Remschijven achter verroest? APK

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,389
1,071
213
Mijn wagen moet voor half april APK gekeurd worden.
Nu zijn mijn achterste remschijven verroest. (heb al nieuwe liggen met blokken en al)
2013-12-11 13.51.01.jpg

Kunnen ze mijn wagen hierop afkeuren?
Ik merk niet dat ik minder remkracht o.i.d. heb.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Het is op de foto wat lastig te zien, maar voelt de roest als een dikke opstaande rand? Dan is de kans groot dat de schijf versleten is. Als het alleen wat oppervlakteroest is, is er niets aan de hand.
 
Had het eve nagevraagd maar al is het meer dan 50% roest dan is het afkeur en zo te zien bij jou schijven is het nog niet zo dus je zou er eventueel mee door kunnen rijden.
 
Mijn wagen moet voor half april APK gekeurd worden.
Nu zijn mijn achterste remschijven verroest. (heb al nieuwe liggen met blokken en al)
image.jpg

Kunnen ze mijn wagen hierop afkeuren?
Ik merk niet dat ik minder remkracht o.i.d. heb.

De binnenkant kan ik niet beoordelen, maar dit is APK-technisch gewoon in orde. De remschijf moet over de gehele omtrek meer dan 50% verroest zijn, is er op één of meerdere plekken minder dan 50% verroest dan is het goedkeur!
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Dit is zo makkelijk om zelf te doen. En trouwens, schijfremmen achter? Heb je de 101pk versie?
Was het maar waar. (55kW. / 75PK.)

Had het eve nagevraagd maar al is het meer dan 50% roest dan is het afkeur en zo te zien bij jou schijven is het nog niet zo dus je zou er eventueel mee door kunnen rijden.
De binnenkant kan ik niet beoordelen, maar dit is APK-technisch gewoon in orde. De remschijf moet over de gehele omtrek meer dan 50% verroest zijn, is er op één of meerdere plekken minder dan 50% verroest dan is het goedkeur!
Dank jullie wel.
Kan ik mooi nog even wachten met de nieuwe te monteren.

Thomas, ik heb de mijne in Gronau gekocht bij de VW dealer "Autohaus Vortkamp".
Scheelt heel veel met Nederland.
Als je gaat dan wel even mijn naam doorgeven, dan krijg ik de volgende keer een beetje korting. :)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Was het maar waar. (55kW. / 75PK.)
Thomas, ik heb de mijne in Gronau gekocht bij de VW dealer "Autohaus Vortkamp".
Scheelt heel veel met Nederland.
Als je gaat dan wel even mijn naam doorgeven, dan krijg ik de volgende keer een beetje korting. :)

Wat was je daar kwijt als ik vragen mag?
Hier heb je achterschijven van Bosch voor 32 euro http://www.mister-auto.nl/fl/remschijven-achteras/bosch-0-986-478-868_g900008_a0300!986!478!868.html
en de blokken, ook van Bosch voor 22 euro http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken-achter/bosch-0-986-424-813_g900006_a0300!986!424!813.html
 
F*ck, zo te zien ben ik dan toch afgezet. :(
Ik was € 115,31 kwijt incl. 19% BTW. :(

Nah ja, weer wat geleerd.

19%? Waar winkel jij dan? Scheelt toch elke keer 2% met wat ik haal :)!

Voor mijn voorkant, remschijven en blokken, van Bosch was ik ongeveer 85 euro kwijt dacht ik. Dit was tevens inkoop prijs van me vader..
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!