Polo RCD210 alternatieven

Graag zou ik jullie hulp willen met het maken van een keuze voor een andere autoradio.
Ik heb nu de RCD 210 in mijn auto, echter deze heeft geen AUX IN mogelijkheid. Deze begin ik nu toch wel te missen.

Vandaag ben ik bij de VW dealer geweest, en hij zei dat ik een andere (originele, nieuwe) radio erin kon zetten, maar deze ging iets van over de €1.000,- kosten.. Dan zou ik hem 2e hands ergens moeten zoeken.
Deze beste man gaf ook aan dat er een soort kastje bestaat die ik zelf achter de radio kan aansluiten..
Dat kastje zal dan wel zoiets zijn als dat kabeltje op de website wat op dit forum al eerder genoemd werd; Klik

Ik wil dus een andere autoradio erin zetten, die wél (o.a.) een AUX aansluiting heeft.
Zelf heb ik dus het model RCD 210;
Zwart vw embleem voor-800.jpg

Ik vraag me af of het makkelijk is om deze te vervangen door bijvoorbeeld de RCD 310 ? (geen idee of deze standaard AUX heeft?);
nieuwe drl's-800.jpg

Ook ben ik echt een leek op elektronica gebied, en ik vraag me af of dit allemaal wel zo makkelijk gaat.
Wat ik verwacht is dat ik de kabeltjes van de RCD 210 zo huppakee in de RCD 310 kan stoppen. Dit zal volgens mij niet zo makkelijk gaan Stick Out Tongue

Huidige situatie;
IMG-20141207-00530-1.jpg
IMG-20141207-00532.jpg

Het is dus de bedoeling dat ik AUX IN krijg in mijn Polo, zonder de hele kabelboom hoeven aan te passen (bij wijze van spreken)..

De volgende vragen zitten mij nu dwars;
- Heeft een RCD 310 sowieso altijd een AUX mogelijkheid?
- Wanneer deze 310 een AUX aansluiting heeft, is het dan gewoon een kwestie van plug&play?
- Zal ik sowieso achter de radio door de middenconsole een kabel moeten trekken?
- Is het misschien beter om niet naar een originele radio te kijken, maar naar een merk zoals Pioneer / Kenwood / ?? (meer mogelijkheden??) Klik
- Ik heb hier ook vernomen dat men iets moet coderen. Wat doe je dan precies?

Als een nieuwe radio (misschien van een ander merk) AUX en ook nog Bluetooth en meer functies biedt, dan ben ik hier best bereid wat meer geld voor neer te leggen. :)

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een Pioneer moet je een soort van adapter kopen voor zowel de quad-lock aansluiting als de FM antenne. GPS antenne zit er bij. Let er ook op dat je een sierlijst nodig hebt, aangezien de VW radio een bredere, ronde rand heeft en de Pioneer een rechthoekige doos is. (volg je het nog?)

Bedankt voor je reactie.

Dus wanneer ik een 2 DIN (multimedia) radio koop, zal ik altijd de volgende dingen nodig hebben?
* Adapter ISO naar Quadlock
$(KGrHqZ,!owFCp4FZqoWBQ5,UpGEo!~~60_84.JPG
* FM antenne adapter
Bedoel je deze? ;
11_1500_01.jpg

Oke, die sierlijst snap ik niet helemaal. Ik heb op Google "Pioneer sielijst volkswagen" ingetypt, en dan kom ik de volgende tegen;
rand_2_din.jpg
Op de site staat er niks bij dat deze voor VW bedoeld is...

Zitten deze dingen er niet standaard bij?
En hoe zit het met het coderen van een autoradio? Of is dit niet nodig? Stick Out Tongue
 
Ik heb een RC310 met een aux-aansluiting, maar deze zit niet in de radio. Deze zit rechts van de 12V stekker. Een rcd310 kan je al kopen voor een €150 tweedehands. Zoals ik al zei heb ik dus een aux-aansluiting in de mijne, maar ik miste een usb-aansluiting. (Ik heb graag dat ik snel nieuwe muziek kan toevoegen en dat ik ook de bediening via de radio kan doen). Ik heb dan een mdi-aansluiting ingebouwd in het handschoenkastje (zie mijn garage) waarbij ik een usb-kabeltje hebt. Hier bestaan ook andere kabeltjes voor zoals iphone en ook aux. De dealer wilde dit voor mij inbouwen voor €650 (!!!) dus heb ik het op carsystems.pl besteld en nog 3 onderdeeltjes bij de dealer besteld. Samen €150 en dit zelf ingebouwd. Is goed te doen. De aux aansluiting langs mijn 12V stekker werkt nu wel niet meer, maar zoals al gezegd kun je wel een adapterkabeltje (€15 ongeveer) bestellen en dan heb je wel aux...
 
RCD310 is ook een optie inderdaad.
Daar waar jij je AUX aansluiting hebt (bij de 12V stekker), heb ik niks, gewoon 2 kale afdichtingen. Dus dan zal ik één van die eruit moeten halen waar dan het Jack kabeltje uit komt.
Ik luister voornamelijk via Spotify of SoundCloud app, dus ik denk dat ik dan genoeg heb aan een AUX aansluiting, en die USB overbodig is.

Ik ga hem morgen eens eruit halen die RCD210, kijken hoe het daarbinnen uitziet :)

Wel vraag ik me af of ik die ISO adapter en Antenne adapter nodig heb voor de RCD 310, of dat dit plug&play is. Sierlijst zal hier neem ik aan niet nodig zijn.
En dat coderen snap ik nog steeds niet Stick Out Tongue En moet je dat laten doen of kun je dit ook zelf?

Op deze pagina kun je onderaal wel wat fotos zien van de decor lijst en de bedrading met adapter :)

Pioneer AVIC F930BT 2Din Bluetooth HDD SAT Nav VW Skoda Seat Navigation RNS 510 4988028127069 | eBay

(ik rijd met dezelfde configuratie rond, staat overigens niet te koop)

Dan zou je die sierlijst dus ook nog eens los erbij moeten kopen, en kan hem nergens vinden op t internet..
Op Ebay kom ik nog meer van zo een setjes tegen met alles erop en eraan, waarom nou niet in NL Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tuurlijk wel man Stick Out Tongue gewoon zoeken. Blijkbaar heten die dingen 'fascia plate' ;)

Volkswagen Double Din Fascia Panels Adaptors

Oh Thnx!

Dus kortom;

Koop ik zo een uitgebreid Pioneer ding, dan moet ik het volgende erbij kopen;
* ISO - Quadlock adapter
* Antenne adapter
* Fascia panel

Koop ik een 2e hands RCD310 dan hoef ik niks erbij te kopen?

Gaat wel wat kosten dan om al die dingen uit het buitenland nog eens erbij te kopen voor een Pioneer Stick Out Tongue

bij de rcd310 hoef je denk ik niets te coderen. En je kan idd daar een aux plaatsen. Denk dat dit ook niet zo moeilijk is.
Voordeel van de mdi vind ik dat ik alle kanten uit kan. iPhone, aux, usb,... Maar ja jij beslist natuurlijk :)
AUX IN AUDIO IN SWITCH CABLE FOR VW Volkswagen TIGUAN POLO TOURAN 16D 035 724-in Cables, Adapters & Sockets from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Hey das ook een mooie optie. Dan zal dat het enigste zijn wat ik bij die RCD310 moet kopen (apart van nog een Jack kabeltjeStick Out Tongue )

Bedankt voor jullie hulp btw :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!