polo 9N/3 van robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je dat bij een seat dealer gevraagd?
Bij een vw dealer is dat lipje zoiezo duurder.
Heeft mij 36,60euro gekost .

Jaa dat wel maar seat zat er naast dus ik daar naar binnen maar gewoon geen onderdelen balie te bekennen[emoji23]

1.9 zijn goede blokken, en wie wil er nou geen 170 pk in z'n Polo? Stick Out Tongue

Ik zou het gezicht wel willen zien van iemand met een standaard 9n3 gti als je hem voorbij komt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
mijne loopt idd ook op 3 cilinders....
maar net dat beetje extra bevalt me meer dan goed.

ha, ik 1 op 21 @Danny1995 :mrgreen:

Hmm, goede reden om hem eens te chippen... echter krijg ik al zat van die fanmail uit Leeuwarden toegestuurd in deze staat. Mag niet klagen over de prestaties. Wil nog een keer op de autobahn de top testen, maar moet toch denk ik wel richting 170km/h gaan. Maar jij had dan ook de 70pk versie, dat zal denk ik ook net iets ander hebben gereden ;)

@Robin66079
Denk dat je met een 1.4 TDI gechipt al best wel leuke stoplichtsprintjes kunt doen, ik kan de meeste standaardwagens prima bijhouden in standaard staat, al zal je met een 1.9 natuurlijk helemaal snel weg zijn.
 
Hmm, goede reden om hem eens te chippen... echter krijg ik al zat van die fanmail uit Leeuwarden toegestuurd in deze staat. Mag niet klagen over de prestaties. Wil nog een keer op de autobahn de top testen, maar moet toch denk ik wel richting 170km/h gaan. Maar jij had dan ook de 70pk versie, dat zal denk ik ook net iets ander hebben gereden ;)

@Robin66079
Denk dat je met een 1.4 TDI gechipt al best wel leuke stoplichtsprintjes kunt doen, ik kan de meeste standaardwagens prima bijhouden in standaard staat, al zal je met een 1.9 natuurlijk helemaal snel weg zijn.

Jaa dat klopt maar ik schaf hem toch in duitsland aan en daar staan ze veel te koop dus mn voorkeur is een 1.9 en wat de topsnelheid betreft mn auto nu met 75 pk doet 178 op gps al was dat wel op 14 inch

Als zware rechtervoet heb kan ik t ook wel merken hoor.
Ligt echt aan hoe je rijdt

Zowiezo niet al te veel jagen heb een hekel met koude motor trappen dus dat sws al niet rijdt de autos altijd warm en laat hem na elke rit altijd 10/20 seconden stationair lopen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Heeft iemand hier ervaring met de 1.9 tdi blokken met 101 of 130pk, en wat die ongeveer op verbruik doen ? Ik zit er toch misschien aan te denken om mijn auto te verkopen eind van het jaar ofzo aangezien ik nu gewoon veel te veel rij en elke week/anderhalve week aan de pomp sta met een dorstige 1.4 en dit niet echt gunstig is voor de portomonee

Ook is de 1.9 tdi ook leuk nadat ie bijv naar JD is geweest de 101 pk gaat naar 140pk en de 130pk naar 170pk
Ik heb enkele jaren geleden een Golf 4, 1.9 TDI gehad met 150 pk getuned naar 200 pk. De 1.9 TDI is in de basis een zeer sterke motor. Zwak punt zijn wel de verstuivers. De Polo 101 pk (met 5 bak) is in theorie zuiniger dan de 130 pk (met 6 bak). Ik durf niet zeggen of dit in de praktijk ook zo is. Aangezien je met een 6 bak een lager toerental kunt rijden. De 130 pk is minder verkocht en daardoor ook waardevaster dan de 101 pk.

Deze TDI's zijn erg leuk maar kunnen ook erg duur in onderhoud zijn (GTI waardig zeg maar), zeker in getunede staat. Een nieuwe koppeling, vliegwiel, turbo etc loopt aardig in de papieren. Verder kun je als je motorische c.q. turbo problemen hebt beter niet naar een dorpsgarage of universele garage gaan. De meesten hebben er simpel weg geen verstand van. Je bent aangewezen op een aantal specialisten of als je die kan vinden een voormalig VW monteur met veel ervaring.

