Preventie diefstal koplampen Polo AW

Hi forumgenoten,

Afgelopen weken zijn er veelvuldig koplampen ontvreemd van Polo AW's, zo ook in mijn wijk. Blijkbaar gaat dit vrijwel net zo makkelijk als bij 'oudere' 6R en 6C modellen. Van de auto's in mijn wijk zijn de dieven slechts uit op de standaard halogeen versie, in tegenstelling tot de LED. Het kan toeval zijn, maar het valt wel op.. Ook schijnt er enkele nachten geleden een inbraakgolf te zijn geweest in Utrecht. Ook hier waren ze voornamelijk uit op halogeen.

Nu is zo dat als dieven ergens op uit zijn, ze het altijd kunnen jatten. Toch ben ik benieuwd welke (preventieve) aanpassingen je kan doen om het enigszins moeilijk te maken. Blijkbaar is het kinderspel en vraag mij af of ze überhaupt de motorkap open hoeven te maken. In Zuid-Afrika schijnt het bij soortgelijke 6R modellen veelvuldig voor te komen en hebben lokale autoriteiten geadviseerd om tie-wraps te monteren :eek:.
Nu heb ik zelf een alarm op mijn AW vanuit de fabriek, of dit alarm motorkapherkenning heeft betwijfel ik. Los van het feit dat ze wellicht niet eens de motorkap hoeven open te maken, gaat denk ik het alarm mij niet helpen om mijn koplampen te houden.

Het is natuurlijk uitermate triest dat dieven op jacht zijn naar auto-onderdelen, blijkbaar is het zo easy gemonteerd dat ze het ook vrij gemakkelijk eruit halen. Vanuit mijn verzekering heb ik vernomen dat diefstal van onderdelen je schadevrije jaren kost, dus dat wordt - als je de pineut bent - flink vervelend.

Ben benieuwd naar jullie opties, meningen en suggesties. :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Voorkomen doe je het niet mee, maar je kan aan de binnenkant je koplampen graveren met je kenteken. Als ze gejat worden, dan zijn ze voor hun moeilijker verkoopbaar. Grafeersetjes zijn online te koop, soort vloeistof met een mal van je kenteken wordt opgestuurd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Als je iets preventief wil doen, raad ik je anti diefstal bouten aan.

1653558775743.png
Heb ik inderdaad ook overwogen, thnx!
Probleem is dat je het denk ik pas te laat ziet. Ook weet ik niet of de dieven überhaupt de bouten los hoeven te draaien. Bij de 6R en 6C filmpjes die ik voorbij zag komen, trekken ze gewoon de units eruit... :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Voorkomen doe je het niet mee, maar je kan aan de binnenkant je koplampen graveren met je kenteken. Als ze gejat worden, dan zijn ze voor hun moeilijker verkoopbaar. Grafeersetjes zijn online te koop, soort vloeistof met een mal van je kenteken wordt opgestuurd.
Dit klinkt inderdaad wel interessant. Zeker als je het kenteken enigszins in het zicht van de koplamp graveert, indien dit toegestaan is haha. Midden op de unit moet het denk ik wel opvallen voor de dieven;)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Dit klinkt inderdaad wel interessant. Zeker als je het kenteken enigszins in het zicht van de koplamp graveert, indien dit toegestaan is haha. Midden op de unit moet het denk ik wel opvallen voor de dieven;)
Ja kan ook idd. Misschien bovenaan in een hoek.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: ColinAW
Weet iemand trouwens ook in hoeverre het noodzakelijk is dat de motorkap geopend wordt? Benieuwd of enerzijds het alarm nut heeft en anderzijds anti-diefstalbouten effect kunnen hebben
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Best een goed idee om de koplampen te graveren. Maar dat zien 'de boeven' pas als ze de koplampen er uit gehaald hebben.
En ik denk niet dat ze ze dan weer even netjes terugplaatsen, dus zit je al met de schade.
Het heeft pas een afschrikeffect als we allemaal gelijk alle koplampen graveren, liefst direct in het zicht.
 
Best een goed idee om de koplampen te graveren. Maar dat zien 'de boeven' pas als ze de koplampen er uit gehaald hebben.
En ik denk niet dat ze ze dan weer even netjes terugplaatsen, dus zit je al met de schade.
Het heeft pas een afschrikeffect als we allemaal gelijk alle koplampen graveren, liefst direct in het zicht.
Haha wellicht dat een graffitispuitbus ook helpt met het minder interessant maken van je lampen:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
ik heb begrepen van mijn dealer, wel iets anders dan de lampen.. de radio/gps is zo ontworpen dat deze er juist makkelijk verwijderd kan worden.
Dit om geen extra schade te veroorzaken aan je gehele dashboard bij inbraak.

Maar het blijft gewoon triest dat dit gebeurt.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Maar wat heb je aan koplampen waarvan de oortjes gebroken zijn? ze klikken wel maar lijkt me niet fijn om zonder oortjes de koplampen te bevestigen.
Ik denk dat anti diefstal bouten voor nu de beste oplossing is, weet iemand welke maat bouten ze hebben uit me hoofd M8?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Cruz, Kijk eens naar de video enkele posts terug, wel degelijk de lampen.
dat weet ik maar bedoelde het voorbeeld van de Radio. Lampen zijn idd eenvoudig te verwijderen, dit is gedaan zodat rijders zelf een lampje makkelijk kunnen vervangen en hier niet naar de dealer moeten.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Maar wat heb je aan koplampen waarvan de oortjes gebroken zijn? ze klikken wel maar lijkt me niet fijn om zonder oortjes de koplampen te bevestigen.
Ik denk dat anti diefstal bouten voor nu de beste oplossing is, weet iemand welke maat bouten ze hebben uit me hoofd M8?
Oortjes kun je loslopen bij VW, dacht 14 euro voor een setje. Ik heb zelf ook 1 oortje
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!