Preventie diefstal koplampen Polo AW

Voorkomen is onmogelijk, de beste oplossing is goed verzekerd zijn. Zoals je ziet in dat filmpje is het heel eenvoudig om de lampen er uit te trekken, dat ga je niet tegenhouden met bijzondere bouten.

Misschien als je ze rondom vastlijmt dat ze dan niet meer gestolen kunnen worden, maar dan loop je later tegen andere problemen aan :).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Gewoon goed verzekeren en verder niet moeilijk doen.
als je een aw kan betalen kan je ook allrisk of casco verzekeren
bij een a6 full led matrix koplampen jatten ze nog gewoon eruit en die zijn 3x zo duur per stuk.
alarm stelt ook niks voor. alles is te kraken en te hacken.
en kenteken in lampen boejt ook niemand, want als ik bijv een lamp nodig heb omdat de mijne kapot is, betaal ik liever 300 euro dan 700 en zo zitten heel veel mensen in elkaar. en wie gaat controleren hoe of wat? zelfs een motorblok kan je zo jatten en in andere auto zetten zonder problemen,...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Gewoon goed verzekeren en verder niet moeilijk doen.
als je een aw kan betalen kan je ook allrisk of casco verzekeren
bij een a6 full led matrix koplampen jatten ze nog gewoon eruit en die zijn 3x zo duur per stuk.
alarm stelt ook niks voor. alles is te kraken en te hacken.
en kenteken in lampen boejt ook niemand, want als ik bijv een lamp nodig heb omdat de mijne kapot is, betaal ik liever 300 euro dan 700 en zo zitten heel veel mensen in elkaar. en wie gaat controleren hoe of wat? zelfs een motorblok kan je zo jatten en in andere auto zetten zonder problemen,...
Helemaal eens. Om deze discussie te starten is niet zozeer dat het gaat of je wel- of geen allrisk verzekering moet hebben hoor. Echter blijkt - na wat belletjes met de verzekering - dat diefstal van onderdelen ten koste gaat van de schadevrije jaren. Mocht je dan een setje lampen "verliezen", herstellen en vervolgens weer bezoek van zulke dieven krijgen, het heel erg snel gaat met de aantal opgebouwde schadevrije jaren.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Helemaal eens. Om deze discussie te starten is niet zozeer dat het gaat of je wel- of geen allrisk verzekering moet hebben hoor. Echter blijkt - na wat belletjes met de verzekering - dat diefstal van onderdelen ten koste gaat van de schadevrije jaren. Mocht je dan een setje lampen "verliezen", herstellen en vervolgens weer bezoek van zulke dieven krijgen, het heel erg snel gaat met de aantal opgebouwde schadevrije jaren.
ik zie het filmpje hoe ze er uit worden getrokken, dan maken die anti diefstal bouten dus ook geen moer uit... maar toch leuk dat ze er in zaten
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Mijn koplampen zijn vorige maand voor de derde keer gestolen, echter blijf ik erbij om geen verdere maatregelen te nemen om overige schades te voorkomen. Wanneer een dief het gemunt heeft op je lampen krijgt hij ze toch wel. Goed verzekeren blijft denk ik de enige optie.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  • Leuk
Waarderingen: ColinAW
Mijn koplampen zijn vorige maand voor de derde keer gestolen, echter blijf ik erbij om geen verdere maatregelen te nemen om overige schades te voorkomen. Wanneer een dief het gemunt heeft op je lampen krijgt hij ze toch wel. Goed verzekeren blijft denk ik de enige optie.
Drie keer joh? Ongekend zeg! o_O

