*ruiter91* polo 6r 1.6tdi 105pk r-line

Jammer van her alarm. Ik ben vorig week zondag ook bezig geweest maar ook niet aan de praat gekregen. Ik moet nu eerst bijkomen van mijn rugpijn door de klote BCM. Wat een shit plek, beetje half onderste boven in je stoel hangen om er een beetje bij te kunnen.o_O
Het is enkel de sirene vervangen en dan is alles 100%. Alarm reageert op bewegingen in de auto en op het opkrikken ervan. Optische signalen gaan af behalve de akoestische.
 
Na een lange stilte kan ik melden dat er weer een update voor de polo is gerealiseerd! Namelijk het "OEM" klasse 3 (Ultrasoon sensor + Anti Lift) alarm. Helaas is het wederom niet gelukt om het in één keer 100% af te maken, de alarmsirene is naar ons vermoeden defect. Optisch werkt alles naar behoren en zijn er verder geen storingen dan alleen die van de sirene.

Vanavond verder gegaan met het uitzoeken waarom de sirene niet werkt en ik kan jullie melden dat de sirene nu ook werkt. Om er 1000% zeker te zijn, hebben we de sirene getest op een andere auto en bleek die te werken. Back to the drawing board!:fearscream: De beschrijving in het topic en het schema nog keer bekeken en zagen we een verschil. Bij de beschrijving werd er gesproken over de LIN kabel op pin 24 en volgens het schema pin 36. Uiteindelijk de LIN kabel van pin 24 op pin 36 gezet en alles werkte meteen!:grin: Al met al weer een leuk avondje knutselen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick6R, kawazxr en HoMi
Vandaag nieuwe banden rondom laten monteren en alles netjes laten uitlijnen:mrgreen:
Deze week ook even nieuwe schijven en blokken voor de voorkant bestellen aagezien die ook niet veel meer overhielden hehe:innocent: En de voetverlichting voor achterin moet ook nog ingebouwd worden, maar dat heeft geen haast!:blush:
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nieuwe rubbers rondom laten plaatsen en alles netjes laten uitlijnen:mrgreen:
Deze week ook even nieuwe schijven en blokken voor de voorkant bestellen aagezien die ook niet veel meer overhielden hehe:innocent: En de voetverlichting voor achterin moet ook nog ingebouwd worden, maar dat heeft geen haast!:blush:
Welke schijven/blokken ga je voor? Had een mooi setje Zimmermann, maar die zijn nu (na 20.000km) al krom! :eek: Dus ben ook op zoek naar nieuwe aan de voorkant. Ergens goede ervaring mee?
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Kon het weer eens niet laten:innocent:. De voorpoten van de huidige schroefset waren niet helemaal lekker meer en kwam deze set tegen voor een mooie prijs en ja dan weet je het wel haha:laughing:. Verder miste ik zo nu en dan de beleving in de polo en kon ik via een kameraad een sound actuator overnemen. Die zorgt voor een sportiever geluid in de auto.
AD3A1D2F-2060-45B1-8865-6F61F50C98B0.jpeg
EC885F47-F15D-4542-8397-971D4B8C9988.jpeg
 
Inmiddels alweer een goede maand verder, maar door alle drukte kon dit weekend pas de schroefset gemonteerd worden. Ongekend wat een verschil in vergelijking met de oude set:openmouth:. Het comfort was opzich niet slecht, maar is nu echt super!. Aangezien het beide eibach pro street s schroefsets zijn kan daar geen verschil in zitten en daarom vermoed ik dat mijn eerste set gewoon bij aankoop al niet goed was:sweat:. Uiteindelijk nu wel een goede frisse set eronder en ben weer zo blij als een kind:grin:. De sound actuator is nog wel een dingetje en daar blijven we rustig aan met door knutselen hehe:innocent:.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!