Probleem met de achterruit- en spiegel verwarming

Hoi,

Gisteren merkte ik op dat de spiegels niet meer ontdooien als ik het knopje omdraai. En de achterruit verwarmd ook niet meer, als ik de knop indruk gaat ie branden, en na 20 sec gaat ie knipperen.

De accu is overigens pas een jaar oud, en er zijn geen zekeringen kapot.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Het betreft een polo 9n3 1.4 16v 80 pk uit 2007

Mvg Ruud
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 59kw 
Hallo Ruud,

Als ik me goed herinner wilt een knipperend achteruit-verwarming-lampje zeggen dat de load management actief is.
Dit wilt zeggen dat het elektrisch systeem overbelast is en tijdelijk bepaalde functies uitschakelt.

Kan je je accu spanning eens meten voordat je lampje begint te knipperen, en tijdens dat het knippert?
Misschien is je nieuwe accu toch niet zo goed, of heb je een probleem met de alternator. Maar dit is voorlopig maar een wilde gok.

Dit is de procedure voor load management
1653046805942.png
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Dankjewel voor de info! De airco is idd wel minder sterk, met dit vochtige weer is dat goed merkbaar.

Ik heb een vriend met een VAGCOM gebeld, die komt morgen even langs, ik houd u op de hoogte ;)
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 59kw 
Hallo Ruud,

Als ik me goed herinner wilt een knipperend achteruit-verwarming-lampje zeggen dat de load management actief is.
Dit wilt zeggen dat het elektrisch systeem overbelast is en tijdelijk bepaalde functies uitschakelt.

Kan je je accu spanning eens meten voordat je lampje begint te knipperen, en tijdens dat het knippert?
Misschien is je nieuwe accu toch niet zo goed, of heb je een probleem met de alternator. Maar dit is voorlopig maar een wilde gok.

Dit is de procedure voor load management
1653046805942.png


Hoi Brent,

Ik heb vanavond de auto is even bekeken..

De accu even los, en weer vast. Alles deed het weer! (eventjes dan). De motor loopt stationair ook 100 toeren hoger in de 'noodloop'.

Ik heb met de multimeter even gemeten:

- Auto uit, accu 12.2V

- Contact aan, motor uit. Accu 11.9V

- Motor aan, alle apparaten uit. Accu 14.1V

Motor en alles uit, en een accutester erop gezet. Het voltage onder volle belasting is slechts 10,6V. De conditie is volgens de tester is 'Bad'...

Om een extra check te doen, heb ik bij een caddy dezelfde test gedaan, Die geeft onder volle belasting 11,9V en is 'Good'.


Ik heb met spoed een nieuwe accu besteld, komt morgen, en dan hang ik ook nog de VAGCOM eraan.
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 59kw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!