Replica velgen, ja of nee?

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Je hebt goeie en slechte replica. Dat is zo niet te zeggen. Persoonlijk zou ik dan eerder voor een originele set gaan, al dan niet tweedehands. Maar er zijn genoeg die ook tevreden rollen op imitatie velgen.

Vaak zie je dat imitatie velgen ook met mindere banden verkocht worden, ik zou daar persoonlijk meer waarde aan hechten.

Je ziet, ik schrijf tweemaal persoonlijk. Er is niet per se een goed en een fout. Originele velgen met goede banden is vaak niet de beste keus voor je portomonnee.
 
Ik zag deze velgen voorbij komen: https://www.sgwheels.nl/de/product/157567/17-inch-vw-parabolica-gti-velgen-polo-5x100-et45
Deze velgen vind ik super mooi staan op de Polo. Maar hoe slecht, of goed, zijn ze nou echt? Ik zie er eigenlijk geen negatieve berichten over op dit forum of internet in het algemeen. Zijn er hier mensen met ervaring met deze of vergelijkbare replica velgen?
Alvast bedankt voor jullie inbreng :)

Ik rij sinds februari 2017 op imitatie Parabolica GTI velgen. Ben erg tevreden maar heb wel een winterset dus ik
weet niet hoe de velgen zich houden als je er in de winter er mee doorrijdt. Gepolijste velgen kunnen in het algemeen
niet zo goed tegen strooizout en winters weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbiepolo
Ik rij sinds februari 2017 op imitatie Parabolica GTI velgen. Ben erg tevreden maar heb wel een winterset dus ik
weet niet hoe de velgen zich houden als je er in de winter er mee doorrijdt. Gepolijste velgen kunnen in het algemeen
niet zo goed tegen strooizout en winters weer.
Ik had ze ruim 2 jaar en ze werden lelijk dmv corrosie.
Zo zie je al direct dat er duidelijk verschil in imitatie is
 
Even een kleine inbraak in dit topic. Ik heb een set imitatie rotors gekocht maar deze hadden behoorlijk wat schade van de stoepranden. Ben er even met de schuurmachine op geweest met verschillende korrels en heb nagenoeg alles weer strak gekregen. Nu is dit aluminium natuurlijk onbehandeld en oxidatie een bekend gevolg. Ik zat eraan te denken om er na het polijsten blanke lak overheen te spuiten ter bescherming. Echter lees ik ook hier wisselende verhalen over. Heeft iemand hier verder nog tips over hoe ik mijn aluminium kan beschermen?
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!