Beste mensen,
Ongeveer een maand geleden heb ik een Polo 9N3 1.9 TDI uit 2006 aangeschaft. (zie garage topic) Dit is een 1.9 TDI met (standaard) 101 pk.
Nu ben ik eergisteren naar Duitsland geweest, en ik heb uiteraard mijn rechtervoet flink laten gaan op de Autobahn.
Het viel mij op dat de auto zeer snel doortrekt tot ongeveer 180 km/h en dat deze daarna nog behoorlijk wat over heeft. Na 180km/h gaat de snelheidsmeter natuurlijk iets minder snel, maar ik heb toch een verrassende 202km/h op de teller gehad. Mijn vorige Golf IV 1.9 TDI uit 2001 (gechipt van 90 naar ~115pk en maar 70kg zwaarder) haalde krap aan 190km/h, vandaar dat dit voor mij wel een verrassing was.
Mijn vraag is, is dit een normale top voor een dergelijke 1.9 TDI, of zou de auto gechipt kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ongeveer een maand geleden heb ik een Polo 9N3 1.9 TDI uit 2006 aangeschaft. (zie garage topic) Dit is een 1.9 TDI met (standaard) 101 pk.
Nu ben ik eergisteren naar Duitsland geweest, en ik heb uiteraard mijn rechtervoet flink laten gaan op de Autobahn.

Mijn vraag is, is dit een normale top voor een dergelijke 1.9 TDI, of zou de auto gechipt kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!