Ratelende koppelingsplaat

Ik heb sinds januari 2019 een nieuwe polo. Na 20000 km begon de auto hard te ratelen. Na het intrappen van de koppeling ging dat geluid weg. Heb m teruggebracht en ze hebben toen een nieuwe koppelingsplaat erin gedaan. Na ongeveer twee weken hebben ze er weer een Nieuwe koppelingsplaat erin gedaan. Ik was net thuis en begon de auto weer te ratelen. Ben direct teruggereden naar de dealer. Ze zijn met vier man komen luisteren. Nu hebben ze mij een soortgelijke auto gegeven om het geluid te vergelijken. Exact hetzelfde geluid wat niet normaal is, bij het intrappen van de koppeling gaat het geluid weg. Zij zeggen dat het normaal is, maar heb meerdere andere monteurs naar laten luisteren en die bevestigen allemaal dat het niet klopt. Zij hebben voorgesteld om de bak van hun leenauto over te zetten op die van mij maar die auto heeft excact hetzelfde orobleem
Als die van mij. Is er iemand die soortgelijke probleem heeft met zijn schakelbak. Het gaat om een polo 1.6 TDI schakel uit 2019
 
Volkswagen  Polo 2g  1.6 tdi 
Dus als ik het goed begrijp heeft de dealer er twee keer een nieuwe koppelingsplaat ingezet, en nu zeggen ze dat het geluid normaal is omdat hun leenauto dezelfde symptomen heeft? Raar.

Maar hoe kan je koppelingsplaat ratelen? Is het niet je vliegwiel?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Klopt ze zeggen dat ze ook drukgroep hebben vervangen. In het begin zeiden ze dat de vliegwiel kapot was, maar daarna zeiden ze sorry dat klopt niet en dat het toch de koppelingsplaat was. Ik denk inderdaad dat het ook de vliegwiel is. Ik heb zelf iemand anders auto gereden en die klinkt als een naaimachine en niet als een tractor net als die van mij. Hebben intussen ook mijn rechtsbijstand gesproken en die hebben aangegeven dat ik ze een brief moet sturen met ingebreke stellen. Ze hebben echt hun best gedaan, maar ze moeten niet gaan zeggen dat het normaal is en dat het niet zo spannend is het geluid
 
Volkswagen  Polo 2g  1.6 tdi 
Ik zou eens naar een andere dealer gaan en vragen of een monteur met je mee kan luisteren. Neem alles op met je telefoon. Dat helpt je straks. Direct beginnen met een dossier aanleggen. Dus alles opnemen, zowel gewone als telefoongespreken, en opschrijven wanneer je waar geweest bent en wanneer je de klachten ervaart. Veel "plezier" met het claimen van garantie bij Pon :|

En twee keer de koppelingset vervangen zeggen ze? De oude gezien? En wat antwoorden ze nu op de vraag waarom ze dat gedaan hebben als het allemaal heel normaal klinkt? Een dealer gaat echt niet twee keer een koppelingset vervangen als het normaal is dat hij zo ratelt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Bedankt man voor je advies. Ik heb de meesten geluiden wel opgenomen,
Maar ik ga morgen een brief sturen waarin ik ze twee weken de tijd geef om
Het op te lossen. Ik vond het inderdaad ook raar dat ze koppeling hebben vervangen terwijl die twee weken daarvoor vervangen was. Ik hoop eerlijk gezegd dat er iemand is die een soortgelijke probleem heeft en of het wel
Of niet is opgelost. Heb een hoop ellende met deze auto. Zelfs mijn Volkswagen teken voor is helemaal verweerd door de stress
 
Volkswagen  Polo 2g  1.6 tdi 
Ik heb inmiddels een soortgelijke auto gekregen met zelfde versnellingsbakcode en die maakt exact hetzelfde geluid. Dus zij zeggen dat hèt normaal is. De auto die ik heb getest die was goed maar heeft een andere bakcode. Ik ga ze morgen ingebreke stellen en eisen dat ze met een oplossing komen.
 
Volkswagen  Polo 2g  1.6 tdi 
Welke bak gaat het om? Zijn er meerdere klachten te vinden op internet?

Het kan nu twee kanten op. Of het geluid hoort echt bij de bak, of ze bevestigen met de testauto dat de bak inderdaad een kwaal heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Welke bak gaat het om? Zijn er meerdere klachten te vinden op internet?

Hèt gaat om een handgeschakelde bak,
Diesel 1.6 TDI. Code helaas niet opgeschreven.



Het kan nu twee kanten op. Of het geluid hoort echt bij de bak, of ze bevestigen met de testauto dat de bak inderdaad een kwaal heeft.

Als het geluid echt bij de bak hoort dan ga ik het koopcontract laten ontbinden, toen ik m net nieuw had maakte hij het geluid niet. En als ze van te voren hadden gezegd dat ie geluid zou maken achteraf dan had ik nooit gekocht
 
Volkswagen  Polo 2g  1.6 tdi 
De bakcode staat in je boekje (op de witte stikker voorin) en op de sticker achterin de kofferbak. Wel een vervelend verhaal. Is het geluid echt dusdanig dat er niet mee te rijden is? Ben eigenlijk wel benieuwd nu Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Oh ik ga morgen even in mijn boekje kijken. Het geluid is gelukkig niet zo erg dat je er niet mee kunt rijden. Maar het is gewoon irritant dat wanneer je je auto start een geluid hoort wat niet normaal is voor een nieuwe auto. Heb er genoeg voor betaald en dan verwacht je er iets voor terug.
En als ik van te voren wist dat ie zulke geluiden zou maken dan had ik m nooit besteld.
 
Volkswagen  Polo 2g  1.6 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!