Polomaniac's 9N3 GTI

Idd wat een verhaal, want je brengt wel je wagen weg in vertrouwen dat zij dus de kennis in huis hebben en het dus ook keurig naar behoren verhelpen...niet dus!

Waarom ben je niet naar een andere VW dealer gegaan voor een second opinion?
 
Johan zei:
wat een horror verhaal weer.. daar breng je je zuur verdiende geld tegenwoordig heen :(

haha nou dat is ook weer wat overdreven, maar je vertrouwd ze gewoon niet (meer). Ik had eerlijk gezegd al weinig vertrouwen hoor, dus echt veel hoefden ze niet fout te doen voor ik me mateloos irriteerde. Ik ben al wel op het punt dat ik bv km-standen controleer, ik hang er nog net geen camera in :lol: Maar idd, het kost je klauwen met geld zo'n auto, en je krijgt het gevoel dat ze dat alleen bij de aankoop waarderen. Ik kreeg zelfs de eerste twee keer geen gratis vervangend vervoer, want dat valt niet onder garantie bepaling van VW. De derde keer was ik wat pissig geworden en toen kon het dan uiteindelijk wel. Zoiezo ben ik daar erg voorstander van want op dat moment kost het hun geld en dan lopen ze wat harder voor je (ik heb iig dat gevoel dan)

Polootje zei:
Idd wat een verhaal, want je brengt wel je wagen weg in vertrouwen dat zij dus de kennis in huis hebben en het dus ook keurig naar behoren verhelpen...niet dus!

Waarom ben je niet naar een andere VW dealer gegaan voor een second opinion?

Dat ze geen echte kennis meer hebben tegenwoordig was ik al wat langer bang voor; als je geen foutmelding in de boordcomputer hebt ken je het wel shaken. Daarbij komt het natuurlijk ook omdat je ze tegenwoordig op de letter kan controleren omdat alle vag dealersoftware wel te vinden is.

In de buurt zit nog een andere vestiging van de dezelfde dealer, dus dat is geen second opinion en heeft dus geen zin. Verder is er enkel nog een servicepunt ... maar dat is de garage waar we onze eerste vw hadden gekocht (was in die tijd nog een dealer, maar ze zijn niet voor niets gedegradeerd) , die pipo's stonden met een schroevendraaier het tankklepje te demonteren bij de aflevering van de auto dus dat was ook al geen suc6 (het klepje zit enkel vast met een veerring, daarna draai je de klep 90 graden is hij los).

Dus echt zo een oplossing heb ik er niet voor. Daarbij is het ook zo dat je enkel tijdens werkuren iets gedaan kan krijgen, zaterdagochtend zijn ze wel open/aanwezig maar werken ze niet. Dus ik zou een vrije dag moeten nemen om naar een andere dealer te rijden.

Ik heb ondertussen wel een bekende tuner benaderd of zij meer ervaring hebben met dit probleem en of zij nog verdere suggesties hebben.

Even afwachten dus, ik houd jullie op de hoogte!
 
Dit komt me heel erg bekent voor! Ik heb ook problemen met vermoedelijk mijn Turbo bij mijn bluemotion deze klinkt dan heel hard door de auto heen sporadische een heel brommend geluid en moet zelfs me radio harder zetten mocht ie dr boven uit komen nu heb ik dit meerdere malen aangegeven waarop ik antwoord krijg van we moeten het probleem horen maar dit is dus bijna geen doen want als ik op de snelweg zit en het probleem doet zich voor en ik rij naar de volkswagen dealer dan hebben ze of geen tijd heb ik 1x gehad of ik deed de motor uit en vervolgens weer aan en toen was het probleem weg.. dus heb ik aangegeven maak er maar een notitie van zolang ik nog garantie heb.. Ik heb dit nu al meerdere keren aangegeven uitlezen kunnen ze het niet denk ik omdatk geen melding krijg dat er iets mis is dus als dat ding stuk gaat buiten me garantie en ze durven er wat voor te vragen draai ik helemaal door.. Misschien vermijdt ik wel lekker Volkswagen service en breng ik de auto voor service naar een bekende die een eige garage heeft scheelt 1 klauwe vol met geld en 2 goede ervaringen.

Zo dat ben ik kwijt :)
 
Zo zo, laten we dit topic weer eens leven in blazen.

De garantie is bijna afgelopen dus..... zakken met die hap :) ben aan het neuzen voor een schroefsetje en leuke velgen.

Wie weet binnenkort een noemenswaardige update

sjors
 
Hey hey,

Een beetje late reactie maar de "problemen" zijn nooit opgelost, de gemaakt schade door de dealer is wel hersteld. Ik moet zeggen dat ik ook geen verdere problemen heb gehad met het motorblok maar de polo is ondertussen al weer weg.

Sjors
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!