RCD 200 vervangen canbus

hallo beste mensen,

ik heb een aftermarket android doubble din gekocht op aliexpress.
compleet met kabelboom, helaas zat er geen quadlock adapter bij.
maar dat is niet zo een probleem ik kan de kabels zelf knippen en aansluiten.
althans dat hoopte ik, waar ik over struikel zijn de 2 canbus kabels van de rcd200 unit.
de aftermarket heeft geen aansluiting voor canbus, wel voor de overige aansluitingen zoals voor de stuur, verlichting etc.
mijn vraag is of dat deze canbus wel ergens aangesloten moet worden.
ik weet namelijk dat het voor vervelende kwaaltjes kan zorgen als de canbus niet (goed) aangesloten is.

dit is wat ik heb gekocht
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
@emre076 Misschien wat off-topic, maar je gaat toch de originele kabelboom van je radio niet doorknippen en vastsolderen aan het draadharnas voor je custom radio?
Van dat idee krommen mijn tenen toch wat hoor.

Mocht je later dan toch niet zo tevreden zijn van je radio of weer wat anders willen, moet je weer alles beginnen open knippen en solderen.

Lijkt het geen beter idee om een Quadlock connector aan het draadharnas van je nieuwe radio te zetten? Dan kan je hem zo aansluiten op de originele kabelboom van je wagen zonder knippen/solderen/en een hoop krimpkous.
En mocht jij/een volgende eigenaar dan later toch nog een andere radio willen, dan is het connector los en nieuwe radio erin. Origineel zoals het hoort.

Voor een tientje is alles netjes geregeld:
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
@emre076 Misschien wat off-topic, maar je gaat toch de originele kabelboom van je radio niet doorknippen en vastsolderen aan het draadharnas voor je custom radio?
Van dat idee krommen mijn tenen toch wat hoor.

Mocht je later dan toch niet zo tevreden zijn van je radio of weer wat anders willen, moet je weer alles beginnen open knippen en solderen.

Lijkt het geen beter idee om een Quadlock connector aan het draadharnas van je nieuwe radio te zetten? Dan kan je hem zo aansluiten op de originele kabelboom van je wagen zonder knippen/solderen/en een hoop krimpkous.
En mocht jij/een volgende eigenaar dan later toch nog een andere radio willen, dan is het connector los en nieuwe radio erin. Origineel zoals het hoort.

Voor een tientje is alles netjes geregeld:
hi brent,

ja klopt ik heb er wel over nagedacht en het een en ander opgezocht.
als je kant en klare (plug'n play) quadlock wilt zit je al gauw tegen de 50 euro aan, althans van wat ik heb gevonden
ik wilde niet zoveel uitgeven. op aliexpress is het goedkoper maar dan zit je weer met de 2 weken levertijd waar ik ook niet zo een zin in had.
ik heb de diagramen opgezocht en de kleurcodes van de kabels.
ik heb de kabelboom doorgeknipt en aangesloten op de radio. uiteraard netjes weggewerkt met kabelschoentjes en krimpkousen.
het kan inderdaad vervelend zijn voor de volgende (toekomstige) eigenaar daarom heb ik ook de diagramen en de kabel kleurcodes bewaard.

maar de radio zit inmiddels er al in.
toch bedankt voor je bericht en je zorgen voor de auto :)
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!