Review lampen van Dectane

De drl module van dectane heeft geen codering nodig voor zover ik weet.
Alleen als je al DRL hebt, moet je deze uitschakelen om de LED's als DRL te mogen gebruiken.

Misschien is er zelfs een instelling in de boordcomputer om de stadslichten als DRL te gebruiken, dan heb je geen aparte DRL module nodig.


Dit zijn soortgelijke DRL instellingen van een Polo met af-fabriek Xenon:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5080205-Polo-6R-coding-changes-(mainly-lighting)

- Byte 23: Much of DRL functionality seems to be here;

My car has bi-xenon with LED parking/DRL lights. There are halogen cornering lights integrated in the main headlights. Separate fog lights are situated lower down, and these only act as fogs since DRL and cornering lights are integrated in the main headlight unit.

The car came factory configured with only the front LEDs on as DRL (ignition on, light switch in "0" position). No other lamps are on with the DRLs. The corresponding bit status of the Byte 23 is 01000001.

I then played with the long coding helper for the Byte 23. This is what I discovered:
- changing bit 4 from 0 to 1 switches off the LEDs
- changing bit 3 from 0 to 1 selects low beam xenon as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 2 from 0 to 1 selects cornering lights as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 6 from 1 to 0 turns off any of the three above DRL light sources. This bit would seem to be the "master" DRL enable/disable switch?
- changing bit 7 from 0 to 1 switches off the LED DRL on the side where indicator is blinking.
Misschien werkt het op een Polo met standaard halogeen op dezelfde manier.
 
Misschien is er zelfs een instelling in de boordcomputer om de stadslichten als DRL te gebruiken, dan heb je geen aparte DRL module nodig.

Daar heb ik idd wel wat over gelezen, maar dat betrof de xenon koplampen, dus daar durf ik zo niks over te zeggen.
Naar dat bericht heb jij volgens mij ook wel vaker gelinkt (over iets met een masterswitch bitje), de bron was dacht ik polo6rfeeunde, maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen :oops::lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik snap niet waarom mensen de ledjes als DRL wil gebruiken enige wat je hoeft te doen is je stadslicht aan te doen nu kan ik kiezen mijn normale DRL dus die in de bumper (mijn mistlampen als bochtenverlichting ) of stadslicht aan en die als DRL gebruiken niemand die kan zien welke de echte DRL is toch? of ben ik nou gek? :S
 
Daar heb ik idd wel wat over gelezen, maar dat betrof de xenon koplampen, dus daar durf ik zo niks over te zeggen.
Naar dat bericht heb jij volgens mij ook wel vaker gelinkt (over iets met een masterswitch bitje), de bron was dacht ik polo6rfeeunde, maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen :oops::lol:
Geen idee waar ik het vandaan had, heb het lokaal op mijn PC.
Mijn DRL heb ik uitgezet door de volgende bit aan te zetten:
LC,12,1,Daytime Running Light (DRL) adjustable (Manually AND/OR Instrument Cluster)
Daarna heb ik DRL uitgezet volgens de handleiding met knipperlichthendel en grootlicht tijdens contact aanzetten.
Toen was automatisch de volgende bit (ook) uitgezet:
LC,23,6,Function "Daytime Running Light (DRL)" active
Dat was dezelfde bit als de master-switch vandaar dat ik ervan uit ging dat je met de rest van de bits van Byte 23 inderdaad de verschillende lampen als DRL kon aanzetten
 
Ik snap niet waarom mensen de ledjes als DRL wil gebruiken enige wat je hoeft te doen is je stadslicht aan te doen nu kan ik kiezen mijn normale DRL dus die in de bumper (mijn mistlampen als bochtenverlichting ) of stadslicht aan en die als DRL gebruiken niemand die kan zien welke de echte DRL is toch? of ben ik nou gek? :S
Je hebt helemaal gelijk, alleen branden met de stadslichten ook de lampen achter. Niet dat ik dat een bezwaar zou vinden.
 
Hahaha ja vraagje wanneer heb jij voor het laatst grootlicht gebruikt? en anders H1 xenon erin? :lol:

Zal je nog verbazen hoeveel ik met grootlicht rijd:lol:
Maar met die H1 heb je idd wel gelijk in;)
Is alleen weer zoveel extra geld uitgeven:roll:

Of iemand moet zoveel interesse hebben in mijn H4 retrofit set.... Naaah denk t haast nietStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Ze staan niet gelijk en zoals ik het kan zien veel te hoog. ;)

Ik heb het efe gefilmd ik denk eerder te laag dan te hoog je kan het goed zien als ik achter die auto rijd zie je een mooie rechte streep was ook met mn broer aan het kijken hij in zijn auto en ik verblind niemand maar als ik 3 nov. wintercheck heb laat ik dat ook wel gelijk nakijken hier nog effe het youtube filmpje staat alleen op zn zij lol http://www.youtube.com/my_videos_edit?ns=1&video_id=ojU2a_MeQiA
 
Holyshit, die staan echt helemaal verkeerd!:lol:
Links (bestuurder) kan ietsje hoger, maar dat is maar een fractie(eigk niet nodig dus), al moet deze wel een stuk naar rechts aangezien deze veel te ver naar links schijntStick Out Tongue
Rechts (bijrijder) moet een stuk omhoog, deze schijnt echt duidelijk te laagStick Out Tongue

Maar ik denk dat je het 3 november dan ook wel kunt laten doen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
nog effe het youtube filmpje staat alleen op zn zij lol http://www.youtube.com/my_videos_edit?ns=1&video_id=ojU2a_MeQiA
Deze link werkt niet bij mij, deze wel:
Eerder te laag dan te hoog? - YouTube

Lampen staan zeker niet te hoog, dat zie je vooral als je achter die auto aan rijdt. Zelfs terwijl je over een drempel heen gaat schijn je nog niet bij hem naar binnen.
Het voordeel van Xenon is dat je verkeersborden beter ziet, dat voordeel heb je in deze lage stand (nog) niet. Vooral die rechterkant moet zeker omhoog.
 
Tot op heden gaat deze topic meer over de review dan, dat mensen akkoord geven om de units te bestellen. Ik zeg on topic maak een review dayline units aan en leg de vraag nog een keer hier neer of er interesse isStick Out Tongue Btw als iedereen individueel gaat bestellen haalt men de korting er niet uit.

Ze staan netjes man!
 
Ok ik had al gezien dat er een stelschroef was om naar links en rechts te stellen en dat heb ik nu ook gedaan zoals gewoonjan had aanbevolen maar de hoogte is een probleem nou ja wat je probleem vind links vond ik goed staan zag ver voorruit en ik verblinde niemand maar mijn rechter vond ik ook te laag dus heb ik het volgende gedaan unit eruit gehaald en op foto 1 de twee rood omcirkelde schroeven iets losgedraaid en het blauw omcirkelde is een klemmetje wat ik gemaakt heb dat ik ertussen heb gezet.
DSC_0304.jpg foto 1
DSC_0299.jpg foto 2
Hier op foto 2 heb ik een stukje bevestiging materiaal wat ik niet gebruik van mijn xenon kit gebruikt een stukje dubbel gevouwen afgeknipt en er tussen gezet en dan er omheen klemmen en vastknijpen zie foto 3 ziet eruit alsof het er altijd heeft gezeten ;)
DSC_0301.jpg foto 3
DSC_0305.jpg foto 4 deze schroef zit boven die iets vaster draaien en klaar is klara nu het resultaat.
DSC_0307.jpg foto5 Viola klaar even hoog kan niet mooier al zeg ik het zelf
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!