Dit is het setje dat ik voor mijn Polo heb geconfigureerd. Maar goed dit heb je echt niet nodig om 'op straat' te rijden. Dit is gericht op circuit gebruik.

Je kan eerst beter kijken of alle remschijven gelijk gesleten zijn, wellicht gaat hier iets mis.
Nieuwe vloeistof en stalen remleidingen helpt ook voor het pedaal gevoel.
Het kan dat er teveel condens in de vloeistof zit, waardoor het pedaal zompig voelt. Dit is dan ook mijn eerste aanraden om te vervangen.

Mocht je voor EBC gaan, dan ga je al gauw naar 1000 euro aan onderdelen, daarboven komt montage.
(Tip: EBC heeft 20% korting met code FAM20 https://ebcbrakesdirect.com/)
Dan heb je geen betere klauwen, waar meer zuigers inzitten, en je remkracht preciezer (ook wel 'beter') maken.

Als ik heel eerlijk mag zijn, dan klinkt het dat je gewoon onderhoud moet geven aan het huidige remsysteem.
175pk in een polo van 1.112kg (massa leeg) vereist echt niet veel remkracht om goed te voelen, dus je probleem suggereert een andere oorzaak dan 'slechte remmen'.
Het kan ook aan je banden liggen, hoeveel mm profiel + welke dot code hebben ze? Zijn het hankipanki banden of een gerenommeerd merk?
 

Bijlagen

  • ebc.jpg
    ebc.jpg
    103.1 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en Sal
Dit is het setje dat ik voor mijn Polo heb geconfigureerd. Maar goed dit heb je echt niet nodig om 'op straat' te rijden. Dit is gericht op circuit gebruik.

Je kan eerst beter kijken of alle remschijven gelijk gesleten zijn, wellicht gaat hier iets mis.
Nieuwe vloeistof en stalen remleidingen helpt ook voor het pedaal gevoel.
Het kan dat er teveel condens in de vloeistof zit, waardoor het pedaal zompig voelt. Dit is dan ook mijn eerste aanraden om te vervangen.

Mocht je voor EBC gaan, dan ga je al gauw naar 1000 euro aan onderdelen, daarboven komt montage.
(Tip: EBC heeft 20% korting met code FAM20 https://ebcbrakesdirect.com/)
Dan heb je geen betere klauwen, waar meer zuigers inzitten, en je remkracht preciezer (ook wel 'beter') maken.

Als ik heel eerlijk mag zijn, dan klinkt het dat je gewoon onderhoud moet geven aan het huidige remsysteem.
175pk in een polo van 1.112kg (massa leeg) vereist echt niet veel remkracht om goed te voelen, dus je probleem suggereert een andere oorzaak dan 'slechte remmen'.
Het kan ook aan je banden liggen, hoeveel mm profiel + welke dot code hebben ze? Zijn het hankipanki banden of een gerenommeerd merk?
Het ligt niet aan de banden denk ik.
Bridgestone potenza re050a
215/40 r17 87v

Ja 1000€ voor iets betere remmen is wel een hele hoop ja haha, ik dacht zelf eerst aan yellowstuff van EBC en de remvloeistof vervangen.

Stalen remleidingen heb ik me nog niet in verdiept.
 
Volkswagen  Polo 6C/6R  1.4 TSI 150pk 
Goed, ik ben dus die mafkees met die porsche remmen, voor je 't nog niet doorhad.
Remt als een motherfucker, maar is investering van 2K€

Ik zou het advies van JelleR overnemen. Als je hard wilt remmen, gewoon zorgen dat je je materiaal goed voor elkaar hebt.
Goeie schijven zijn belangrijk.
Belangrijker zijn goede blokken en verse remvloeistof.
Als je denkt dat je tekort komt kun je van 288mm naar 312mm gaan, dat is relatief simpel (klauw drager + schijven).
Stalen remleidingen helpen met gevoel. Hydraulic brake assist met vcds aanpassen ook. Sta je beide niet eerder door stil.

