Polo AW gti misfires hoger toerenbereik

Goedemiddag allemaal,

Sinds afgelopen week heb ik misfire gehad op cilinder 1.

Diezelfde dag zijn we nog naar de garage geweest en zijn er 4 nieuwe originele VW NGK bougies en ook zijn de bobines vervangen. De auto liep gelijk een stuk beter uiteraard, eigelijk weer zoals het zou moeten dus.
Totdat wij vandaag op de snelweg een vrachtwagen wilde halen en even flink dooraccelereerde. Rond de 3500-4000 toeren hielde de wagen wederom in en schokte. Ik kreeg echter geen foutmelding. Auto was uitgelezen bij VAGTechniek in Nuenen en tevens de misfires gelogged alsook de brandstofdruk. Dit leek vanochtend dus prima.

Nu vraag ik mij af waar dit nog meer aan zou kunnen liggen. Op internet lees ik verhalen over de ECV of dergelijke voor de nokkenas welke lekt en er een vacuüm ontstaat? Weet iemand waar bovenstaande aan zou kunnen liggen? Het probleem treed dus enkel op onder last dooraccelereren in hoger toerenbereik. Stationair loopt hij keurig overigens
 
@JeroenT: Deze is niet gechipt. Wel de dsg bak laten updaten door VAGTechniek vanwege het irritante schakelen. Hij loop verder ontzettend goed en soepel. Enkel als je in het hoger toerenbereik stevig gas geeft dan schokt deze. Recent ook dsg en motor olie laten vervangen. We onderhouden deze keurig; alle preventieve zorg krijgt die:)

Ik vraag me af waar dit aan zou kunnen liggen, ergens een vacuümlek misschien?
 
De 2 liters die in de Polo AW liggen hebben directe injectie en in het inlaatspruitstuk. De opbouw van vervuiling in je inlaatspruitstuk is daardoor vele malen minder dan bij eerdere types die alleen directe injectie hadden. Laten checken kan altijd, wellicht dat de vorige eigenaar er alleen hele korte stukken mee reed, maar de kans is klein dat het daar aan ligt.

Aanvulling: misfires kunnen echt 1001 oorzaken hebben, maar is lastig vast te stellen vanachter een scherm. Hoeveel km heeft je Polo gelopen? Bougies en bobines zijn het makkelijkst te checken, maar als dat het niet opgelost heeft en je blijft intermittent misfires houden kan het zijn dat je compressieverlies hebt (zuigerveren versleten, lekkende kleppen, in hele gekke gevallen de riem een tand versprongen). Ook kan het zijn dat de injectoren niet meer mooi inspuiten. Kortom: te veel om zo iets over te zeggen. Zou er lekker een afspraakje voor inplannen ergens en hen er naar laten kijken om het probleem te achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Hoi levendstratego, de polo van ons heeft 67000 gelopen momenteel. Ik ga een afspraak inplannen bij VAGTechniek om uit te laten zoeken wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Vandaag wat kilometers gemaakt met mijn vriendin en nergens last van als ik ‘normaal’ rij. Alleen dat volgas misfire dat is storend en uiteraard kan en mag dit absoluut niet, vandaar dat ik zsm laat checken wat de exacte oorzaak is en ik dit laat verhelpen. Dank jullie wel allemaal voor jullie input
 
Hoi levendstratego, de polo van ons heeft 67000 gelopen momenteel. Ik ga een afspraak inplannen bij VAGTechniek om uit te laten zoeken wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Vandaag wat kilometers gemaakt met mijn vriendin en nergens last van als ik ‘normaal’ rij. Alleen dat volgas misfire dat is storend en uiteraard kan en mag dit absoluut niet, vandaar dat ik zsm laat checken wat de exacte oorzaak is en ik dit laat verhelpen. Dank jullie wel allemaal voor jullie input
Klinkt een beetje als vervuilde kleppen, waar de 2.0tsi veel last van hebben of richting de injectoren die onder vollast inhouden.
Walnoot stralen van het inlaat traject doet vaak wonderen
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: ramon908
Hoi levendstratego, de polo van ons heeft 67000 gelopen momenteel. Ik ga een afspraak inplannen bij VAGTechniek om uit te laten zoeken wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Vandaag wat kilometers gemaakt met mijn vriendin en nergens last van als ik ‘normaal’ rij. Alleen dat volgas misfire dat is storend en uiteraard kan en mag dit absoluut niet, vandaar dat ik zsm laat checken wat de exacte oorzaak is en ik dit laat verhelpen. Dank jullie wel allemaal voor jullie input
Zou met 67k echt nog geen probleem mogen zijn eigenlijk, je ziet dat meestal (bij eerdere generatie 2 liter blokken) pas bij rond de 100k op z'n vroegst. Maar nogmaals in tegenstelling tot wat er vaak gezegd wordt hebben de Europese versies van de EA888 3B (welke in onze Polo's liggen) 2 injectoren om dit specifieke probleem te voorkomen. Het gebeurt echter nog steeds dus het zou ook maar zou kunnen dat je een pechgevalletje hebt.

