip camera gekocht voor mijn Polo 2019 en wil deze binnenkort zelf (proberen) te installeren. Er zit een witte connector op waarvan ik niet weet waar die voor is/waar die op moet, de rest kon ik wel afleiden/vinden op infernet. Kan iemand mij vertellen wat ik met deze connector moet doen?

En iemand verder nog tips/soort handleiding voor het installeren/verwijderen van trimstukken op een Polo? Enige wat ik kon vinden is voor de Golf.

En als laatste, kent iemand nog een plek in Noord Holland waar je zoiets kan laten inleren of VCDS kunt huren?

Thanks!

Bijlagen

• 1.webp
    1.webp
    2.1 MB · Weergaven: 13
  • 2.webp
    2.webp
    1.8 MB · Weergaven: 13
Volkswagen  Polo 
Ik gok dat de witte connector voor je achteruitrijlicht is?

Qua trim is het niet heel spannend,maar alleen lastig. Ik ben zelf begonnen bij de achterklep en zo naar voren gewerkt. De thule, of doorvoerrubber bij de achterklep vond ik het lastigst. Ik heb de binnenkant ingespoten met wd40 oid om de doorvoer te bevorderen.

Ik zou eerst alles los aansluiten om te kijken of alles werkt en dan inbouwen.

Qua vcds zou je @Rainesh denk ik kunnen vragen?

Sluit de witte kabel (12V) aan op de zekeringkast of op de MIB-kabelboom.
Sluit de zwarte aardekabel aan op het achteruitrijlicht.
Verbind vervolgens de paarse en bruine kabel met de originele kabel uit de kabelboom voor het kofferslot, zodat dit ook weer functioneert.

Sluit de transparant/witte kabel aan op pin 6 van het blauwe blokje van de MIB.
Plaats de zwarte kabel in pin 12 van hetzelfde blauwe blokje.

Heb je VCDS of OBDeleven, ga dan naar Byte 19 en activeer daar de rear view camera.

Dat is eigenlijk alles. Daarna hoef je alleen nog de interieurpanelen los te maken en de kabels netjes weg te werken.

VW  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!