Raam bediening bestuurder kant wekt niet

Ik heb perongeluk 3 dagen lang (in de regen) alle ramen van mijn auto open laten staan. Een buurtbewoner had mij hierop geattendeerd. Gevolg was dat de ramen bediening aan de bestuurders kant eerst kuren toonde, nu werkt geen enkele knop meer. De raam bediening aan de individuele deuren werkt nog prima. Ik heb een nieuwe control panel besteld maar ook die werkt niet. Verlichting in de controls gaan wel aan maar de knoppen doen niks. Zekering gecontroleerd en die is nog prima. Op YouTube zag ik een filmpje van iemand met een ander model Volkswagen die precies hetzelfde probleem had. Zekering panel opengemaakt (zijkant bestuurders zijde) en doormeten, die waren nog goed. Toen had hij een andere panel (onder stuur) open geschroefd en daar zat nog een zekering. Die was idd doorgebrand. Vervangen en alles werkte weer. Ik heb in mijn Polo alleen de zekeringen pannel onder het stuur maar weet niet waar die 'andere' zekering zit. Ja, bij de accu zijn ook zekeringen maar die zijn allemaal goed (en niet voor de raam bediening). Ook lijkt het alsof de verwarming van de buitenspiegels niet meer werkt (verstellen werkt nog wel). Weet iemand waar deze 'geheime' zekering zit?
 
Volkswagen  Polo MK5  1.2 70pk 
Achter de relais zit ook een BCM. Ik heb deze eruit gehaald en open kunnen maken. Ik zie geen corrosie of andere schade. Een nieuwe BCM kost al snel ruim 100 euro. Zou dat ook defect kunnen zijn?
 
Volkswagen  Polo MK5  1.2 70pk 
Als ik dit zo lees zou ik eerst eens de knoppen gaan vervangen voor een nieuwe. Je geeft al aan dat de rest wel werkt in de auto. Uitlezen ga je dit ook niet mits je weet hoe je de knoppen in de output tests kan vinden. Maar dit is nog geen garantie. Is dat het niet dan zal je raammotor vermoedelijk defect zijn. Een zekering verwacht ik niet want dan hadden je andere ramen ook niet meer gewerkt en dit geld ook voor je BCM.
 
Als ik dit zo lees zou ik eerst eens de knoppen gaan vervangen voor een nieuwe. Je geeft al aan dat de rest wel werkt in de auto. Uitlezen ga je dit ook niet mits je weet hoe je de knoppen in de output tests kan vinden. Maar dit is nog geen garantie. Is dat het niet dan zal je raammotor vermoedelijk defect zijn. Een zekering verwacht ik niet want dan hadden je andere ramen ook niet meer gewerkt en dit geld ook voor je BCM.

Knoppen heb ik al vervangen door een nieuwe. Verlichting in de knoppen gaat wel aan maar net als de vorige, niks werkt. Als mijn rammotor defect is, hoe heeft dit effect op de overige 3 ramen die wel werken via hun eigen knop maar niet via de centrale aansturing?
 
Volkswagen  Polo MK5  1.2 70pk 
BCM lenen gaat zomaar niet helaas. En de ramen worden onafhankelijk van elkaar gestuurd via elke raammotor. Daarom werkt hij links niet en de rest wel.

De knoppen in de andere deuren werken op een andere wijze
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!