Polo AW gti misfires hoger toerenbereik

De volgende stap zou inderdaad zijn vervuiling van de kleppen te laten controleren. Uitlezen geeft Misfire op meerdere cilinders waarbij malfunction frequency op cilinder2 het hoogst is (7x) op cilinder1 en cilinder3 is de frequency counter 1x en 3x.

Ik had gehoopt dat LevendStratego in de post hierboven inmiddels een oplossing zou hebben gevonden zodat ik ook gerichter kan gaan zoeken. Anders ga ik starten met laten controleren van injectoren, de compressie en inderdaad controleren of er carbon buildup is op de kleppen.
Ik was niet de originele poster van het probleem he Stick Out Tongue

Probeer alleen aan te geven wat mogelijke oorzaken wel en niet waarschijnlijk zijn en dan is het vanuit je eigen technisch inzicht en vermogen om te kijken wat je daarmee doet.

Mijn advies bij zoiets als dit, als je niet genoeg technische kennis in huis hebt om het zelf op te lossen, is om je auto gewoon weg te brengen. Je gaat hier 100 verschillende verhalen krijgen waar je niet wijzer van gaat worden en de gemiddelde garage zou prima in staat moeten zijn om je probleem te diagnosticeren en op te lossen. Zo niet, dan naar een andere garage Big Grin

Zo bijzonder zijn zowel de 1.0 als de 2.0 niet. Tis geen exotische motor waar weinig over bekend is en de rest zijn cowboyverhalen :)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Heb je ook bronnen om dit verhaal te ondersteunen? Of is het gewoon iets wat je zelf denkt?
Ik rijd sinds 1974 brommer/motor/vrachtwagen/bus/auto. Als je langere tijd, gedwongen door b.v. files, als een natte krant rijdt, is het af en toe tijd de "spinnenwebben" eruit te rijden. De motor/auto rijdt gelijk weer soepeler en pittiger, daar hoef je geen rakettechnologie voor te hebben gestudeerd om te begrijpen dat het hele traject dan weer mooi schoon brandt. Het is zeker geen kwestie van denken, je voelt het gelijk!

Zeker eens uitproberen, naar Duitsland enkele km's 250 op de klok of in Nederland enkele keren stevig de pedaal begraven in het tapijt en door minimaal 3 versnellingen trappen werkt ook. Viel me ook altijd op als je de motor/auto uitlaat op het circuit, je ziet het ook in de uitlaat eindstukken. Vroeger met loodhoudende benzine was het kleurtje nog veel mooier maar dat mag tegenwoordig niet meer van de motor/auto haters met hun groene luchtfietserij.

Ben maar wat blij dat ik mijn nieuwe GTI gekocht heb vóór WLTP en OPF (2019). In diverse fora gelezen dat je de OPF moet schoon branden (regenereren) als de auto begint te bokken. Het wordt er niet beter op gaandeweg de jaren, zit ook al geen geluid meer in de OPF versie (of FW 0005 geflasht pre-OPF).
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
Ik was niet de originele poster van het probleem he Stick Out Tongue

Probeer alleen aan te geven wat mogelijke oorzaken wel en niet waarschijnlijk zijn en dan is het vanuit je eigen technisch inzicht en vermogen om te kijken wat je daarmee doet.

Mijn advies bij zoiets als dit, als je niet genoeg technische kennis in huis hebt om het zelf op te lossen, is om je auto gewoon weg te brengen. Je gaat hier 100 verschillende verhalen krijgen waar je niet wijzer van gaat worden en de gemiddelde garage zou prima in staat moeten zijn om je probleem te diagnosticeren en op te lossen. Zo niet, dan naar een andere garage Big Grin

Zo bijzonder zijn zowel de 1.0 als de 2.0 niet. Tis geen exotische motor waar weinig over bekend is en de rest zijn cowboyverhalen :)
Sorry ik bedoelde inderdaad de originele poster van dit topic Ramon908 :)

Bedankt voor je advies, ik ga inderdaad een bezoek plannen bij de garage.
 
Volkswagen  Polo 6AW  1.0 TSI 95pk DSG 
Nou, nieuwe bougies, nieuwe maf, nieuwe lambda-sensor (voor cat), vandaag inlaat traject gecontroleerd op valse lucht e.d. nog steeds soms een miss-fire en krijg op de uitlezing P2188. Weet iemand wat de oorzaak nog zou kunnen zijn? Ik denk zelf wellicht; injectoren, brandstofpomp of de pcv valve?

Wat zijn jullie gedachten hierover?
 
Nou, nieuwe bougies, nieuwe maf, nieuwe lambda-sensor (voor cat), vandaag inlaat traject gecontroleerd op valse lucht e.d. nog steeds soms een miss-fire en krijg op de uitlezing P2188. Weet iemand wat de oorzaak nog zou kunnen zijn? Ik denk zelf wellicht; injectoren, brandstofpomp of de pcv valve?

Wat zijn jullie gedachten hierover?
P2188 is een te rijk mengsel. Houd in, teveel brandstof ingespoten op de hoeveelheid lucht. Lamdba <1
Hoe zit het met de vervuiling op de kleppen van het inlaat traject?
Zijn de injectoren getest? Is er cilinder-overslag aanwezig op meerdere cilinders?
Hoeveel km heeft de Polo gelopen?
Adapties van lamdba sensor gereset na vervangen?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
De polo heeft 71.992 km gelopen. Nou moet ik bekennen dat wij vaak korte stukken rijden naar het werk (7km) en bij grotere afstanden nooit echt het gas vol intrappen..
Wellicht dat zich hierdoor koolstofafzetting heeft kunnen opbouwen achter de kleppen en misschien op de injectoren.
Dit heb ik nog niet laten nakijken..
 
De polo heeft 71.992 km gelopen. Nou moet ik bekennen dat wij vaak korte stukken rijden naar het werk (7km) en bij grotere afstanden nooit echt het gas vol intrappen..
Wellicht dat zich hierdoor koolstofafzetting heeft kunnen opbouwen achter de kleppen en misschien op de injectoren.
Dit heb ik nog niet laten nakijken..
Gezien jouw gebruik/rijstijl zou ik eerst controleren op koolafzetting op de inlaatkleppen. Indien overmatig aanwezig, advies stralen met walnootgranulaat.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!