Prijsopgaaf 4 nieuwe banden

ZR betekent geschikt voor snelheid >240 km/h.

Ooit is mij uitgelegd dat het te maken heeft met de overlap van de lagen/vezels die is dan groter
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
Ik ben benieuwd of ik met zulke duren banden dan ook echt verschil ga merken kwa grip etc

Dat verschil ga je zeker merken. Ik had Achilles (zaten er nieuw onder bij aankoop) en nu Michelin Pilot Sport 5.
Een wereld van verschil maar ook inderdaad van prijs. Maar ik betaal graag voor kwaliteit en een stukje veiligheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
Dat verschil ga je zeker merken. Ik had Achilles (zaten er nieuw onder bij aankoop) en nu Michelin Pilot Sport 5.
Een wereld van verschil maar ook inderdaad van prijs. Maar ik betaal graag voor kwaliteit en een stukje veiligheid.
Ik ben benieuwd heb binnenkort een afspraak… waar merk jij vooral verschil in?
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Ben benieuwd of ik ook beter mijn 200pk op de voorwiel weg krijg…
Neem aan dat je dan alleen vanuit stilstand bedoelt? Gaat zelfs met de beste banden een probleem zijn omdat het gewicht van nature naar achteren schuift als je optrekt. De Polo GTI is standaard vanaf een km of 40 prima op z'n staart te trappen zonder echt grip te verliezen. Ik heb 500nm en krijg het prima op de weg met droog weer, zelfs met m'n AcHiLlEs banden.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Het bijna eeuwenoude budget vs duur kopen van spullen en de essentie ervan.
Blijft leuk om te lezen wat de meningen van mensen zijn.

  • Budget producten (banden) bieden prestaties die vaak zullen voldoen aan minimale eisen.
    Dit doen ze tegen een compromis van duurzaamheid, levensduur, gebruikte materialen voor de natuur en veiligheid in dit geval. Natuurlijk zijn ze goedkoper, maar alles in marges. Zoals Essie al aangaf, 60 euro op een totaalsom van 800+ euro.
    • Een heel belangrijk punt waar haast niemand naar kijkt, maar hou jij je auto aan totdat de banden op zijn? Nee? Vaak niet.
      Auto handelaren, garages etc. kijken naar banden en bieden naar de algemene staat van jouw auto, a-merk banden is vaak één van de belangrijkste punten waar een auto op gekeurd wordt in een snelle inspectie.
  • A-merk of dure producten (banden) zijn vaak beter ontwikkeld, getest en geproduceerd.
    Ik weet dat Michelin zo verschrikkelijk veel geld steekt in ontwikkeling van haar banden, dat je daar nooit fout kan gaan.
LevendStratego rijdt op Achilles, en is daar blij mee. Goed om te horen en niemand gunt het je om er problemen mee te krijgen.
Echter is de kans op cupping, flatspotting en dergelijke problemen gewoonweg eerder aanwezig dan bij a-merk banden. Uiteraard ligt het ook aan je rijstijl.

Het komt erop neer dat je voor jezelf de keuze moet maken:
Wat zijn veiligheid, duurzaamheid en prestaties mij waard? En kan/wil ik daarvoor een premium betalen?

Maakt het je niet uit om de allerbeste natte grip te hebben, en maak jij je niet druk om 50dkm op een band ipv. 60dkm? Koop dan lekker de goedkopere banden, en wees er blij mee.

Dan mijn two cents, ik zal altijd voor a-merk banden gaan. Het is niet alleen mijn veiligheid, maar ook die van een ander. Niemand verwacht op een noodstop, aquaplaning of klapband, maar zodra het moment daar is, wil ik de meest betrouwbare banden hebben die mij veilig stilzetten. Daar komen de a-merken naar voren als de veiligste banden, en dus mijn keuze. Toevallig ga ik over een paar weken ook een set banden kopen, de Continental SportContact 7's. Kost duur, maar voelt goed. ;)
 
Het bijna eeuwenoude budget vs duur kopen van spullen en de essentie ervan.
Blijft leuk om te lezen wat de meningen van mensen zijn.

