Polo 6r noodloop en motorstoring.

Beste mensen, mijn naam is joshua en ik heb een erg frustrerend probleem. Ik heb mijn polo 1.2 tdi bluemotion uit 2011 vorige week een week lang bij de garage moeten laten staan, omdat mijn auto niet werkte naar behoren. Het voorgloeilampje ging namelijk telkens knipperen en na een paar dagen kwam hier ook de enginestoring bij. Er waren 2 storingen:

- p00AF00 (versteleenheid voor uitlaatgas turbo 1 klemt.)
- p256300 ( positiesensor voor laaddrukregelaar onaannemelijk signaal.)

de monteur heeft eerst gezocht naar kleine problemen (slangetjes, klepjes etc.) mijn grote vrees was natuurlijk dat de turbo kapot was en deze aan vervanging toe is, dit gaat me namelijk veel geld kosten. Na lang zoeken, heeft de monteur toch de turbo losgemaakt en weggebracht naar de specialist. Bleek de turbo toch kapot te zijn, dus heeft de monteur er een nieuwe ingezet.

ik heb de reparatie met veel pijn afbetaald, maar hey, dan heb je ook weer wat! Ik dus lekker een paar dagen gereden zonder enige problemen. Gister ochtend start ik de auto en komt het voorgloeilampje weer in beeld, ik schoot gelijk in de stres en belde de garage en ben er heen gegaan, hebben ze het uitgelezen en gewist. Ik ging weer verder met mijn dag en het werd alleen maar erger, storing kwam terug, auto hield weer in door blijkbaar de noodloop en raad eens? Enginestoring kwam ook weer dansen op het dashboard. Ik ben er kapot van en ben radeloos. Ik kan maandag mijn auto weer brengen naar de garage en ga dan even kijken wat er nu weer aan de hand is, maar ben bang dat het gewoon weer hetzelfde probleem is en het misschien niet eens aan de turbo lag, maar daar zijn we nu al telaat
Voor.

de EGR is er al uitgeprogrammeerd en afgedekt. Heeft iemand enig idee wat er misschien aan de hand kan zijn, want ik weet het echt niet meer en ben er kapot van.

Alvast bedankt voor het lezen en jullie moeite.
Hopelijk komt het goed! Groetjes joshua
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Pas morgen kan ik weten wat de storingen zijn, dan is de garage pas open namelijk. Kan het zo zijn dat die slang een beetje beschadigd is of iets dergelijks toen de nieuwe turbo erin is gezet?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Ik heb dit soort storingen ook gehad en opgelost met vernieuwen van het kapotte turbo slang dit was te horen aan het sissende geluid en een keer met tikkende geluid van n75 klep,
dit onderdeel origineel besteld bij de dealer. Turbo gaat bijna niet kapot maar kan wel wat vuiligheid inzitten en dit kan ultrasoon gereinigd worden.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Vaak hebben VW dealers niet door dat het om een vacuum lek gaat. Zelf naar 2 dealers geweest met eenzelfde probleem (knipperend voorgloeilampje), weliswaar in combinatie met een rare zoem... ook nadat ze de turbo zelf hadden gecontroleerd en er niets mee aan de hand bleef zijn. Na naar 2 VW dealers te zijn geweest de hoop maar een beetje opgegeven. Totdat ineens een Franssprekende belg op het werk kwam die VW garage eigenaar bleek te zijn. Deze wist mij direct met handen en voeten uit te leggen dat het bij VW's tussen 2010 en 2015 vrijwel altijd poreuze vacuumleidingen zijn, waardoor de turbo de druk niet kan opbouwen en de motor in de noodloop gaat...
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Vaak hebben VW dealers niet door dat het om een vacuum lek gaat. Zelf naar 2 dealers geweest met eenzelfde probleem (knipperend voorgloeilampje), weliswaar in combinatie met een rare zoem... ook nadat ze de turbo zelf hadden gecontroleerd en er niets mee aan de hand bleef zijn. Na naar 2 VW dealers te zijn geweest de hoop maar een beetje opgegeven. Totdat ineens een Franssprekende belg op het werk kwam die VW garage eigenaar bleek te zijn. Deze wist mij direct met handen en voeten uit te leggen dat het bij VW's tussen 2010 en 2015 vrijwel altijd poreuze vacuumleidingen zijn, waardoor de turbo de druk niet kan opbouwen en de motor in de noodloop gaat...

