Review: Yatour USB SD MP3 interface

starsky

Voormalig Admin
7,154
1,036
326
Inleiding
Laatst op ebay een digitale music interface gekocht voor €49,- incl. verzenden. De reden dat ik hem kocht is dat mijn CD-speler het slecht doet met koud weer. De keuze viel op de Yatour omdat deze een stuk goedkoper is dan andere merken.
De Yatour heeft de mogelijkheid om MP3 af te spelen vanaf USB Flash Drives / USB HDD / SD-geheugenkaart. Hij heeft een 3,5 mm jack om een MP3-speler aan te sluiten. De interface kan gewoon worden bediend met de toetsen op de radio en/of stuur. Hij voelt ook degelijk aan en is van metaal.

Levering
Al vrij snel heb ik hem thuisgestuurd gekregen en viel me eigenlijk op dat hij een mooi klein formaat heeft: 95mm x 65mm x 15mm, goed in te bouwen dus.
De levering bestond uit:
- De interface zelf
- Kabel voor tussen de interface en radio
- Handleiding (Engels en Duits)
- Jack naar jack adapter

Inbouwen
Het aansluiten ging vrij simpel, het is gewoon plug en play. Ik heb hem ingebouwd aan de binnenkant van de dashboardkastje, dan istie makkelijk bereikbaar en toch uit het zicht. De interface heb ik vast gezet met klittenband. De kabel heb ik via een loos plaatje (waar je bij sommige modellen de airbag kan uitzetten) het dashboard ingeleid. De kabel kan in de quadlock stekker op de plaats van de CD-wisselaar.

Afspelen
De interface ondersteund SDHC kaarten tot 8GB, dus gelijk een SD-kaartje van 8GB vol met muziek erin gedaan. Je moet er alleen voor zorgen dat je de mapjes op de SD-kaart nummert: CD01, CD02 enz. anders herkent de interface geen muziek. Je kan ook alles los op de SD-kaart zetten. Hetzelfde geldt voor een USB-stick. Alles is via de radio te bedienen, hij reageert wel net iets sneller als de CD-speler. Hij speelt af waar het afspelen voor het laatst is gestopt.

Ondersteuning
Past in de meeste VW's vanaf 2003: Delta 6 / Delta 7 / MFD2 / MFD3/ Rhapsody CD / R100 / R110 / RCD100 / RCD200 / RCD210 / RCD300 / RCD310 / RCD500 / RVD510 / RNS2 / RNS300 / RNS310 / RNS 510 / Premium 6 / Premium 7

Conclusie
Kort gezegd de beste oplossing als de radio wilt upgraden met een externe ingang. Zeker als naar de aanschafprijs kijkt. Heb er zeker geen spijt van en zal het ook niet krijgen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Yatour USB SD MP3 interface

Mooie review.
Ik heb zelf de interface van Zemex voor mijn MFD1. Jammer genoeg is deze 2 keer zo duur in aanschafprijs en is de Yatour niet beschikbaar voor de MFD1, anders had ik deze gekocht destijds.
 
Re: Yatour USB SD MP3 interface

Goede review, lekker uitgebreid!

Eerst begreep ik het niet helemaal, ik dacht dat het de complete radio betrof. Maar het is dus een kastje wat je aansluit op je autoradio, waarmee je muziek van USB-sticks en SD-kaarten kan afspelen.

Nu ben ik al voorzien van een radio met deze features, maar toch nog even twee vragen die kwamen opborrelen bij het lezen van je review:

- Begrijp ik goed, dat je dit kastje dus niet kan gebruiken als je al een CD wisselaar hebt?
- Kun je een foto maken van je dashboardkastje, zodat we kunnen zien hoe je 'm ingebouwd hebt en hoeveel ruimte hij ongeveen in neemt? (maten zijn lastiger in te schatten).

Greetz,
Wildcard
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!