Polo GTI defect..

Hi,

Dit weekend reed ik op de snelweg, plots ging het motormanagement lampje aan en de EPC. Auto begon te schokken en vermogen was weg, plankgas kon ik 80 rijden zoiets. Auto trilde ook helemaal. Toen bij een garage langsgeweest en het zou gaan om een defecte bobine (2), prijs was redelijk hoog dus ben toch maar naar huis gereden om deze naar mijn eigen garage te brengen.

Garage heeft de auto net nagekeken en het gaat om een doorgebrande bougie waarbij 1 cilinder defect is en geen compressie meer heeft ene dat het niet om een gebruikersfout zou gaan.

Heb de GTI 3 maanden geleden gekocht (zonder garantie), ze gaven aan dat auto deugdelijk is en nooit garantie meegeven (verkopen ook meerdere GTI's, golf R, audi s3 etc etc) omdat ze vertrouwen hebben in hun auto's.

Is de dealer hierin ergens aansprakelijk? Auto is 3 maanden geleden gekocht, reparatiekosten kunnen wel oplopen tot 1500,-
 
Volskwagen  Polo GTI  1.4 TSI 180 PK 
Heb je getekend voor geen garantie?
Over het algemeen is het 'geen garantie, want wij hebben vertrouwen' een leuk verkooppraatje.

Je kan inspelen op hun 'vertrouwen' en kijken of ze dit willen oplossen.
Succes!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
wat staat er op je verkoop factuur?
als daar op staat GEEN GARANTIE dan heb je geen garantie.
en daar heb je ook voor getekend.
dus ik denk dat je de garage niet kan aanspreken!
misschien dat ze uit coulance je helpen.
maar het is niet vanzelfsprekend.
succes met de afhandeling
ik hoop dat het goed komt!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
denk dat je een verbrande klep bedoeld (ipv bogie)
moet een oorzaak hebben gebeurd namelijk niet zomaar

klepschotel die oververhit raakt, verbrandt op den duur
de verbranding van het brandstof-luchtmengsel nemen de wand van de verbrandingsruimte en dus de daarin aangebrachte klepschotels van de inlaatkleppen en uitlaatkleppen de nodige warmte op. De klepschotels kunnen deze warmte eigenlijk alleen kwijt aan de klepzittingen. Een klepschotel kan dus gemakkelijk te heet worden, als
deze niet goed sluit of open staat terwijl hij dicht had moeten zijn of mengselafstelling te arm is.

In zo'n geval kan er een stuk klepmateriaal aan de rand van de klepschotel wegsmelten (dus eigenlijk niet verbranden). Dan sluit de klep niet meer af. In die cilinder kan dan geen druk meer worden opgebouwd. Dit deel van de motor valt in dat geval dus effectief uit.

Bij doorrijden op een cilinder minder ontstaat er flink onbalans in de motor. Dat wordt erger naarmate de motor minder cilinders heeft. Dat geeft flink extra slijtage aan de rest van de motor die dan harder moet werken en de genoemde onbalans te verwerken krijgt.

ook kunnen de kleppen vervuild zijn/vast zitten ipv verbrand

Vermogensverlies en het inhouden van de motor Haperende ontsteking, een verstoorde koude start of een warmloopfase
Onregelmatig stationair lopen, een onrustige motorloop Vertraagde gasopname en/of een schokkende motor
Slechte compressie Foutcode (bijvoorbeeld foutief lucht/brandstofmengsel, compressieverlies Storing: (motor)lampje gaat branden

bij vervuiling is demontage van de cillinderkop niet nodig zijn bedrijven die daar in doen

bij verbrande kleppen is demontage nodig en revicie of een gebruikte kop

bijde gevallen kost geld geen garantie op de auto ? dan zou het netjes zijn reperatie 50/50

anders heb je nog zoiets als Non-conformiteit bij een tweedehands auto
Deze wettelijke garantie geldt dus voor alle producten die je als consument van een bedrijf koopt. Dus ook een tweedehands auto valt hieronder.
Van een auto mag je verwachten dat hij doet waarvoor je hem koopt: rijden. Dat lijkt heel simpel, maar toch zitten er een paar haken en ogen aan deze wettelijke garantie. Het is geen zwart-wit verhaal. De uitkomst verschilt ook per situatie.
Deze uitkomst wordt bepaald aan de hand van verschillende factoren. Bijvoorbeeld de leeftijd, het bouwjaar en de prijs die je voor de auto betaald hebt.
Het gaat immers om redelijke verwachting. Van een occasion van 500 euro, mag je niet zoveel verwachten als van een auto van 20.000 euro. Hoe goedkoper de auto is, hoe lager je verwachtingen moeten zijn.
Koop je een auto van 20.000 euro en heb je er álles aan gedaan om de staat van de auto te bepalen en ontstaat er binnen 6 maanden een gebrek? Dan gaat de wet ervan uit dat het gebrek al aanwezig was tijdens de koop.
De verkopende partij moet dan het tegendeel bewijzen. Is dat niet mogelijk, dan draait hij/zij op voor de kosten om tot een oplossing te komen. Wordt het gebrek na 6 maanden ontdekt, dan ligt de bewijslast bij jou als koper.