heb daar met mijn vorige 6R ook eens last van gehad (was erg warm weer) uiteindelijk is het euvel weggegaan uit zichzelf. Hield in, kwam niet boven 50kmh, noodloop, spiraal knipper. Tot op de dag van vandaag geen idee wat er mee was, maar uiteindlijk zichzelf opgelost? Ben toen ook naar verschillende dealers en reparateurs geweest die het mij niet konden vertellen of repareren. Gelukkig rijdt ik nu een 6C 1.4tdi. betere blokjes dan de 6R 2011 Bluemotions 1.2tdi's.
 
heb daar met mijn vorige 6R ook eens last van gehad (was erg warm weer) uiteindelijk is het euvel weggegaan uit zichzelf. Hield in, kwam niet boven 50kmh, noodloop, spiraal knipper. Tot op de dag van vandaag geen idee wat er mee was, maar uiteindlijk zichzelf opgelost? Ben toen ook naar verschillende dealers en reparateurs geweest die het mij niet konden vertellen of repareren. Gelukkig rijdt ik nu een 6C 1.4tdi. betere blokjes dan de 6R 2011 Bluemotions 1.2tdi's.
Het zou zomaar kunnen dat dit zomaar verdwijnt omdat die motoren waarschijnlijk veel minder van de turbo vragen dan dit BiTurbo CFCA blok ongeluk met 180PK. Daarentegen ben ik nog niet veel mensen tegengekomen die eenzelfde probleem hebben ervaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
Bedankt voor jullie berichten. Ik weet echter zelf ook echt niet wat er aan de hand is. Ik ben er sprakeloos van. Heb net een flink bedrag betaald voor een nieuwe turbo, omdat volgens de specialist de turbo kapot was. Heb er nog geen 500km mee gereden en precies het zelfde probleem treed op. Voorgloeilampje knippert en verliest vermogen. Als ik de auto uit en aan deed, trok die aardig weer. Na 4/5 keer kwam het engine lampje erbij.
Ik heb vandaag de auto gebracht en hoor morgen om 3 uur de uitslag....
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Ben benieuwd! heb zelf ook turbodrukklachten... turbo komt pas extreem laat op druk... geen vermogen meer onderin de toeren (Waar dit normaal nog wel zo was)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Veelal wijst dit op vacuumlek ergens als de turbo is uitgesloten. Kijk op YouTube wel eens naar het kanaal van Diagnose Dan. Veel dingen waar de dealer niet uit komt maar hij het in nagenoeg lekentaal laat zien hoe hij de problemen opzoekt en het is vaak zo simpel achteraf. Dealers kijken vaak alleen naar stoingscodes en daaraan vervangen ze dan maar iets zonder eerst een goede diagnose te stellen. Uiterste geval kan hij je misschien wel helpen
 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Gisteren de auto opgehaald en hij rijdt tot mijn verbazing goed. de monteur heeft alle slangetjes doorgeblazen en sinds dien is de storing weg en rijdt hij uitstekend. Ik wil alleen niet te vroeg juigen, want de vorige keren kwam de storing ook weer na 2/3 dagen terug....

ik heb alleen weer een nieuw probleem, namelijk als de motor aan heb staan hoor ik heeeeel stiekem een schavend geluidje. Als ik rustig gelijdelijk gas geef, hoor je hem steeds harder schaven.. geen idee wat dat is, maar daarvoor moet ik ‘weer’ langs de garage..... het houdt maar niet op
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!