Polo 6R/6C verlagen tips?

Na enige tijd overal te infomeren etc ga ik toch mijn vw polo laten verlagen met de eibach pro kit. (voor 25mm en achter 30mm). Ik mis gewoon de sportieve look aan mijn auto..
Ik heb nu standaard 15inch banden/velgen. Ik wil andere velgen erop laten zetten. Ik twijfel behoorlijk om dan toch te gaan voor 16inch banden + velgen. Wat raden jullie mij aan? Zal dat mooier staan? En hoe zit het dan qua comfort (wegligging etc).:)
Mijn auto is ook verlaagd namelijk 25 mm voor en 30 mm achter met eibach. Ik rij met 17 inch 215/40/17 en heb nog comfort
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Ik ga waarschijnlijk mijn polo verlagen met een ap schroefset. Heb op het gelijkvormigheidsattest gevonden dat mijn vooraslast max 830kg bedraagt (1.4 16v). De schroefset met de vooraslast van max 860kg zou dus goed zijn. Kan het kwaad als die van 960kg (voor de gti onderandere) er wordt ondergezet? Heeft dit effect op iets?
Als je een schroefset eronder gaat zetten die geschikt is voor auto's met een grotere aslast dan wordt de auto stugger. Ik heb zelf mijn Audi A1 verlaagt met een ap schroefset maar ben zo dicht mogelijk bij de waarde van mijn aslast gebleven.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Beste allemaal,

Ik rijd nu sinds een kleine 6 weken een Polo 1.4 16v en ben er zeer tevreden over. De doorn in mijn oog is wel dat ik met 17" Rotors toch wel flinke wheelgap heb. Ook vind ik de auto teveel overhellen in de bochten. Ik heb hiervoor een Peugeot 206 gereden met een schroefset. Dit was enorm stug, maar het bochtenwerk was wel uitstekend.
ik zoek hier dus een compromis tussen. Ik twijfel nog tussen
A, Eibach Pro Kit (standalone)
B, Eibach + Bilstein
C, schroefset (nog niet over het merk uit)

Heb een offerte van 900euro voor optie B liggen.

Nu komt mijn grote vraag; zou ik een rondje mee kunnen rijden met iemand die een van deze opties heeft op zijn/haar Polo?

Alvast erg bedankt en ik ga zsm ook een voorsteltopic maken =)
 
Vokswagen  Polo 6R  1.4 16V 85pk 
  • Leuk
Waarderingen: RobinInDaHood
Beste allemaal,

Ik rijd nu sinds een kleine 6 weken een Polo 1.4 16v en ben er zeer tevreden over. De doorn in mijn oog is wel dat ik met 17" Rotors toch wel flinke wheelgap heb. Ook vind ik de auto teveel overhellen in de bochten. Ik heb hiervoor een Peugeot 206 gereden met een schroefset. Dit was enorm stug, maar het bochtenwerk was wel uitstekend.
ik zoek hier dus een compromis tussen. Ik twijfel nog tussen
A, Eibach Pro Kit (standalone)
B, Eibach + Bilstein
C, schroefset (nog niet over het merk uit)

Heb een offerte van 900euro voor optie B liggen.

Nu komt mijn grote vraag; zou ik een rondje mee kunnen rijden met iemand die een van deze opties heeft op zijn/haar Polo?

Alvast erg bedankt en ik ga zsm ook een voorsteltopic maken =)

Ik heb hier voor ook een verlaagde 206 gehad en nu heb ik m'n polo verlaagd met een eibach schroefset.
Mijn bevinding bochtenwerk lag de 206 strakker maar over het algemeen de eibach set redelijk comfortabel en hogere snelheden past hij zich aan en overhellen valt erg mee.
206 was meer kart effect
Eibach rijd heerlijk.
Ik heb die van mij bij onze sponsor besteld en gemonteerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
Heren en dames,

Ik heb vandaag de nieuwe 17 inch velgen op mijn Polo laten zetten. Echter is er toch nog ruimte over in de wielkast, had gehoopt dat het iets meer opgevuld zou zijn zodat ik niet hoefde te verlagen. Helaas is dit niet het geval dus wordt het toch verlagen, waar ik de banden/velgen heb laten monteren vertelde mij dat zij het met een verlaging set konden doen van bijvoorbeeld Eibach. Prijs voor het geheel inclusief werk was dan €350,- echter raden andere aan om met een schroef set te gaan werken.