De 130 pk is ook zeer geliefd in de golf en geeft relatief minder problemen dan de 150 pk. Het blijft afwachten wat een 130 pk versie qua tuning doet. 170 pk is aangegeven, maar sommige golfjes produceren zelfs 190 pk met stage 1 tuning. Let ook op een sluitende onderhoudshistorie, terugdraaien van kilometertellers is helaas ook wel eens aan de orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin66079
Ik krijg mn radio niet verder erin gedrukt iemand een oplossing? Heb al haakse bochtjes erin zitten zodat de tulpkabels niet in de weg zitten

25769007cda27146d0bf53ee696c6725.jpg

69f9284355a8b69942d7cc021e66f30b.jpg
Vraagje, welke knoppen zijn dit, die van de kachel,enz...Is het gewoon en klik systeem?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
Ik heb een 1.9TDI, 101pk.
Bij VAGtechniek een maattuning gedaan, nu 150pk.
Verbruik is sterk afhankelijk van je rechter voet. Ik rij gemiddeld 1 op 18/19. Bij erg hard trappen 1/15 en heel rustig, 100 op CC, langzaam optrekken etc, 1/22.
Voornamelijk het extra koppel maakt het soepeler om te rijden.

Heb weinig problemen met de auto.
Mijn remschijven achter hebben wel veel roest vorming, laatst weer opmerking over gekregen bij APK.
En rondom EGR klep lijkt wat olie te lekken. (EGR is met software gesloten tijdens tuning).
Succes met zoektocht naar een mooi exemplaar!
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Ik heb een 1.9TDI, 101pk.
Bij VAGtechniek een maattuning gedaan, nu 150pk.
Verbruik is sterk afhankelijk van je rechter voet. Ik rij gemiddeld 1 op 18/19. Bij erg hard trappen 1/15 en heel rustig, 100 op CC, langzaam optrekken etc, 1/22.
Voornamelijk het extra koppel maakt het soepeler om te rijden.

Heb weinig problemen met de auto.
Mijn remschijven achter hebben wel veel roest vorming, laatst weer opmerking over gekregen bij APK.
En rondom EGR klep lijkt wat olie te lekken. (EGR is met software gesloten tijdens tuning).
Succes met zoektocht naar een mooi exemplaar!

Hoop eind van het jaar een leuke te kopen het liefst ga ik voor de standaard 130 pk met 6-bak
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Gelijk maar even een update plaatsen[emoji2] van de week een sierstukje op de demper geplaatst best geinig zo en net via aliexpress het onderste chrome stuurclipje besteld
1a07ea941f4b1543194b9e8531903632.png
ccb1a2722b4afe11f335f2228e9e8e04.jpg
44a4223b48a3c5b34cfec3fce9536545.jpg

Heyyy, die eind stukje, waar heb je die nou weer vandaan , heb je specificaties? moet er ook en stuk uit de bumper?, ben al tijdje opzoek naar en eind stukje (die met en knikje naar beneden loopt)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
Heyyy, die eind stukje, waar heb je die nou weer vandaan , heb je specificaties? moet er ook en stuk uit de bumper?, ben al tijdje opzoek naar en eind stukje (die met en knikje naar beneden loopt)

Heyy, het mooiste is het is een kaarsrechte sierstuk van het merk carpoint en heb er niks voor uit de bumper gehaald [emoji13] ben alleen de diameter vergeten want er zijn 2 verschillende maten 35 tot 50mm en 45 tot 60mm deze hadden wij nog liggen op het werk en het stond wel geinig dus lekker laten zitten
4786c7b674e5ecb6ce94b84f8df26f09.jpg
557126ee194ec2cac2aab28eeca19388.jpg
fb57ace71944280aa7efc4f10976b1f3.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
  • Leuk
Waarderingen: patsus en Maik
Aankomende zaterdag is de polo aan de beurt voor een nieuwe distributie riem en waterpomp speciaal gereedschap check[emoji818]️ beschrijving van de volkswagen check[emoji818]️ dat moet goed komen van het weekend ook maar even schoonmaken en foto's schieten om de auto langzamerhand op internet te zetten hij moet toch echt plaats gaan maken voor een diesel
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!