Rick's Volkswagen Polo 1.2 TDI

Status
Niet open voor verdere reacties.
36771684252_392f99a1b0_z.jpg
Deze mannelijke contacten zijn niet de goeie. Dit zijn micro timers, je hebt MCP 1.5 nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick6R
Nieuw trosje banden eronder gezet:

Je had beter gelijk een setje velgen met korting erbij kunnen bestellen (mits de portemonnee dat toelaat uiteraard). Naar mijn mening doet een goed setje velgen veel voor een Bluemotion. Persoonlijk hoeft het voor mij niet perse OEM te zijn, vandaar dat ik de standaard grill vervangen heb voor een honingraat GTD grill. Ik vind die toch een stukje mooier, als je geen GTD wil kun je dat altijd nog aanpassen naar TDI.

Misschien is debadgen een optie? Ik heb een maandje terug de badges van de achterkant laten verwijderen en die kleine aanpassingen doen hem erg goed vind ik persoonlijk.

Hoe bevalt de motor je tot op heden? Ik vind hem erg fijn rijden maar er zit eigenlijk te weinig pit in naar mijn mening.

Plaats je ook nog foto's van het interieur? :grinning:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
Ik heb die voorbanden voor €75,- incl. montage. Daar kan ik geen set velgen met banden voor krijgen.
Ik wil de auto eerst veilig hebben voordat ik er aan ga knutselen.

GTI/GTD grill vind ik niet echt mijn ding, ik ga liever voor een R-Line pakket.

Motor bevalt wel goed moet ik zeggen. Ik heb altijd benzine gereden, dus dat nagelende geluid is wennen. Van de week in de Polo 6C 1.4 TDI gereden, dan merk je toch wel verschil hoor!
Maar, wat onwijs zuinig is zo'n 1.2 TDI, alle mensen! 3.0l/100km (1:33) stond er vorige week op de boordcomputer (airco en lampen uit, cruise op 80 km/h)

Ik ga straks wat langere stukken rijden, en ik zit zo op de snelweg.
(Leusden - Zeist en Leusden - Zwolle/Ommen)

Plannen zat in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Ik heb die voorbanden voor €75,- incl. montage. Daar kan ik geen set velgen met banden voor krijgen.
Ik wil de auto eerst veilig hebben voordat ik er aan ga knutselen.

Haha, dat is inderdaad niet duur! Waren de bandjes dermate versleten dat ze direct vervangen moesten worden?

GTI/GTD grill vind ik niet echt mijn ding, ik ga liever voor een R-Line pakket.

Dat je dan niet meteen een R-line grill besteld heb?

Motor bevalt wel goed moet ik zeggen. Ik heb altijd benzine gereden, dus dat nagelende geluid is wennen. Van de week in de Polo 6C 1.4 TDI gereden, dan merk je toch wel verschil hoor!
Maar, wat onwijs zuinig is zo'n 1.2 TDI, alle mensen! 3.0l/100km (1:33) stond er vorige week op de boordcomputer (airco en lampen uit, cruise op 80 km/h)

Ik ga straks wat langere stukken rijden, en ik zit zo op de snelweg.
(Leusden - Zeist en Leusden - Zwolle/Ommen)

Plannen zat in ieder geval.

Dat is echt gruwelijk zuinig, ik vind hem juist relatief onzuinig :tearsofjoy: Ik rijd gemiddeld 1/17. Maar ik rijd dan ook altijd op een provinciale weg naar mijn werk waar je 80 mag met veel rotondes. Ook vind ik hem traag en heb ik dus een zware rechtervoet... Op vakantie haalde ik maximaal 1/25 met alleen maar snelweg, vind het dus bijzonder knap dat je 1/33 rijd. Misschien komt het omdat ik geen originele 16" velgen eronder heb liggen en jij zo te zien originele 15".
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
Haha, dat is inderdaad niet duur! Waren de bandjes dermate versleten dat ze direct vervangen moesten worden?



Dat je dan niet meteen een R-line grill besteld heb?



Dat is echt gruwelijk zuinig, ik vind hem juist relatief onzuinig :tearsofjoy: Ik rijd gemiddeld 1/17. Maar ik rijd dan ook altijd op een provinciale weg naar mijn werk waar je 80 mag met veel rotondes. Ook vind ik hem traag en heb ik dus een zware rechtervoet... Op vakantie haalde ik maximaal 1/25 met alleen maar snelweg, vind het dus bijzonder knap dat je 1/33 rijd. Misschien komt het omdat ik geen originele 16" velgen eronder heb liggen en jij zo te zien originele 15".

Jaa, ik kon er niet meer mee door de APK in ieder geval. Banden kwam ookal uit 2011., zie hier: Ziet ook de slijtage plekken op de buitenkant zitten.
(Komt door een te lage bandenspanning volgens mij)
36141981214_76cbb22caf_z.jpg


Het bewijs:
37083650315_3112ac4f08_c.jpg


Velgen doen een hoop qua verbruik inderdaad, auto moet wat harder werken om het rond te krijgen natuurlijk.

Ben wel echt benieuwd of mensen verschil merken qua verbruik met een weggeschreven EGR...
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Ben wel echt benieuwd of mensen verschil merken qua verbruik met een weggeschreven EGR...

Hier kan ik je wel antwoord op geven. Ik heb via @iichel een losse box gekocht om de EGR uit te schakelen tevens gelijk een losse externe box die de auto naar ik dacht 105 pk chipt.

De auto rijd allesbehalve soepel in de 5e versnelling (hij hapert lichtelijk en houdt voelbaar heel lichtjes in. Maar hij is wel degelijk zuiniger. Scheelt mij maar 50 km per tank. Niet zo bijzonder veel dus, maar bij jou waarschijnlijk meer :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!