denk dat je een verbrande klep bedoeld (ipv bogie)
moet een oorzaak hebben gebeurd namelijk niet zomaar
klepschotel die oververhit raakt, verbrandt op den duur
de verbranding van het brandstof-luchtmengsel nemen de wand van de verbrandingsruimte en dus de daarin aangebrachte klepschotels van de inlaatkleppen en uitlaatkleppen de nodige warmte op. De klepschotels kunnen deze warmte eigenlijk alleen kwijt aan de klepzittingen. Een klepschotel kan dus gemakkelijk te heet worden, als
deze niet goed sluit of open staat terwijl hij dicht had moeten zijn of mengselafstelling te arm is.
In zo'n geval kan er een stuk klepmateriaal aan de rand van de klepschotel wegsmelten (dus eigenlijk niet verbranden). Dan sluit de klep niet meer af. In die cilinder kan dan geen druk meer worden opgebouwd. Dit deel van de motor valt in dat geval dus effectief uit.
Bij doorrijden op een cilinder minder ontstaat er flink onbalans in de motor. Dat wordt erger naarmate de motor minder cilinders heeft. Dat geeft flink extra slijtage aan de rest van de motor die dan harder moet werken en de genoemde onbalans te verwerken krijgt.
ook kunnen de kleppen vervuild zijn/vast zitten ipv verbrand
Vermogensverlies en het inhouden van de motor Haperende ontsteking, een verstoorde koude start of een warmloopfase
Onregelmatig stationair lopen, een onrustige motorloop Vertraagde gasopname en/of een schokkende motor
Slechte compressie Foutcode (bijvoorbeeld foutief lucht/brandstofmengsel, compressieverlies Storing: (motor)lampje gaat branden
bij vervuiling is demontage van de cillinderkop niet nodig zijn bedrijven die daar in doen
bij verbrande kleppen is demontage nodig en revicie of een gebruikte kop
bijde gevallen kost geld geen garantie op de auto ? dan zou het netjes zijn reperatie 50/50
anders heb je nog zoiets als Non-conformiteit bij een tweedehands auto
Deze wettelijke garantie geldt dus voor alle producten die je als consument van een bedrijf koopt. Dus ook een tweedehands auto valt hieronder.
Van een auto mag je verwachten dat hij doet waarvoor je hem koopt: rijden. Dat lijkt heel simpel, maar toch zitten er een paar haken en ogen aan deze wettelijke garantie. Het is geen zwart-wit verhaal. De uitkomst verschilt ook per situatie.
Deze uitkomst wordt bepaald aan de hand van verschillende factoren. Bijvoorbeeld de leeftijd, het bouwjaar en de prijs die je voor de auto betaald hebt.
Het gaat immers om redelijke verwachting. Van een occasion van 500 euro, mag je niet zoveel verwachten als van een auto van 20.000 euro. Hoe goedkoper de auto is, hoe lager je verwachtingen moeten zijn.
Koop je een auto van 20.000 euro en heb je er álles aan gedaan om de staat van de auto te bepalen en ontstaat er binnen 6 maanden een gebrek? Dan gaat de wet ervan uit dat het gebrek al aanwezig was tijdens de koop.
De verkopende partij moet dan het tegendeel bewijzen. Is dat niet mogelijk, dan draait hij/zij op voor de kosten om tot een oplossing te komen. Wordt het gebrek na 6 maanden ontdekt, dan ligt de bewijslast bij jou als koper.
Om te bepalen of je in het gelijk wordt gesteld, wordt niet alleen gekeken naar de auto. Wat heb je zelf gedaan om de kans op een dergelijke miskoop te minimaliseren?
Het komt erop neer dat je er niet zomaar vanuit moet gaan dat het allemaal goed zit.
twee verschillende types garantie. De garantie als extra service, en de wettelijke garantie (ook wel conformiteit genoemd)
Deze wettelijke garantie geldt voor alle producten die gekocht worden bij een bedrijf. Een autoverkoper gebruikt vaak een zin als “Gekocht als gezien” in het koopcontract. Daarmee komt bij niet onder de wettelijke garantie uit.
mooi voorbeeld is frank visser de rijdende rechter
https://www.mijnautocoach.nl/wat-mr-frank-visser-je-leert-over-garantie-op-een-tweedehands-auto/