Richtingaanwijzer instrumentenpaneel werkt niet

Goedemiddag medeleden,

Hebben jullie ervaring met een richtingaanwijzer die het af en toe doet? Het gaat zich in mijn geval om de linker richtingaanwijzer die op wordt weergegeven op het instrumentenpaneel. De rechter richtingaanwijzer doet het helemaal prima en ook de indicatoren in de lampen en spiegels werken allemaal.


Hoor het graag,

Groet,

Thijs
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Klinkt als een slecht contact het is niet zo dat hij sneller gaat knipperen? Ik zou het eens gaan zoeken in de stekker aansluiting dan van de tellerbak of in de tellerbak zelf. Weet niet zeker of deze ook al leds hadden ipv lampjes. Haal niet zomaar je tellerbak los maar laat eerst een backup maken van de module's en vooral de codings. Bij verwijderen tellerbak kan het zomaar gebeuren dat je ABS coding verdwijnt
 
Soms knippert het lampje idd iets sneller maar vrij snel daarna is die weer uit. Heeft een van jullie ervaring met het ledje vervangen? Zoja is dit een beetje te doen of kan je zoiets beter uitbesteden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Dank voor de berichten. Ondertussen heb ik contact gehad met ACtronics ivm een revisie voor het paneel. Dit zou meer dan €300,00 kosten voor alleen een ledje. Dat is een beetje veel voor een ledje vind ik persoonlijk, dus ik zat te denken om zelf naar de soldering te kijken en het paneel er dus even uit halen. Dit is echter best gevaarlijk als je hem later wilt terug plaatsen ivm fout codes enz. Is er hier iemand die mij kan helpen met het terug plaatsen en alles goed terugzetten?

Ik hoor het graag.

Groet,

Thijs
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Dank voor de berichten. Ondertussen heb ik contact gehad met ACtronics ivm een revisie voor het paneel. Dit zou meer dan €300,00 kosten voor alleen een ledje. Dat is een beetje veel voor een ledje vind ik persoonlijk, dus ik zat te denken om zelf naar de soldering te kijken en het paneel er dus even uit halen. Dit is echter best gevaarlijk als je hem later wilt terug plaatsen ivm fout codes enz. Is er hier iemand die mij kan helpen met het terug plaatsen en alles goed terugzetten?

Ik hoor het graag.

Groet,

Thijs
Heb gister mijn instrumentenpaneel nog afgekoppeld en geopend voor de eeprom uit te lezen. Erna terug gezet. Geen foutcodes of verdwenen coderingen. Wel niet op contact gezet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Okay een korte update: Ik heb vandaag (zonder fout meldingen) het paneel eruit gehaald met de hoop dat ik het ledje opnieuw zou kunnen solderen. Dat mocht niet echt helpen. Wel heb ik naar een 2 de oplossing gezocht en ben ik uit gekomen bij een 2de hands instrumenten paneel. Wat moet ik allemaal doen om het nieuwe paneel te plaatsen? Ik dacht iets met VCDS

Hoor het graag.

Groet,

Thijs
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
vorig jaar nog een forumgenoot geholpen die een probleem had met zijn tellerbak.

Hiervan deed het LED-je voor de linkerrichtingaanwijzer niks meer. LED-je vervangen voor hem en het probleem is opgelost.
@markkie95 is de persoon in kwestie.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 

draadje naar het betreffende topic
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
vorig jaar nog een forumgenoot geholpen die een probleem had met zijn tellerbak.

Hiervan deed het LED-je voor de linkerrichtingaanwijzer niks meer. LED-je vervangen voor hem en het probleem is opgelost.
@markkie95 is de persoon in kwestie.

Ja dit is exact hetzelfde probleem. Zou je mij ook hierbij kunnen helpen? Ik ben al opzoek geweest naar een nieuw ledje maar weet niet echt waar ik moet beginnen als hier nog iemand een linkje heeft zie ik hem graag tegemoet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Hey, ik had gister ook hetzelfde met mijn rechterlampje. Op dit moment werkt alles. Auto moet pas volgend jaar Januari gekeurd worden. Denk je dat het probleem weer zal terug keren?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!