Polo hapert of houdt in

leden, ik heb een vraagje:
Mijn polo houd af en toe in, hij hapert en stokt dan.
Het is net of de auto dan even geen vermogen heeft of geen benzine toevoer heeft.
Dit is slecht 1-2 seconden zo, en dan trekt hij weer normaal door.
Iemand hier ervaring mee??? of een oplossing???
 
Volkswagen  POLO  1.2 TSI 105PK 
Het is handig als je het probleem met jouw polo iets duidelijker omschrijft. Bijvoorbeeld welk toerental, welke snelheid, welke versnelling, is je motor dan koud of warm? etc..
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Ik ben geen monteur, maar ik heb een soort gelijk probleem gehad. Echter tankte ik altijd zo goedkoop mogelijk. Heb er een stuk of 2 flesjes injectie reiniger in gegooid en ik tank nu bij de "betere" pomps (bijvoorbeeld de Shell) en nu heb ik geen last meer van dit probleem.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
In dat geval kun je zoals peppergrey aangeeft eens een injectie cleaner proberen. Controleer ook voor de zekerheid je oliepeil. Tanks eens bij een ander benzinestation Euro 98. Dat kan een turbo motor altijd wel waarderen. Het bovenstaande hoeft niet perse de oplossing te zijn. Maar dan kun je in ieder geval een aantal zaken uitsluiten en het kost relatief weinig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peppergrey
gasklephuis schoonmaken. Heb met de mijne hetzelfde gehad. inhouden en geen storing in de ecu. dealer kwam er ook niet uit. gasklephuis zelf gereinigd en sindsdien nooit weer gehad :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Dag Bernhard, @Bernhard

Ik heb dezelfde auto als dat jij hebt ook de 105pk 1.2 TSI en exact dezelfde problemen...
Eerst begon het stotteren/inhouden met 1x per week, toen 1x per dag (dagelijks woon-werk afstanden van 15km) en nu is het continue als ik optrek en dan bij 1900 a 2200 toeren.

Wat wat uiteindelijk bij jou het probleem? Graag hoor ik van je want je zou me er enorm mee helpen, maar me nogal zorgen haha.

Bij voorbaat dank!
 
Dag Bernhard, @Bernhard