Polo GTI JM89 verlaagd met eibach Sportline kit

Hoe is je rijervaring net verlaging?
de ervaring is goed, niet perse stugger, maar je merkt wel dat het een verhaal veren op originele schokdempers is, mocht het een dramatisch diep gat zijn op de snelweg met 150.. tja dit is anders dan op originele hoogte, maar ik ben er erg blij mee!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik wil ook 18" Brescha's!! (y):cool:
Nu is mijn vraag, ik rijdt nu met 16" 195/45/16 met Sport Select onderstel op SPORT, hoeveel comfort lever je in als je dan naar 18" gaat met 215/40/18 banden?
Of valt dat erg mee en merk je het verschil nauwelijks, want hoeveel bandhoogte is dat nou?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Van wat ik heb begrepen krijg je met het sport select onderstel in de normale stand betere comfort met grotere wielen dan het 'standaard' niet sport select stel met 16 inch wielen, al zegt dat natuurlijk weinig voor je Juno want je hebt sport select.

Maar, gezien je normalitair in de sport stand rijdt, lijkt me dan dat je met 18 inch en normale stand prima comfort zal hebben, met daarbij het voordeel van een nog heftigere sport stand voor wanneer je echt ff speels wil doen.

@JM89, klasse werk die verlaging met spacers. Ben er meestal niet echt van, maar hoe je het hebt uitgevoerd is gewoon super strak -- mooie optimalisatie!
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Ik wil ook 18" Brescha's!! (y):cool:
Nu is mijn vraag, ik rijdt nu met 16" 195/45/16 met Sport Select onderstel op SPORT, hoeveel comfort lever je in als je dan naar 18" gaat met 215/40/18 banden?
Of valt dat erg mee en merk je het verschil nauwelijks, want hoeveel bandhoogte is dat nou?
Ik moet je eerlijk zeggen, ik rij met verlaging nog steeds in de sportstand en op de 18 inch brescia's haha, tja ik vind het goed te doen, maar rij dan eigenlijk ook altijd in verlaagde wat stuggere auto's
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup
Ik moet je eerlijk zeggen, ik rij met verlaging nog steeds in de sportstand en op de 18 inch brescia's haha, tja ik vind het goed te doen, maar rij dan eigenlijk ook altijd in verlaagde wat stuggere auto's

Mooi, ga ik lekker voor die 18" Brescia's! :cool:
Trouwens, heeft de GTI hetzelfde onderstel als de Highline heeft, is het sport select onderstel precies hetzelfde of toch nog even sportiever?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Mooi, ga ik lekker voor die 18" Brescia's! :cool:
Trouwens, heeft de GTI hetzelfde onderstel als de Highline heeft, is het sport select onderstel precies hetzelfde of toch nog even sportiever?
Ik heb geen idee, ik gok dat de dempers hetzelfde zijn en er misschien met de veren iets anders is.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Rij zelf ook met deze veren, kwa comfort lever je niet veel in, maar je merkt snel genoeg wanneer je te hard gaat ;) Die buffer is een stuk minder geworden.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Nou vandaag de auto naar de dealer gebracht voor de om en nabij 120.000 beurt, staat op 124.000 geloof ik omdat ik iedere keer wel 500 of 1000 over de beurt heen ben gegaan.

maar goed eindstand, na 120.000 kilometer met de verlaging en rijden met 10mm spacers voor en 13mm spacers achter. wiellager voor was al eens vervangen.
nu beide achter lagers die herrie maken en vervangen worden.
2 voorbanden die er al zeker 5 maanden opzaten op 1.8mm Stick Out Tongue

verder gewoon beurtje uitvoeren en niet vandaag maar ik hoop morgen ophalen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!