1. Blokken
1.5 remvloeistof high performance spul + verversen
2. Schijven
2.5 evt upgraden van 288 naar 312mm schijven
3 Stalen remleidingen
4 Grotere hoofdremcylinder
5 big brake kit / 256mm achter icm 312mm voor. Of fatsoenlijke banden.

Cursus circuit rijden / anticiperen doet denk ik overigens meer wonderen dan brute remkracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en JelleR
Goed, ik ben dus die mafkees met die porsche remmen, voor je 't nog niet doorhad.
Remt als een motherfucker, maar is investering van 2K€

Ik zou het advies van JelleR overnemen. Als je hard wilt remmen, gewoon zorgen dat je je materiaal goed voor elkaar hebt.
Goeie schijven zijn belangrijk.
Belangrijker zijn goede blokken en verse remvloeistof.
Als je denkt dat je tekort komt kun je van 288mm naar 312mm gaan, dat is relatief simpel (klauw drager + schijven).
Stalen remleidingen helpen met gevoel. Hydraulic brake assist met vcds aanpassen ook. Sta je beide niet eerder door stil.

1. Blokken
1.5 remvloeistof high performance spul + verversen
2. Schijven
2.5 evt upgraden van 288 naar 312mm schijven
3 Stalen remleidingen
4 Grotere hoofdremcylinder
5 big brake kit / 256mm achter icm 312mm voor. Of fatsoenlijke banden.

Cursus circuit rijden / anticiperen doet denk ik overigens meer wonderen dan brute remkracht.
Maar waar sta je dan wel eerder door stil ? Zonder de remschijven etc te vergroten.
 
Volkswagen  Polo 6C/6R  1.4 TSI 150pk 
Een combinatie van verschillende eigenschappen.
Grotere remschijven, betere blokken en een krachtigere remklauw (meer zuigers) zal ervoor zorgen dat je banden blokkeren, sta je dus niet sneller stil.
Dan moet je bredere velgen, en banden monteren. Dat kan pas zodra je andere aanpassingen aan het onderstel doet.
 
Geventileerde remschijven (met gaatjes of groeven) zorgen dat de schijf minder warm word waardoor deze koeler is met remmen en dus beter remt.
Yellowstuff heeft een betere bite dus grijpt beter aan.
Maar verwacht er geen wonderen van.

Ik heb de greenstuff puur voor het mindere remstof en het remt iets beter dan het originele spul.
Mochten je remmen versleten zijn is ebc een leuke vervanger/ upgradetje.

Wil je echt harder remmen dan zou je een rem upgrade moeten doen dus naar 312 mm schijven.
 
Als je er deze set op zou zetten heb je ook al meer remkracht als standaard.
Mijn zoon heeft een opel corsa 1.4 turbo gehad en de voor remmen vervangen voor een set brembo's van de nurburgring edition. Ik vond de remkracht wel meevallen,maar wat wel opviel was dat je door de krachtigere remmen meer gevoel mee kreeg dus beter doseerbaar waren en natuurlijk wel wat harder remden als de standaard versie remmen.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Als je er deze set op zou zetten heb je ook al meer remkracht als standaard.
Mijn zoon heeft een opel corsa 1.4 turbo gehad en de voor remmen vervangen voor een set brembo's van de nurburgring edition. Ik vond de remkracht wel meevallen,maar wat wel opviel was dat je door de krachtigere remmen meer gevoel mee kreeg dus beter doseerbaar waren en natuurlijk wel wat harder remden als de standaard versie remmen.
Moet ook zeggen dat de remmen van de polo GTI ook best bijterig zijn.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Je kunt niet zomaar golf 7 remmen op een Polo aw zetten
Ik denk dat je wel gelijk hebt, de steekmaat zal anders zijn. Golf velgen passen ook niet op een polo. Maar alles is leverbaar. Heb deze set nieuw in engeland te koop zien staan voor de polo GTI. Schijven zullen wel zelfde diameter zijn maar dan met aangepaste steekmaat.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!