Wat is nu wijsheid? Bijgevoegd foto's van mijn Polo, een set is met winterbanden (16 inch) en dan de zomerbanden (17 inch) in beiden gevallen zou deze dus iets verlaagd moeten worden. Hoor graag tips en ervaringen van jullie!

Winterset, 16 inch - niet goed te zien met de opening in de wielkast..


Zomerset, 17 inch - niet super goed te zien met de opening in de wielkast..


Alvast dank voor de hulp gents!
Ik heb zelf een Polo gehad met alleen eibach pro veren, 25/30 verlaging, ging goed en zag er beter uit en toch comfort. Ik rij nu een auto a1 met een schroefset van AP, rondom 30 mm. Bevalt goed en heb voor deze set 500,- betaalt.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Ik heb hier voor ook een verlaagde 206 gehad en nu heb ik m'n polo verlaagd met een eibach schroefset.
Mijn bevinding bochtenwerk lag de 206 strakker maar over het algemeen de eibach set redelijk comfortabel en hogere snelheden past hij zich aan en overhellen valt erg mee.
206 was meer kart effect
Eibach rijd heerlijk.
Ik heb die van mij bij onze sponsor besteld en

Dankjewel Robin. Zou ik dan misschien ook eens een rondje met je mee kunnen rijden om te voelen hoe dat rijdt?
 
Vokswagen  Polo 6R  1.4 16V 85pk 
Beste allemaal,

Ik rijd nu sinds een kleine 6 weken een Polo 1.4 16v en ben er zeer tevreden over. De doorn in mijn oog is wel dat ik met 17" Rotors toch wel flinke wheelgap heb. Ook vind ik de auto teveel overhellen in de bochten. Ik heb hiervoor een Peugeot 206 gereden met een schroefset. Dit was enorm stug, maar het bochtenwerk was wel uitstekend.
ik zoek hier dus een compromis tussen. Ik twijfel nog tussen
A, Eibach Pro Kit (standalone)
B, Eibach + Bilstein
C, schroefset (nog niet over het merk uit)

Heb een offerte van 900euro voor optie B liggen.

Nu komt mijn grote vraag; zou ik een rondje mee kunnen rijden met iemand die een van deze opties heeft op zijn/haar Polo?

Alvast erg bedankt en ik ga zsm ook een voorsteltopic maken =)

Hoi Sander, ik heb ook een Polo 1.4 16v met een AP schroefset er onder. Heb tot 3 weken geleden ook 17" velgen gehad, maar heb nu 18" er onder staan. Wil je gerust ook eens een tourtje geven. Hangt er van af vanwaar je bent :) btw mijn set heeft mij 750 euro gekost (nieuwe set, plaatsing, uitlijning).
 
  • Leuk
Waarderingen: SanderFlies
Beste allemaal,

Ik rijd nu sinds een kleine 6 weken een Polo 1.4 16v en ben er zeer tevreden over. De doorn in mijn oog is wel dat ik met 17" Rotors toch wel flinke wheelgap heb. Ook vind ik de auto teveel overhellen in de bochten. Ik heb hiervoor een Peugeot 206 gereden met een schroefset. Dit was enorm stug, maar het bochtenwerk was wel uitstekend.
ik zoek hier dus een compromis tussen. Ik twijfel nog tussen
A, Eibach Pro Kit (standalone)
B, Eibach + Bilstein
C, schroefset (nog niet over het merk uit)

Heb een offerte van 900euro voor optie B liggen.

Nu komt mijn grote vraag; zou ik een rondje mee kunnen rijden met iemand die een van deze opties heeft op zijn/haar Polo?

