Raammechanisme vervangen Polo6R

Peppergrey

Bekend lid
880
63
26
Sinds gisteren gaat mijn raam niet meer open en dicht zoals ik dat gewend ben.
Kans is groot dat het raammechanisme stuk is.. :(

Nu ben ik een beetje gaan zoeken op het forum, maar heb nog niet een duidelijke tutorial kunnen vinden. Hopelijk kan een van jullie mij hiermee helpen?

Als iemand wat tips heeft over hoe en wat, dan hoor ik ze graag!

Het begin heb ik al kunnen vinden:

Deurpaneel verwijderen:

Raam verwijderen:

TCL

Tuningcenter Lowering
Sponsor
VCDS Support
Raam hoeft er niet uit zet ik altijd met een wig vast. De rest is bekleding los schroeven op de juiste plekken zoals op het eerste filmpje dan de plaat los die je ziet zitten. raam moet een stukje zakken zodat je bij de bevestigingen kunt en je het raam omhoog kan doen met de hand en kan klem zetten met een wig. Daarna zitten er 4 boutjes voor de raamgeleiders Links 2 en rechts 2. Die los draaien en dan het raammechanisme eruit halen. gaat niet makkelijk maar is te doen. Stekker eraf en omgekeerd een nieuwe plaatsen

• Like
Waarderingen: Sal

Fred v.d.Ing

Nieuw lid
8
3
Ede
Mijn mechanisme is stuk gedraaid en moet vervangen worden van de rechter deur.
Polo r9 2004 schakelaar achter paneel moeilijk los te krijgen bij het slot .
Kunststof delen beschadigd heel vervelend.
Kijken hoe we hier uitkomen.

andy1995

Lid
305
18
24
Raam hoeft er niet uit zet ik altijd met een wig vast. De rest is bekleding los schroeven op de juiste plekken zoals op het eerste filmpje dan de plaat los die je ziet zitten. raam moet een stukje zakken zodat je bij de bevestigingen kunt en je het raam omhoog kan doen met de hand en kan klem zetten met een wig. Daarna zitten er 4 boutjes voor de raamgeleiders Links 2 en rechts 2. Die los draaien en dan het raammechanisme eruit halen. gaat niet makkelijk maar is te doen. Stekker eraf en omgekeerd een nieuwe plaatsen
kan dit ook zonder wig?

mausie

Bekend lid
957
63
Ik heb het ook zelf eens gedaan en vervangen raammechanisme was goed te doen.
Compleet mechanisme besteld bij van Gunnewiek voor €40.-
Raam er helemaal uitgehaald(meer werkruimte) en mocht je je ramen willen tinten kan je er gelijk folie tegenaan plakken of ff wegbrengen naar een tinter

Walter-GTI

Actief lid
600
43
Ik heb het ook zelf eens gedaan en vervangen raammechanisme was goed te doen.
Compleet mechanisme besteld bij van Gunnewiek voor €40.-
Raam er helemaal uitgehaald(meer werkruimte) en mocht je je ramen willen tinten kan je er gelijk folie tegenaan plakken of ff wegbrengen naar een tinter
Voor 40euro is het zonder comfort mode toch?

Want ik heb tijdje terug ook vervangen.
Zonder comfort mode, moet je zelf knopje ingedrukt houden of omhoog houden
Met comfort mode, gaat raam automatisch helemaal naar beneden of boven als je wil, kan ook stukje

Met comfort mode is het gelijk richting 90euro

Het is goed zelf te doen, ik ben met 2n aan de slag gegaan en had raam eruit gehaald en op achterbank gelegd.

Bij mij was draad teveel verroest, waar door kabel gebroken was.