Polo 9N3 - schakelen werkt niet meer

Hi all,

Mijn VW Polo 9N3 (diesel, bj 2009 - 330k op de teller) gaf al enige tijd wat onprettig geluid bij het schakelen, met name bij het in de achteruit zetten. Nu staat de auto aan de straat met de volgende problemen:

- Met de moter uit is het geheel niet mogelijk om de koppelingspedaal in te trappen
- Met een draaiende motor gebeurt dit intrappen met een hels kabaal en kan ik de auto alsnog niet in de versnelling zetten

Gezien de KM-stand en de eerdere (kleinere) problemen vermoed ik dat de koppelingsplaat de geest heeft gelaten. Wat is jullie advies: uitkijken naar een nieuwe auto of heeft er iemand op basis van het bovenstaande de ervaring dat het met een geringe reparatie te verhelpen valt?

Groet
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Thanks voor je reactie. Zelf vervangen is voor mij geen optie helaas. Ik heb wat rond gebeld naar garages en voor een bedrag van EUR 550,- zou ik de koppeling kunnen laten vervangen. Gezien de kilometer-stand een dilemma, echter vrij recent (afgelopen drie jaar, met 40k KM tot nu) de distributieriemen en remschijven laten vervangen dus dit zijn zaken die op korte termijn niet zullen gaan spelen.

Wat zou jullie overweging zijn in deze - laten repareren en weer verder ermee rijden of toch afzien van reparatie omdat andere zaken wellicht ook nog gaan spelen?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Voor €550 heb je in ieder geval geen andere auto, en lijkt me een degelijke prijs om de koppeling te laten vervangen.

Lijkt mij een heel erg persoonlijke keuze.
Was je van plan om de auto binnenkort toch te vervangen? (Door oog op wat anders, andere levenssituatie etc) dan is het misschien nu het juiste moment om wat anders te kopen.
Anders zou ik hem lekker laten herstellen en er verder mee rijden.

Als je distributieriem en remmen al ok zijn, moet je je daar toch al geen zorgen meer om maken. En voor zover ik weet zijn de 1.4TDI's van die generatie best betrouwbaar bij goed onderhoud.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!