Polo 6R/6C verlagen tips?

ik vind mijn gti (vooral achter) net een pick up truck om eerlijk te zijn haha ben nogsteeds een beetje aan het kijken maar wil meer verlaging dan met de eibach set.

Een andere vraag beetje off topic, maar hoe komt het dat de gti zwaarder is? Puur door de supercharger? aan het 1.4 blok kan het niet liggen toch?
Ik heb een H&R setje met 17 inch en dat is echt netjes. Is achter net 1 cm lager dan Eibach... je kan zelfs je wielkas meer vullen door 18 inch te rijden! Ik vind het een comfortabele set.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
En die 100kg kan zomaar 1cm schelen kwa verlaging :)

Wil je echt zoals je zelf wilt dan moet je naar een schroefset gaan dan kunnen we hem afstellen naar wens. Altijd goed. Heb je meteen ook nieuwe dempers
 
Is het trouwens raadzaam om dingen mee te vervangen als je je auto laat verlagen?

Ik kan me herinneren dat mij bij het verlagen van mijn Lupo gelijk de stuurkogels/spoortstangeinden en taatspotlagers te vervangen. In het kader van 'de boel moet toch los'.

Wat is jullie visie hierop? Je gaat misschien 6-700 euro uitgeven (veren en dempers) en als je dan voor zeg 800 euro de boel piekfijn kan hebben lijkt me dat mooi meegenomen, toch?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Afhankelijk van de leeftijd kan je de toplagers mee vervangen deze slijten wel de rest kan allemaal behouden blijven. Stuurstang kogels nog nooit vervangen en de stuurstangen hoeven niet los bij mij :)
 
Voor die prijs kan je het nergens kopen dat is een ding wat zeker is. Zal dit eens opgooien bij me leverancier


Let wel dat mocht er een garantie kwestie zijn dat je dat dan ook via Duitsland moet gaan regelen als je het via bovenstaande link koopt
 
Laatst bewerkt:
Tot welke verlaging kun je je originele dempers behouden als je alleen voor veren gaat? Ik heb 2 verschillende H&R veren sets gezien 1 van 25/40 en een andere voor 35/55 verlaging. Eigenlijk zitten ze er beide half naast en willen wij 25/55. Achteraan staat ie echt wel flink hoog namelijk.

Wat vinden jullie van de kwaliteit en stugheid van Vmaxx of AP schroefsets? Om dat als eventuele andere optie te doen.
 
Hallo allemaal,

Welke sets verlaging veren zijn aan te raden voor een 6c Bluemotion? Ik had begrepen dat deze standaard voor 1 cm lager ligt tov andere modellen.
Zijn er setjes die er voor zorgen dat hij voor nog steeds lager licht? Dus dat hij heel iets voorover helt?
 
VW  Polo  1.0 TSI 
Ik wil mijn polo 6r mooi verlagen voor mijn 17” velgen dat het niet op een tractor lijkt Stick Out Tongue ik heb een budget aan onderdelen van Max 300 euro , wil wel nog enig vorm van rijcomfort behouden voor wat mogelijk is en voorkeur gaat uit naar een schroefset. Heb positieve verhalen over die van Sjaak gehoord? Iemand anders nog tips of advies en waar ik nog meer aan moet denken met het verlagen van mijn auto zoals andere onderdelen die vervangen moeten worden?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Wat je onder rijcomfort verstaat is erg persoonlijk, daarnaast is het ook afhankelijk over wat voor wegen je meestal rijdt. Voor onze verhuizing reed ik veel over "klinkerwegen" in combinatie met een Eibach Pro Schroefset vond ik niet lekker rijden. Was naar mijn mening een stuiterbak. Nu heb ik de Polo verlaagd met HR verlagingsveren en Bilstein B4 gasdemper en dat bevalt mij beter. Ook vind ik het prijsverschil van de schroefset niet waard. Als je verstandig bent vervang je ook gelijk de toplagers van je veerpoot.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
ik dacht dat veren stugger reden als een schroefset? Wat zou het totaal kostenplaatje zonder montage zijn bij deze verenset ongeveer?

Ik zou gewoon over alle soorten wegen moeten kunnen rijden, onverhard, drempels noem maar op. Wil mijn auto ook niet veel verlagen, hooguit 3 a 4 cm. Ik woon zelf in de stad met veel drempels, dus het moet wel te doen zijn haha
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Natuurlijk kan je over alle wegen rijden en ook drempels zijn geen probleem, maar het gaat er om wat het onderstel "doorgeeft" naar de inzittende van de auto. In mijn geval had ik eerst een set Eibach Pro Street (€699,00) en nu Bilstein Gasdempers (voor €49,57 x2), (achter €34,20 x2), H&R verlagingssveren (€137,00). Prijsverschil is €394,00. Ja er zijn ook goedkopere schroefsets en schokbrekers maar zo heb ik het gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!