Polo hapert of houdt in

1.2 TSI (CBZB Motor) heeft vaak problemen met bougiekabel cilinder 3.
Even uitlezen en kijken of hij daar storing op geeft.
Is gemodificeerde bougiekabelset voor.


Bougie kabel 3 is inderdaad meest voorkomende.
Echter willen de andere ook nog wel is stuk gaan.

Zoals ik ook eerder zij bougie kabel op de bobine controleren.
Als daar vocht ect in zit is het ook niet goed.
Je kan dit snel zien door groene aanslag in de bobine
 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Onze 2012 1.2tsi (90pk, met Vagtechniek chip naar 130pk) doet dus hetzelfde als dit topic aangeeft.

Bij volgas, vrijwel elke versnelling, rond 1800/2200 toeren houdt hij een halve seconde in. Daarna gaat ie weer door. Het lijkt wel steeds erger te worden. Was het eerst een klein hikje is het nu een flinke stotter aan het worden....

Iemand een goede fix gevonden hiervoor?

Bougies? Kabels? (welke set is die gemodificeerde set??). ik tank altijd E98 (NXT, Total, BP, net waar ik ben)
 
Onze 2012 1.2tsi (90pk, met Vagtechniek chip naar 130pk) doet dus hetzelfde als dit topic aangeeft.

Bij volgas, vrijwel elke versnelling, rond 1800/2200 toeren houdt hij een halve seconde in. Daarna gaat ie weer door. Het lijkt wel steeds erger te worden. Was het eerst een klein hikje is het nu een flinke stotter aan het worden....

Iemand een goede fix gevonden hiervoor?

Bougies? Kabels? (welke set is die gemodificeerde set??). ik tank altijd E98 (NXT, Total, BP, net waar ik ben)
Exact dit probleem laatst getackeld op een Golf 6 1.2TSI. Hiervan waren de bougiekabels los getrild. Deze vast gedrukt en het probleem leek opgelost.

Kort daarna nog een Golf 6 1.2TSI gehad die niet aan wilde slaan, hier bleek de intercooler van lek te zijn geraakt. Inlaat vol met een mix van motorolie en koelwater. Het zou kunnen dat er bij jou ook onder de gasklep een leuke voorraad licht aan motorolie (dit is het laagste punt van de inlaat en de motor heeft niet voldoende zuigkracht om dit allemaal op te drinken. Ik kan mij voorstellen dat als er eens een scheutje olie het haalt tot in de cilinders, dit ook een hik kan geven.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!