Alvast erg bedankt en ik ga zsm ook een voorsteltopic maken =)

Omtrent jouw vragen kan ik met mijn jarenlange ervaring er wel het nodige over kwijt. De polo is een redelijk licht autootje wat sneller kan zorgen voor een stuggere auto na verlagen. De opties die je opgeeft kan ik je het volgende over zeggen

A Veren alleen zorgen voor een beduidend beter weg gedrag en rijd ook nagenoeg als comfort wel kan op klinkerwegen het wat stugger aanvoelen vanwege de kortere veerweg en de progressieve veren. Deze kan ik jee aanbieden voor € 379 incl montage en uitlijnen.
B. Word een stuk stugger in de B12 Pro kit versie. Stuitergedrag is dan dichterbij dan je denk. Prijs € 899 incl montage en uitlijnen.
C. Schroefset kan ik afhankelijk van je budget eventueel incl montage AP aanraden. Deze set is zeer goed en rijd ook nagenoeg gelijk aan alleen de vaste verlaging van Eibach veren. Het voordel is wel dat je de auto precies kan zetten zoal je hemt wilt hebben. Deze set kan ik je aanbieden voor € 689 incl montage en uitlijnen.

Mocht je meer willen weten kan je me mailen op info @lowering.nl of whatsappen op +31 6 15 22 87 09
 
  • Leuk
Waarderingen: SanderFlies en iichel
Omtrent jouw vragen kan ik met mijn jarenlange ervaring er wel het nodige over kwijt. De polo is een redelijk licht autootje wat sneller kan zorgen voor een stuggere auto na verlagen. De opties die je opgeeft kan ik je het volgende over zeggen

A Veren alleen zorgen voor een beduidend beter weg gedrag en rijd ook nagenoeg als comfort wel kan op klinkerwegen het wat stugger aanvoelen vanwege de kortere veerweg en de progressieve veren. Deze kan ik jee aanbieden voor € 379 incl montage en uitlijnen.
B. Word een stuk stugger in de B12 Pro kit versie. Stuitergedrag is dan dichterbij dan je denk. Prijs € 899 incl montage en uitlijnen.
C. Schroefset kan ik afhankelijk van je budget eventueel incl montage AP aanraden. Deze set is zeer goed en rijd ook nagenoeg gelijk aan alleen de vaste verlaging van Eibach veren. Het voordel is wel dat je de auto precies kan zetten zoal je hemt wilt hebben. Deze set kan ik je aanbieden voor € 689 incl montage en uitlijnen.

Mocht je meer willen weten kan je me mailen op info @lowering.nl of whatsappen op +31 6 15 22 87 09


Dus als je voor optie C kiest kun je voor 1 cm lager en achter 3 cm lager kiezen ?
Mocht dat niet bevallen dan kun je hem voor weer 1 cm hoger zetten ? Dit tegen
betaling uiteraard. In mijn dorp zijn namelijk meer drempels dan bomen...
 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow en iichel
Hoi Sander, ik heb ook een Polo 1.4 16v met een AP schroefset er onder. Heb tot 3 weken geleden ook 17" velgen gehad, maar heb nu 18" er onder staan. Wil je gerust ook eens een tourtje geven. Hangt er van af vanwaar je bent :) btw mijn set heeft mij 750 euro gekost (nieuwe set, plaatsing, uitlijning).

Dat kan wel, woon jij bij mijn in de buurt dat ( ridderkerk )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hey bedankt guys! Ik woon zelf in omgeving Alkmaar, maar werk op Schiphol.
 
Vokswagen  Polo 6R  1.4 16V 85pk 
Ik lift even mee op het topic

Ik heb B4 Bilstein schokdempers gekocht. De veren nog niet omdat ik daar nog in twijfel welke ik precies moet nemen, nu is mijn vraag kunnen de meest voorkomende verlagingsveren allemaal op die B4 bilstein dempers of alleen een paar specifieke veren? Heb al wel gelezen op het forum dat er veelal Eibach wordt gebruikt..
Ik hoor graag van jullie of ervaringen!

doei
 
Seat  Leon FR  2.0 TDI DSG 150PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!