Heb je ondertussen geen vervelende gesprekken met de verzekering gehad of betreft het lease?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Bij een maatje van mij waren de LED-koplampen van zijn 6c 3x gestolen waarna hij de koplampen heeft vastgezet van onderen met parkers aan het gedeelte van de bumper waar de koplampen op rusten (zie foto's). Heb geen idee of dit ook zo bij de AW zit? Sindsdien gaat het goed want dan kunnen ze hun snelle vingertjes niet onder de koplamp krijgen om hem er vervolgens uit te trekken. Wel zo vastschroeven dat er dus geen vocht in de koplampen kan komen!
Edited_7954337.jpg
Edited_58643678.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 16V 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: ColinAW
Bij is er afgelopen week ook het zelfde gebeurd koplampen eruit dat os niet zo erg maar zijscherm beschadigd en bumper.
Zou een alarm helpen om dit tegen te gaan zou het alleen de lampen zijn oke maar nu moet ie gespoten worden enz ben ik toch niet heel blij mee.
Plus over 2 a3 weken staan ze er weer ben ik bang voor de nieuwe lampen
 

Bijlagen

  • IMG-20230309-WA0001.jpeg
    IMG-20230309-WA0001.jpeg
    873.3 KB · Weergaven: 54
Volkswagen  Polo gti aw  2.0tsi 264pk 455nm 
Bij is er afgelopen week ook het zelfde gebeurd koplampen eruit dat os niet zo erg maar zijscherm beschadigd en bumper.
Zou een alarm helpen om dit tegen te gaan zou het alleen de lampen zijn oke maar nu moet ie gespoten worden enz ben ik toch niet heel blij mee.
Plus over 2 a3 weken staan ze er weer ben ik bang voor de nieuwe lampen

Ik heb een alarm wat afgaat als de motorkap open gaat maar als ik
het goed begrijp hoeft de motorkap niet open om de koplampen
te stelen.
 
Ok nu heb ik 2 filmpjes zitten kijken en de dieven doen alles met de handen ik zelf heb nu de eerste Polo dus ik weet niet hoe die lampenunits vast zitten maar kan je dan de units niet vast zetten met stevige tiesripes dan maken ze misschien wel schade maar ze kunnen dan de units onmogelijk meenemen zonder een kniptang en het openen van de motorkap.
Ik hoop dat er forumleden zijn die dat kunnen uitleggen.
Als het om bepaalde types Volvo had gegaan had ik kunnen zeggen dat het met de handen zonder de motorkap te openen onmogelijk is om de units te stelen deze zaten namelijk met een stalen pen door achterkant unit in het chassis vast.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Zo gebeurd dat nog steeds joh, dacht dat dat alweer voorbij was. ik heb de mijne nu vanaf 2019, maar nog nooit gebeurd gelukkig. hopelijk blijft dat zo tot de Cupra er is
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ok nu heb ik 2 filmpjes zitten kijken en de dieven doen alles met de handen ik zelf heb nu de eerste Polo dus ik weet niet hoe die lampenunits vast zitten maar kan je dan de units niet vast zetten met stevige tiesripes dan maken ze misschien wel schade maar ze kunnen dan de units onmogelijk meenemen zonder een kniptang en het openen van de motorkap.
Ik hoop dat er forumleden zijn die dat kunnen uitleggen.
Als het om bepaalde types Volvo had gegaan had ik kunnen zeggen dat het met de handen zonder de motorkap te openen onmogelijk is om de units te stelen deze zaten namelijk met een stalen pen door achterkant unit in het chassis vast.
Als je iets wil doen, zou je antidiefstal schroeven/bouten kunnen plaatsen, even kijken welke je nodig hebt en bestellen.

1678876007883.png
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
naar mijn weten gaat het niet om die schroeven, ze rukken die unit er gewoon uit. aan die schroeven komen ze niet eens. trekken het gewoon stuk en je schroeven zitten er nog in
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Is ook lastig maar als ik het op de filmpjes zie hebben ze ongelofelijke haast ze rukken de units finaal uit zijn voegen dus ik vroeg mij af als ze meer tijd nodig hebben gaan ze dat dan ook doen , nemen ze die tijd om toch de lampen mee te nemen en het ricico lopen om gepakt te worden?
Als je de units onder de motorkap vast kan maken met bijvoorbeeld tiesripes krijg je ook schade door het rukken aan de unit maar ze nemen geen lampen mee dat maakt toch een aanzienlijk minder schadebedrag.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!