Polo 9N3 - Kraak(je) rechts achteraan

Hallo iedereen,

Sinds ong. een jaar heeft de Polo rechtsachter last van een kraakje, maar de laatst tijd wordt het toch erger naar mijn mening. Als bestuurder klinkt het dat het van de rechterachterdeur komt. Het komt zo goed als altijd voor wanneer de auto "getorst" wordt. Bv bij het scheef afrijden van de stoep heeft hij het altijd, maar op een hobbelige (beton)baan komt het ook redelijk vaak voor.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle deurrubbers ingevet zodat deze niet aan elkaar kunnen kleven en tov elkaar schuren
- Alle sloten en scharnieren met WD40 goed ingespoten
- Aan de achterdeur zelf eens in alle richtingen goed aan getrokken en geduwd, maar beweegt of kraakt niet

Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn ? Of iemand die hetzelfde probleem heeft (gehad), en het weet op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie hulp !
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Bedankt voor jullie reactie @iichel en @qwiznx !

In de winter had hij er wat minder last van (nat?), maar nu het weer warmer wordt, verergert het precies weer.
Draagarmrubbers zijn in ieder geval een bekend probleem bij dit type.
Vooraan kan ik de draagarmrubbers zo aanwijzen, maar achteraan vermoed ik dat deze ingebouwd zitten in de schokbreker? Toeval is dat beide achterste schokbrekers ook net iets meer dan een jaar geleden vervangen zijn.

IMG_20160416_134702.jpg

Is het mogelijk om op het zicht te zien of die draagarmrubber versleten is ? Helpt het als ik jullie daar een foto van stuur?
En indien hij stuk/versleten is, moet dan de ganse schokdemper vervangen worden of kan de rubber apart vervangen worden?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ahja oke, is helemaal duidelijk nu. De onderkant van de schokbreker lijkt er ook een beetje op, daarom dat ik wat in de war was.
Schokbreker zelfs vervangen is nog wel te doen, maar voor zover ik heb opgezocht, is die rubber vervangen niet echt te doen op de oprit. En zeker niet zonder de juiste tools.
Ik ga eens bij de dealer en bij een onafhankelijke garage een offerte vragen wat vervangen van die jongens kost.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!