  • Budget producten (banden) bieden prestaties die vaak zullen voldoen aan minimale eisen.
    Dit doen ze tegen een compromis van duurzaamheid, levensduur, gebruikte materialen voor de natuur en veiligheid in dit geval. Natuurlijk zijn ze goedkoper, maar alles in marges. Zoals Essie al aangaf, 60 euro op een totaalsom van 800+ euro.
    • Een heel belangrijk punt waar haast niemand naar kijkt, maar hou jij je auto aan totdat de banden op zijn? Nee? Vaak niet.
      Auto handelaren, garages etc. kijken naar banden en bieden naar de algemene staat van jouw auto, a-merk banden is vaak één van de belangrijkste punten waar een auto op gekeurd wordt in een snelle inspectie.
  • A-merk of dure producten (banden) zijn vaak beter ontwikkeld, getest en geproduceerd.
    Ik weet dat Michelin zo verschrikkelijk veel geld steekt in ontwikkeling van haar banden, dat je daar nooit fout kan gaan.
LevendStratego rijdt op Achilles, en is daar blij mee. Goed om te horen en niemand gunt het je om er problemen mee te krijgen.
Echter is de kans op cupping, flatspotting en dergelijke problemen gewoonweg eerder aanwezig dan bij a-merk banden. Uiteraard ligt het ook aan je rijstijl.

Het komt erop neer dat je voor jezelf de keuze moet maken:
Wat zijn veiligheid, duurzaamheid en prestaties mij waard? En kan/wil ik daarvoor een premium betalen?

Maakt het je niet uit om de allerbeste natte grip te hebben, en maak jij je niet druk om 50dkm op een band ipv. 60dkm? Koop dan lekker de goedkopere banden, en wees er blij mee.

Dan mijn two cents, ik zal altijd voor a-merk banden gaan. Het is niet alleen mijn veiligheid, maar ook die van een ander. Niemand verwacht op een noodstop, aquaplaning of klapband, maar zodra het moment daar is, wil ik de meest betrouwbare banden hebben die mij veilig stilzetten. Daar komen de a-merken naar voren als de veiligste banden, en dus mijn keuze. Toevallig ga ik over een paar weken ook een set banden kopen, de Continental SportContact 7's. Kost duur, maar voelt goed. ;)
Je doet hier wel de aanname dat ik er per se heel blij mee ben, wat niet zo is. Ik zou liever 4 sets hebben met allemaal Michelin's, maar 16x Pilot Sports zoek ik nog een sponsor voor. Heb daarnaast ook nog een motor waar ook geen goedkope banden omheen zitten.

De banden zaten om de wielen heen en presteren bij droog weer prima, heb er in Duitsland flink mee doorgejaagd en heb er geen problemen mee gehad of het gevoel gehad dat het niet veilig was. Zodra er 2 drupjes uit de lucht komen ga ik 90 rijden op de rechterbaan want daar doen de Achilles het echt niet goed en dat merk je.

Dat je stelt dat flatspotting en cupping eerder aanwezig is dan bij a-merk is niet mijn ervaring, heb meer gezeik gehad met 2 van m'n andere sets waar Hankook en Vredestein op liggen dan met de set waar Achilles op ligt op die vlakken (haha).

Punt is, dat als je geen tijd/zin/geld hebt om voor Michelins of Continental te gaan, je prima op een B merk band kunt rijden als je er maar gruwelijk veel rekening mee houdt dàt je op een B merk band aan het rijden bent. Meer afstand, meer ruimte om te anticiperen, langzamer rijden als het slechter weer is.. je weet wel, die dingen die sowieso meer mensen eens zouden moeten proberen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR en Rickkert
Volgens mij had ik het al een keer geplaatst op het forum, maar om even mee te mengen in de budgetbanden discussie: Bespaar niet op banden en kies een A-merk. M'n BMW stond bij aankoop op 4 banden van het merk Event met alle 4 meer dan 7 mm profiel, volgens verkoper enkele maanden oud, klopte ook wel volgens dot code. M'n laatste km'rs voordat ik op mn vakantiebestemming in Italie was begon de auto flink te stuiteren. Oorzaak? Beide achterbanden met blaren op de bandenwangen. Banden zijn op vakantiebestemming vervangen voor A-merk. Wat een verschil joh, ook qua geluid en grip bij nat.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR en Jordyyy
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!