Probleem met motor : stotteren/schokken - geen idee wat er is - zelfs de VW dealer niet !

Goede middag, beste VW Polo kenners,

Ik heb een vervelend probleem met mijn VW Polo ( kenteken 6-SZD-23 ).

Hieronder uitleg van mijn klacht en wat ik er al aan vernieuwd/gedaan heb om het probleem te proberen te verhelpen :

Tijdens het autorijden bij vol gasgeven in een hoge versnelling ( 4 of 5 ), bij een laag toerental ( onder 2000 ) stottert /schokt de motor !
Als ik dan het gas dan weer loslaat en daarna weer geleidelijk gas geeft, dan niet ! Het rare is dat dit stotteren/schokken zich niet
voordoet in de lage versnellingen 1, 2 en 3 !

Om dit probleem proberen te verhelpen, heb ik onderstaande al laten uitvoeren ( helaas zonder het beoogde resultaat ) :
  • nieuw brandstoffilter
  • nieuwe bougies
  • nieuwe bougiekabels
  • nieuwe bobine
Toen bovenstaande vernieuwingen niet hielpen, ben ik met de auto uiteindelijk naar de VW dealer geweest om uit te lezen / nakijken, zie
hierbij bevindingen van dealer :

" Testritten m.b.t het waarnemen van de klacht, interactieve functie m.b.t storingen opvragen en meetwaardeblokken uitlezen, software
versie controleren van motor regelapp. of dit actuele versie is, hogedruk pomp gedemonteerd stoter en filter gecontroleerd. Momenteel
is er geen directe storing waarneembaar in motor management systeem maar is klacht wel aanwezig ".

Ik vind het raar dat zelfs de dealer mij niet verder kan helpen of aangeven wat precies het probleem is . En om zomaar lukraak ( dure ) onderdelen te gaan vervangen, kan ik gewoonweg niet betalen.

Ik ben nu al veel geld kwijt en het probleem is nog steeds niet verholpen

Kan iemand mij svp helpen, adviseren of heeft iemand hetzelfde probleem gehad ?

Alle info is van harte welkom, wil graag weer lekker in mijn autootje rijden, alvast bedankt !

Mvg,
Sheila
 
VW Polo (5 ) Edition  4 Deurs HATCHBACK 1.2  66 KW / 90 PK 
Heeft de dealer gecontroleerd op vacuumlekkage? Aangezien veel word aangestuurd met vacuum tegenwoordig.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: MarkStb
Hoi Sheila,

Ik heb met mijn Polo (6R), met de zelfde motor alleen de 105pk variant, ook last gehad van het rare schokken/hikken.
Precies zoals u beschrijft bij lage toeren, en vol gas.
Het vreemde is dat het eigenlijk bij mij geleidelijk minder werd. En nu zelfs helemaal weg is.

Misschien eens een Italiaans beurtje geven? ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Hoi Sheila,

Ik heb met mijn Polo (6R), met de zelfde motor alleen de 105pk variant, ook last gehad van het rare schokken/hikken.
Precies zoals u beschrijft bij lage toeren, en vol gas.
Het vreemde is dat het eigenlijk bij mij geleidelijk minder werd. En nu zelfs helemaal weg is.

Misschien eens een Italiaans beurtje geven? ;)
Jij hebt, althans volgens je foto, een 6C en geen 6R. of ga ik te kort door de bocht?
 
Hoi Sheila ik heb exact hetzelfde probleem zoals jij omschrijft. Garage weet niet goed waar de oorzaak vandaan komt.
Wat was uiteindelijk bij jou de oplossing?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
@RobGasErOp controleer eens de motor kabel boom ter hoogte van de start motor en versnellingsbak
komt nog wel eens voor dat de kabel boom daar een klein beetje doorscheurt en met name bij last wissel even heel kortstondig sluiting maakt
het is niet altijd goed te zien vaak maar een heel klein plekje waar je gemakkelijk overheen kijkt het beste van de onderkant
even bekijken groet Donna
 
MIjn moeder heeft een golf 6, met ik denk dezelfde 1.2 benzinemotor. Heeft hetzelfde probleem.. Dus mocht iemand er toch achter zijn gekomen, hoor ik het graag :)
Inhouden, schokken, motor die onregelmatig loopt, zijn allemaal symptomen die door verschillende oorzaken kunnen voorkomen. Ik zou niet zomaar iets vervangen omdat dit bij iemand anders wel heeft gewerkt. Eerst uitlezen op foutcodes en diagnose stellen voordat je er aan begint.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!