Polomaniac's 9N3 GTI

Re: Polomaniac's 6n

zo zo, stond een leuk pakketje toen ik thuis kwam; te weten:

een (monteurs)stoelhoes... hoef ik na het werk niet bang te zijn dat ik mijn bekleding vuil maak.


en (gisteravond om 5 uur pas besteld) :cool: (1k0 035 507 L, 15,- incl.)
\
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Polomaniac's 6n

yes alles komt van de dealer.

Makkelijk monteren? NEE :evil: kon het natuurlijk niet laten en was nu net begonnen met demonteren van de oude antenne. Er is erg weinig ruimte tussen de hemel en het dak om je sleutel (22!!!) kwijt te kunnen (zonder je hele hemel los te halen)


zo staat ie er nu bij:
[resize=600:2ui8bfka]http://members.lycos.nl/polomaniac/ext/antenne/tn_DSC02261.jpg[/resize:2ui8bfka]

we zijn nu zo ver dat ie er uit is en wat blijkt: kan je dat fucking draadje voor de antenne aansluiting niet overzetten :evil: dat komt dan doordat in de originele antenne alle schroeven vol gegoten zijn met lijm :evil: maandag maar even dat draadje bestellen denk ik.... de polo is dan dus alleen niet te gebruiken tot ik dat spul weer heb :cry: :cry: :cry:
 
Re: Polomaniac's 6n

nee het moet in 1x goed, en heb nog geen ruis. Kom er trouwens net achter dat op tekening in etna er altijd een kabeltje bij wordt geteken (maar staat niet in de stuklijst) het kabeltje zelf heb ik nog niet kunnen vinden in etna.
 
Re: Polomaniac's 6n

Yep, hij past natuurlijk wel hoor. staat ook zeker niet verkeerd... maar ik heb geen zin om weer een andere oplossing voor de antenne te verzinnen. Bovendien was deze nieuwe 30e duurder wat weer even duur is (ongeveer) als een losse antenne erbij kopen...

sjors
 
Re: Polomaniac's 6n

Maik zei:
Oke, ik heb wel intresse in je antenne, PM me maar of voeg me toe tot msn


Antenne mocht ik terug geven :)

De golf 6 antenne was helaas ook niet de oplossing; ze past op het dak, ze heeft een radio antenne ingebouwd MAAR nu heeft dat kreng een andere stekker :evil: dus ook die terug gebracht. ik rijd nu weer met de originele rond. Voorlopig maar zo laten dus :cry:
 
Re: Polomaniac's 6n

Dit zit toch nog steeds te knagen achterin me hoofd :roll: :
norm-1.jpg

vs.
8x17 + verlagen
tupaclaag-1.jpg
 
Re: Polomaniac's 6n

hehe Big Grin de 1e is gewoon hoe tie nu staat :) dus tis meer van dit zou het moeten worden :)

Het is een 8x17 ET32 velg en zal in vergelijking met de gti velg 25mm naar buiten komen.

Dit is een 9n3 met gti veren en exact dezelfde maten voor de velgen:
5507_1_AHH2kf4mMc.jpg


vind het wat tegenvallen zo, heb liever een 8x16 velgje dan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is even geleden maar ik zal er maar eens een update opgooien:

Ik heb het erg druk met werken op het moment en dus weinig vrije tijd over voor de polo/fora. Bovendien ben ik de laatste paar maanden aan het sukkelen met de polo.

DIT probleem is nog steeds niet opgelost; en ik krijg er een behoorlijke sik van.

Na het aandragen van de klachten bij de dealer (auto heeft nog gewoon fabrieksgarantie) is er door hun gezocht naar het probleem. Ikzelf heb natuurlijk het internet afgestruind, voordat ik naar dealer ging, naar problemen en kwam al gauw (via vwvortex) uit op de nokkenasketting/spaninrichting van de nokkenasketting.
Het hele verhaal bij de dealer voorgelegd, met de kanttekening dat het maar af en toe optreed. Ze hebben het geluid niet kunnen horen, buiten mijn video/audio dan, en kwam met de zogeheten 'combiklep' op de proppen [ik heb trouwens nog steeds geen idee van de functie van dat ding]. Daarbij had ik ook gevraagd of mijn versnellingspook wat strakker afgesteld kon worden omdat die ietwat losjes aanvoelde.

Dit bleek niet de oplossing te zijn, en het werd probleem werd steeds maar erger. Uiteindelijk is er afgesproken de auto voor een midweek achter te laten zodat zij zelf hem konden starten na lange stilstand (=nachtrust) om het zelf te horen. Dit was in zekere zin geslaagd omdat ze nu toch echt zelf IRL het geratel gehoord hadden -> het was de nokkenasketting :shock: toen was ik met stomheid geslagen, mijn suggestie hadden ze de eerste (twee bezoeken, dit was al de derde keer dat ik mijn auto kwijt was) naast hun neer gelegd en niet eens naar om gekeken.

De eerste week na de reparatie kwam het inderdaad niet meer voor; de week erop dacht ik het zelf wel gehoord te hebben, maar ondertussen ga je aan jezelf twijfelen en wil je het zeker weten voor je voor een 4e keer terug gaat. Sindsdien is het geratel weer willekeurig aanwezig bij het starten. Daarnaast schiet sindsdien de versnellingspook ook omhoog terwijl deze in de R stand staat. Hij blijft wel in de juiste versnelling staan maar de pook zelf schiet soms gewoon terug omhoog. De verklaring van de dealer was hiervoor: "Dit heeft iedere volkswagen" :shock: :twisted:

Naast dit 'gehannes' moest ik zelf ontdekken dat er schade van gereedschap was in het moterruim, niet aangesloten luchtslang, fout bevestigde olieleiding (lag te trillen/schuren op een ijzeren clip), een dolgedraaide bout, vette vingers over inlaatspruitstuk (prominent aanwezig in de 9n3), een gescheurde modderkap in de wielkast en wielbouten die veel te vast stonden (momentsleutel dus niet gebruikt).

Na een excuus mocht ik de polo nog een keer langsbrengen zodat deze schade hersteld kan worden.

Ik ga nu dus voor de 4e keer terug met het probleem (en schade) en ben benieuwd wat ze nu gaan doen...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!