Om te bepalen of je in het gelijk wordt gesteld, wordt niet alleen gekeken naar de auto. Wat heb je zelf gedaan om de kans op een dergelijke miskoop te minimaliseren?
Het komt erop neer dat je er niet zomaar vanuit moet gaan dat het allemaal goed zit.

twee verschillende types garantie. De garantie als extra service, en de wettelijke garantie (ook wel conformiteit genoemd)
Deze wettelijke garantie geldt voor alle producten die gekocht worden bij een bedrijf. Een autoverkoper gebruikt vaak een zin als “Gekocht als gezien” in het koopcontract. Daarmee komt bij niet onder de wettelijke garantie uit.

mooi voorbeeld is frank visser de rijdende rechter :)

https://www.mijnautocoach.nl/wat-mr-frank-visser-je-leert-over-garantie-op-een-tweedehands-auto/
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
Bij de aankoop inderdaad geen garantie. @franky_6r bedankt voor het duidelijke bericht. Heb je van een aantal situaties die er kunnen zijn toevallig een indicatie kwa kosten zodat ik dit een beetje kan vergelijken?

Overigens contact gehad met de dealer, zij willen eigenlijk de auto daar hebben maar ik ga die daar niet kunnen krijgen (redelijke afstand + automaat niet te slepen) omdat ze zelf de auto willen onderzoeken, en dan kan ik alsnog voor de kosten opdraaien waarschijnlijk. Nu is er afgesproken dat ik de auto zelf laat onderzoeken, de offerte doorstuur van de kosten naar de dealer en dan gaan zij 'kijken' hoe ze me tegemoet kunnen komen
 
Volskwagen  Polo GTI  1.4 TSI 180 PK 
Ik adviseer jou,om nooit eerst naar een onafhankelijke dealer of garagist te gaan en daar betaald onderzoek te laten doen!

Laat je auto daar heen slepen en laten ze daar maar lekker zelf onderzoek doen.
Blijf zelf netjes naar hun toe dan krijg je meer voor elkaar
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Er is een klep verbrand en heeft een koprevisie nodig, wat is een reële prijs voor zo'n reparatie?

koprevicie is pas te zeggen als de kop bij het bedrijf ligt wat de schade is hoeveel kleppen wat ze moet inslijpen kan zo 500 zijn

dan nog koppaking kopbouten distributie koelvloeistof waterpomp olie en filter pak ook de bogies ff mee en dan uurloon

pin me er niet aan vast tegen de 1500/1800 hangt ervan af wat er met de kop is


goedkoopste is een gebruikte kop

kijk eens op https://www.kleingunnewiek.com

automaat ver slepen is geen optie de verkopende party is voordeliger uit als zij hem maken dus mayby hebben hun een ambulance
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
Je moet de kans geven om het op te lossen en dat ze dan ook de auto dus daar hebben, ik denk zelfs dat het al een goed iets is, anders gaan ze op zeker niks betalen.

Dat dat niet in de beurt is is helaas niet hun probleem.
Ook kun je nog rechtsbijstand inschakelen als de verkoper geen kant op wil aangezien je wel rechten hebt net zoals de garage.

Succes

Succes en ben benieuwd naar de afloop
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Wat ik wel een beetje vreemd vind aan het verhaal is dat je nog gewoon verder rijd terwijl je auto niet goed loopt .
Kan aan mij liggen maar als die van mij op 3 cilinders loopt regel ik een autoambulance.
Tevens zou ik niet naar een 3e partij gaan maar eerst de garage waar je hem gekocht hebt de kans gunnen om het op te lossen.
 
Vw  Polo  1.6 tdi 
Ik denk ook geen garantie , Bij zo bedrijf mag je je centjes brengen , En ze hopen dat je geen garantie neemt .
Toen der tijd een Mercedes gekocht rond de 14.000 euro , De verkoper ( Mercedes direct outlet ) zij wil je garantie een jaar . ( kost 1250 euro )
Hij vertelde dat 9 van de 10 geen garantie naam , Ik zei dan ben ik die ene.
Nog geen 1,5 maand verder kreeg ik kosten van ca 1750 euro , Was toen wel blij met ie garantie.
Heb zelf pas een polo gekocht zonder garantie van 7000 euro , Maar daar is ook het 1 en ander niet goed . Weet ook als ik bel dat ie zeg . Jammer geen garantie.
Met een tweedehands is vaak ongeacht je hem koopt bij dealer of BOVAG of universele of beunhaas , Zonder garantie Garantie tot de deur.
En als je tot een rechtzaak wil beginnen , Dan zal het een langdurig kwestie worden.
Hoop dat jij wel suc6 vind en krijgt .

gr dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  • Leuk
Waarderingen: fgrijder
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!