Hoor graag wat er uit de afspraak bij VagTechniek is gekomen!
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: ramon908
Uit nieuwsgierigheid, is de oorzaak van deze storing al gevonden? Ik heb een soortgelijk geval namelijk, weliswaar met een 1.0TSI DSG dus niet vergelijkbaar met de 2.0TSI, maar misfires random/multiple cylinders, altijd van 3 opschakelen naar 4 bij +/- 4000 rpm bokken/schokken/inhouden. Bij rustig cruisen en snel opschakelen merk je kilometers lang niks. VAG techniek heeft twee weken terug bougies en bobines vervangen, maar probleem blijft. Stap zou zijn naar de injectoren te kijken en compressie te meten.
 
Volkswagen  Polo 6AW  1.0 TSI 95pk DSG 
Uit nieuwsgierigheid, is de oorzaak van deze storing al gevonden? Ik heb een soortgelijk geval namelijk, weliswaar met een 1.0TSI DSG dus niet vergelijkbaar met de 2.0TSI, maar misfires random/multiple cylinders, altijd van 3 opschakelen naar 4 bij +/- 4000 rpm bokken/schokken/inhouden. Bij rustig cruisen en snel opschakelen merk je kilometers lang niks. VAG techniek heeft twee weken terug bougies en bobines vervangen, maar probleem blijft. Stap zou zijn naar de injectoren te kijken en compressie te meten.
Hoeveel km heeft jouw Polo gereden?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
Uit nieuwsgierigheid, is de oorzaak van deze storing al gevonden? Ik heb een soortgelijk geval namelijk, weliswaar met een 1.0TSI DSG dus niet vergelijkbaar met de 2.0TSI, maar misfires random/multiple cylinders, altijd van 3 opschakelen naar 4 bij +/- 4000 rpm bokken/schokken/inhouden. Bij rustig cruisen en snel opschakelen merk je kilometers lang niks. VAG techniek heeft twee weken terug bougies en bobines vervangen, maar probleem blijft. Stap zou zijn naar de injectoren te kijken en compressie te meten.
De 1.0TSI heeft wel last van carbon buildup op de inlaatkleppen. Heb je dit al laten controleren? Maar altijd missfires op 1 cilinder? Als ik "random" goed begrijp gaat dit over diverse cilinders.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hoi levendstratego, de polo van ons heeft 67000 gelopen momenteel. Ik ga een afspraak inplannen bij VAGTechniek om uit te laten zoeken wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Vandaag wat kilometers gemaakt met mijn vriendin en nergens last van als ik ‘normaal’ rij. Alleen dat volgas misfire dat is storend en uiteraard kan en mag dit absoluut niet, vandaar dat ik zsm laat checken wat de exacte oorzaak is en ik dit laat verhelpen. Dank jullie wel allemaal voor jullie input
Een GTI is natuurlijk niet om duizenden kilometers mee te sukkelen. Als dat het geval is (pre-OPF of OPF doet er niet toe), rijd je de "spinnenwebben" eruit in Duitsland. Gewoon eens enkele kilometers vol gas trappen, daar is de auto voor gemaakt.

Je geeft niet aan welke peut je erin gooit, het zou niet veel mogen schelen als de motor origineel is (regelt immers alles zelf) maar tank geen Shell V-power, die is enkel in Duitsland goed (100) en in Nederland word je een poot uitgedraaid, rommel van vaak maar 97 of zelfs minder omdat het vaak lang in de opslagtank zit vanwege de absurde prijs.

Tank als het kan BP of liever nog (stuk goedkoper), Argos 98 waar amper ethanol in zit ;). Gebruik van additieven is in 99% van de gevallen geld verkwisting.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
De 1.0TSI heeft wel last van carbon buildup op de inlaatkleppen. Heb je dit al laten controleren? Maar altijd missfires op 1 cilinder? Als ik "random" goed begrijp gaat dit over diverse cilinders.
De volgende stap zou inderdaad zijn vervuiling van de kleppen te laten controleren. Uitlezen geeft Misfire op meerdere cilinders waarbij malfunction frequency op cilinder2 het hoogst is (7x) op cilinder1 en cilinder3 is de frequency counter 1x en 3x.

Ik had gehoopt dat LevendStratego in de post hierboven inmiddels een oplossing zou hebben gevonden zodat ik ook gerichter kan gaan zoeken. Anders ga ik starten met laten controleren van injectoren, de compressie en inderdaad controleren of er carbon buildup is op de kleppen.
 
Volkswagen  Polo 6AW  1.0 TSI 95pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Een GTI is natuurlijk niet om duizenden kilometers mee te sukkelen. Als dat het geval is (pre-OPF of OPF doet er niet toe), rijd je de "spinnenwebben" eruit in Duitsland. Gewoon eens enkele kilometers vol gas trappen, daar is de auto voor gemaakt.

Je geeft niet aan welke peut je erin gooit, het zou niet veel mogen schelen als de motor origineel is (regelt immers alles zelf) maar tank geen Shell V-power, die is enkel in Duitsland goed (100) en in Nederland word je een poot uitgedraaid, rommel van vaak maar 97 of zelfs minder omdat het vaak lang in de opslagtank zit vanwege de absurde prijs.

Tank als het kan BP of liever nog (stuk goedkoper), Argos 98 waar amper ethanol in zit ;). Gebruik van additieven is in 99% van de gevallen geld verkwisting.
Heb je ook bronnen om dit verhaal te ondersteunen? Of is het gewoon iets wat je zelf denkt?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!