Het is even geleden maar ik zal er maar eens een update opgooien:
Ik heb het erg druk met werken op het moment en dus weinig vrije tijd over voor de polo/fora. Bovendien ben ik de laatste paar maanden aan het sukkelen met de polo.
DIT probleem is nog steeds niet opgelost; en ik krijg er een behoorlijke sik van.
Na het aandragen van de klachten bij de dealer (auto heeft nog gewoon fabrieksgarantie) is er door hun gezocht naar het probleem. Ikzelf heb natuurlijk het internet afgestruind, voordat ik naar dealer ging, naar problemen en kwam al gauw (via vwvortex) uit op de nokkenasketting/spaninrichting van de nokkenasketting.
Het hele verhaal bij de dealer voorgelegd, met de kanttekening dat het maar af en toe optreed. Ze hebben het geluid niet kunnen horen, buiten mijn video/audio dan, en kwam met de zogeheten 'combiklep' op de proppen [ik heb trouwens nog steeds geen idee van de functie van dat ding]. Daarbij had ik ook gevraagd of mijn versnellingspook wat strakker afgesteld kon worden omdat die ietwat losjes aanvoelde.
Dit bleek niet de oplossing te zijn, en het werd probleem werd steeds maar erger. Uiteindelijk is er afgesproken de auto voor een midweek achter te laten zodat zij zelf hem konden starten na lange stilstand (=nachtrust) om het zelf te horen. Dit was in zekere zin geslaagd omdat ze nu toch echt zelf IRL het geratel gehoord hadden -> het was de nokkenasketting :shock: toen was ik met stomheid geslagen, mijn suggestie hadden ze de eerste (twee bezoeken, dit was al de derde keer dat ik mijn auto kwijt was) naast hun neer gelegd en niet eens naar om gekeken.
De eerste week na de reparatie kwam het inderdaad niet meer voor; de week erop dacht ik het zelf wel gehoord te hebben, maar ondertussen ga je aan jezelf twijfelen en wil je het zeker weten voor je voor een 4e keer terug gaat. Sindsdien is het geratel weer willekeurig aanwezig bij het starten. Daarnaast schiet sindsdien de versnellingspook ook omhoog terwijl deze in de R stand staat. Hij blijft wel in de juiste versnelling staan maar de pook zelf schiet soms gewoon terug omhoog. De verklaring van de dealer was hiervoor: "Dit heeft iedere volkswagen" :shock: :twisted:
Naast dit 'gehannes' moest ik zelf ontdekken dat er schade van gereedschap was in het moterruim, niet aangesloten luchtslang, fout bevestigde olieleiding (lag te trillen/schuren op een ijzeren clip), een dolgedraaide bout, vette vingers over inlaatspruitstuk (prominent aanwezig in de 9n3), een gescheurde modderkap in de wielkast en wielbouten die veel te vast stonden (momentsleutel dus niet gebruikt).
Na een excuus mocht ik de polo nog een keer langsbrengen zodat deze schade hersteld kan worden.
Ik ga nu dus voor de 4e keer terug met het probleem (en schade) en ben benieuwd wat ze nu gaan doen...