Raammechanisme vervangen Polo6R

Peppergrey

Bekend lid
885
334
83
Sinds gisteren gaat mijn raam niet meer open en dicht zoals ik dat gewend ben.
Kans is groot dat het raammechanisme stuk is.. :(

Nu ben ik een beetje gaan zoeken op het forum, maar heb nog niet een duidelijke tutorial kunnen vinden. Hopelijk kan een van jullie mij hiermee helpen?

Als iemand wat tips heeft over hoe en wat, dan hoor ik ze graag!


Het begin heb ik al kunnen vinden:

Deurpaneel verwijderen:

Raam verwijderen:
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Raam hoeft er niet uit zet ik altijd met een wig vast. De rest is bekleding los schroeven op de juiste plekken zoals op het eerste filmpje dan de plaat los die je ziet zitten. raam moet een stukje zakken zodat je bij de bevestigingen kunt en je het raam omhoog kan doen met de hand en kan klem zetten met een wig. Daarna zitten er 4 boutjes voor de raamgeleiders Links 2 en rechts 2. Die los draaien en dan het raammechanisme eruit halen. gaat niet makkelijk maar is te doen. Stekker eraf en omgekeerd een nieuwe plaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik had het laats ook, bij mij was het de zekering die kapot was. Zekering 51
 

Bijlagen

  • 619A210C-E379-484F-87AA-BB0BBF0AAE3A.png
    619A210C-E379-484F-87AA-BB0BBF0AAE3A.png
    269.7 KB · Weergaven: 38
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Mijn mechanisme is stuk gedraaid en moet vervangen worden van de rechter deur.
Polo r9 2004 schakelaar achter paneel moeilijk los te krijgen bij het slot .
Kunststof delen beschadigd heel vervelend.
Kijken hoe we hier uitkomen.
 
Volkwagen  Polo 9N1/9N2  1.4 75pk 
Raam hoeft er niet uit zet ik altijd met een wig vast. De rest is bekleding los schroeven op de juiste plekken zoals op het eerste filmpje dan de plaat los die je ziet zitten. raam moet een stukje zakken zodat je bij de bevestigingen kunt en je het raam omhoog kan doen met de hand en kan klem zetten met een wig. Daarna zitten er 4 boutjes voor de raamgeleiders Links 2 en rechts 2. Die los draaien en dan het raammechanisme eruit halen. gaat niet makkelijk maar is te doen. Stekker eraf en omgekeerd een nieuwe plaatsen
kan dit ook zonder wig?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Ik heb het ook zelf eens gedaan en vervangen raammechanisme was goed te doen.
Compleet mechanisme besteld bij van Gunnewiek voor €40.-
Raam er helemaal uitgehaald(meer werkruimte) en mocht je je ramen willen tinten kan je er gelijk folie tegenaan plakken of ff wegbrengen naar een tinter
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Ik heb het ook zelf eens gedaan en vervangen raammechanisme was goed te doen.
Compleet mechanisme besteld bij van Gunnewiek voor €40.-
Raam er helemaal uitgehaald(meer werkruimte) en mocht je je ramen willen tinten kan je er gelijk folie tegenaan plakken of ff wegbrengen naar een tinter
Voor 40euro is het zonder comfort mode toch?

Want ik heb tijdje terug ook vervangen.
Zonder comfort mode, moet je zelf knopje ingedrukt houden of omhoog houden
Met comfort mode, gaat raam automatisch helemaal naar beneden of boven als je wil, kan ook stukje

Met comfort mode is het gelijk richting 90euro

Het is goed zelf te doen, ik ben met 2n aan de slag gegaan en had raam eruit gehaald en op achterbank gelegd.

Bij mij was draad teveel verroest, waar door kabel gebroken was.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16V 86PK 5D "GTI line" 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Oude topic weer leven inblazen!

Mijn mechanisme heeft het óók begeven. Motortje werkt, maar na het deurpaneel te hebben gedemonteerd zie ik dat de draad verrot en verroest is, en uit zijn "houdertje" is.

Nu snap ik dat ik het onderdeel kan bestellen, maar hoe vind ik de juiste (met comfort uitgeruste) raammechaniek?? En hoe kom ik achter het lakkleurige paneel?
Mvg Jay
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Wellicht verkeerd topic: een van mijn ramen piept heel hard, meerdere malen verzocht de wissers/raamgeleiders/rubbers schoon te maken om eventueel zand te verwijderen. Dit heb ik geprobeerd met een microvezel doek, water en een pinpas maar dit bood geen soelaas. Zijn deze ook te vervangen of heeft iemand tips?
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Oude topic weer leven inblazen!

Mijn mechanisme heeft het óók begeven. Motortje werkt, maar na het deurpaneel te hebben gedemonteerd zie ik dat de draad verrot en verroest is, en uit zijn "houdertje" is.

Nu snap ik dat ik het onderdeel kan bestellen, maar hoe vind ik de juiste (met comfort uitgeruste) raammechaniek?? En hoe kom ik achter het lakkleurige paneel?
Mvg Jay
Dat lak gekleurde is onderdeel van je deur dat gaat niet weg.
Je zou het mechanisme door de opening moet friemelen.

Het onderdeel bij de dealer halen of via een onderdelen website, en dan goed kijken of de comfort functie er op zit.

Ik heb nog nooit gezien hoe die functie er op een raammechanisme uit ziet....
 
Wellicht verkeerd topic: een van mijn ramen piept heel hard, meerdere malen verzocht de wissers/raamgeleiders/rubbers schoon te maken om eventueel zand te verwijderen. Dit heb ik geprobeerd met een microvezel doek, water en een pinpas maar dit bood geen soelaas. Zijn deze ook te vervangen of heeft iemand tips?
Hier heb ik ook last van.. Klinkt soms ook alsof die niet helemaal soepel glijdt, heb zelf ook al lopen kutte met wd40 mocht ook niet baten
 
Volkswagen  6r  1.4 86pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: noenoe
Ik heb dus precies hetzelfde met mijn Polo uit 2010, wou het raam dicht doen en opeens een luide knal met een hoop gekraak. Bleek dat het raammechanisme was afgebroken. De Volkswagen dealer vraagt hiervoor 280 euro inclusief montage! is het makkelijk zelf te doen?
 
.  .  . 
Ik heb dus precies hetzelfde met mijn Polo uit 2010, wou het raam dicht doen en opeens een luide knal met een hoop gekraak. Bleek dat het raammechanisme was afgebroken. De Volkswagen dealer vraagt hiervoor 280 euro inclusief montage! is het makkelijk zelf te doen?
Het is een duur grapje bij de dealer, maar dat komt vooral door de tijd die ze eraan kwijt zijn. Het demonteren van het oude raammechanisme en het nieuwe erin zetten kost tijd. Zelf heb ik er een uur per kant aan besteed.

Als je handig bent en je hebt de juiste gereedschappen (torx bitjes e.d.) is het goed te doen. Goed opletten hoe de oude erin zit en op die manier de nieuwe terugmonteren. Het is vooral belangrijk om alle kabeltjes en dopjes weer terug te plaatsen :)

TLDR: Véél voordeliger om het zelf te doen, mits handig en in bezit van gereedschap.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Ronny
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!