Remschijven achter verroest? APK

19%? Waar winkel jij dan? Scheelt toch elke keer 2% met wat ik haal :)!

Voor mijn voorkant, remschijven en blokken, van Bosch was ik ongeveer 85 euro kwijt dacht ik. Dit was tevens inkoop prijs van me vader..


Dan is de inkoop toch vrij duur. Bij misterauto ben je voor remblokken + schijven 80 euro kwijt. Ook nog eens blokken met remindicator.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Afgelopen dinsdag zijn (totaal onverwacht) de nieuwe remschijven en -blokken erop gegaan.
Vond het vreemd dat het stekkertje eraf is gehaald want schijnbaar zitten achter geen sensoren. :S

Hier een afbeelding van het stekkertje.
Sensorstekkertje.jpg

Hier één van de oude remschijven.
Oude remschijf.jpg

Hier de oude remblokken.
Remblokken oud.jpg
Op de foto is goed te zien hoe de linker veel verder waren versleten dan de rechter.

Owww, afgelopen donderdag heb ik de APK wegens ziekte afgebeld.
Heb hem exact een weekje verzet.
Wagen is nagekeken en zou met flying Colors erdoor moeten komen is mij verteld. (laten we het hopen)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 

F*ck, zo te zien ben ik dan toch afgezet. :(
Ik was € 115,31 kwijt incl. 19% BTW. :(

Nah ja, weer wat geleerd.

Die van misterauto zou ik van Bosch niet kopen, heb ze zelf op mijn 9N gehad, piepen als de ziekte!! De huidige eigenaar heeft ze zelfs al vervangen omdat het irriteerde terwijl er nog niet eens 20% versleten was!! Als je daar besteld zou ik TRW nemen! Anders gewoon bij de dealer originele halen (zijn ook van Bosch, maar piepen niet!)

Kan je dat toelichten Ruittie?

Je oude remblokken zijn aan één kant zo erg versleten omdat de remblokken "vast" zaten tussen je zadels.. als de nieuwe er gewoon ingedrukt zijn zonder die met een veil te ontdoen van roest/vuil heb je binnen de kortste keren het zelfde aan de hand! Maak het zelf op mijn werk ook vaak zat mee van andere garages waar ze altijd "goedkoop" onderhoud uitvoeren.. Bij onze dealer halen we de remzadels wel even los en ontdoen deze van alle roest op de delen die gangbaar moeten zijn en brengen daarbij even een dun laagje remmenvet aan! Op die manier gaan de remmen vele malen langer mee!

Tevens adviseren wij klanten om de 30.000km ook de remmen tussendoor te reinigen, dat wil zeggen, remstof en evnt roest verwijderen en de remmen weer monteren met wat nieuw vet! Kost je tijdens de beurt een klein beetje extra maar zo gaan je remmen echt langer mee!
 
Ik snap het niet meer. :(
Ik vroeg of je het toe kon lichten.
Dat heeft Johan nu gedaan.

Met 'hij' bedoel ik de vriend die dit heeft gemonteerd.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik snap het niet meer. :(
Ik vroeg of je het toe kon lichten.
Dat heeft Johan nu gedaan.

Met 'hij' bedoel ik de vriend die dit heeft gemonteerd.

Dat bedoel ik dat ik het zou moeten toelichting maar ik zei waarom ze afkeur waren en niet wat ik bedoelde met remzadel gangbaar gemaakt hebben maar dat heeft johan nu gedaan dus maakt verder niet uit!
 
Oke.

Vandaag antwoord gekregen van die vriend.
Vuil heeft hij weggehaald en blokken ingesmeerd met kopervet.

Duimen jullie voor de APK?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!