Polo 6R/6C verlagen tips?

Ja je hebt gelijk. Nja, alleen maar beter....Die wat ik had gezegd is volgens mij van de 15/15mm verlaging....

Ik heb de veren trouwens binnen en er zitten 4 aluminium stelringen bij (ronde ring met inbus stelshroefje)....Heb je die er bij nodig?

15mm verlaging bestaat niet alleen als je een standaard sportonderstel/bm onderstel zou hebben :)

de ringen heb je niet nodig het horen er btw ook maar 2 te zijn deze worden over de stuurstangen gezet om de stuuruitslag te verminderen omdat er modellen zijn waarbij het wiel bij max sturen de binnen kuip raakt. ik heb het nog niet mogen ervaren :)
 
Ik heb een polo gti 6r en wil deze ook graag verlagen want de standaard hoogte lijkt achter bijna op een pickup.
Nu vroeg ik me af waar de grens ligt tussen comfortabel, sportief en oncomfortabel rijden.
Wellicht heeft iemand hier misschien een antwoord op, ik begrijp uit de reacties dat het ook erg belangrijk is
welke veren er worden aangeschaft. Hierbij wil ik het liefst voor de eibach veren gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie tips en eigen ervaringen :)

Daarnaast vraag ik me ook af wat beter is voor wat sportiever rijgedrag. Voor comfort is de polo in eerste
instantie niet aangeschaft Stick Out Tongue kun je dan beter een verlagingsset nemen of een schroefset?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Ik heb een polo gti 6r en wil deze ook graag verlagen want de standaard hoogte lijkt achter bijna op een pickup.
Nu vroeg ik me af waar de grens ligt tussen comfortabel, sportief en oncomfortabel rijden.
Wellicht heeft iemand hier misschien een antwoord op, ik begrijp uit de reacties dat het ook erg belangrijk is
welke veren er worden aangeschaft. Hierbij wil ik het liefst voor de eibach veren gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie tips en eigen ervaringen :)

Daarnaast vraag ik me ook af wat beter is voor wat sportiever rijgedrag. Voor comfort is de polo in eerste
instantie niet aangeschaft Stick Out Tongue kun je dan beter een verlagingsset nemen of een schroefset?

Als ik het zo hoor kan je het beste voor de 25/30 veren van eibach gaan, deze staan een stuk sportiever en je auto wordt iets stugger maar niet oncomfortabel
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI 90pk 
Ik heb een polo gti 6r en wil deze ook graag verlagen want de standaard hoogte lijkt achter bijna op een pickup.
Nu vroeg ik me af waar de grens ligt tussen comfortabel, sportief en oncomfortabel rijden.
Wellicht heeft iemand hier misschien een antwoord op, ik begrijp uit de reacties dat het ook erg belangrijk is
welke veren er worden aangeschaft. Hierbij wil ik het liefst voor de eibach veren gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie tips en eigen ervaringen :)

Daarnaast vraag ik me ook af wat beter is voor wat sportiever rijgedrag. Voor comfort is de polo in eerste
instantie niet aangeschaft Stick Out Tongue kun je dan beter een verlagingsset nemen of een schroefset?


Eibach is een goede set en houd de auto nog redelijk comfi. Monteer ze daarom graag op me klanten auto's .

Voor de GTI heeft Eibach alleen een Pro kit met een verlaging van 15mm voor en 20mm achter is een gelijke set van de andere polo's met eenzelfde aslasten
 
Ik heb een polo gti 6r en wil deze ook graag verlagen want de standaard hoogte lijkt achter bijna op een pickup.
Nu vroeg ik me af waar de grens ligt tussen comfortabel, sportief en oncomfortabel rijden.
Wellicht heeft iemand hier misschien een antwoord op, ik begrijp uit de reacties dat het ook erg belangrijk is
welke veren er worden aangeschaft. Hierbij wil ik het liefst voor de eibach veren gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie tips en eigen ervaringen :)

Daarnaast vraag ik me ook af wat beter is voor wat sportiever rijgedrag. Voor comfort is de polo in eerste
instantie niet aangeschaft Stick Out Tongue kun je dan beter een verlagingsset nemen of een schroefset?


@capszz heeft zijn gti ook verlaagd met eibach.
Ik zelf ook (dan wel geen gti) en het rijdt prima:)
 
Dank voor alle antwoorden, vinden jullie ook dat de wegligging beter is geworden? Dit mis ik namelijk best wel bij de polo. Toen ik mijn rijbewijs net had begon ik te rijden in een ford fiesta met 80 pk, en die lag zoveel strakker op de weg.
Ik heb inmiddels met vcds DSX of SDX of iets dergelijks aangepast. Dit houdt in dat bij het insturen de binnenste band meer wordt afgeremd
dan de buitenste band. Dit heeft de wegligging al drastisch verbeterd waardoor de auto een stuk sportiever rijdt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Ik snap ook niet waarom Polo's (6R/6C) zo hoog standaard staan, en 100 liter water in de kofferbak werkt ook niet echt lekker voor de fuel eco. ;)
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Hoi mensen,,

ik ben van plan om mijn polo te verlagen met bilstein dempers icm eibach veren. Het komt bij mij wel eens vaker voor dat ik zware spullen moet meenemen (te denken aan 4-500kg). Zakken de veren bij zulke gewichten nog heel erg door zoals de originele veren?

alvst bedankt
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
Ik had een eibach pro kit en dat ging prima met een aardige belading. Weliswaar geen 500 kilo, maar 4 volwassenen met volle bepakking achterin en een volle skikoffer op het dak. Dat ging uitstekend qua veerweg.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
500 kg aan bagage Is wel serieus veel voor een Polotje...
Als je hem verlaag zit je zoizo op zijn aanslag rubbers te veren met zo veel gewicht.

Zou er dan eerder hulp veren onder zette


Hier wil ik wel op inhaken. Als je 500KG in de auto erbij doet gaat dit over je maximale aslasten van je Polo heen. Dit betekend dat je technisch al overbeladen bent. Dit gaat met verlagingsveren en sportdempers niet beter worden aangezien die ook op de maximale aslasten berekend is. Voor zijn er wel 2 verschillende veren maar voor achter zijn die allemaal gelijk en daar is nou waar je de belasting op gooit.

Hulpveren zou nog ene optie zijn maar deze gaan niet samen met verlagingsveren en als je deze plaatst op je oirginele onderstel dan komt ie onbeladen nog zon 1,5 a 2 cm omhoog
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Bedankt voor de reactie heren. Naderhand besef ik me dat het eigenlijk max 300 is wat ik erin heb gegooid zonder dat mensen achterin zaten. Dus dat zal wel goed komen dan hopelijk. Zodra het setje binnen is met mijn nieuwe 18'ers zal ik wel een foto plaatsen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
Bedankt voor de reactie heren. Naderhand besef ik me dat het eigenlijk max 300 is wat ik erin heb gegooid zonder dat mensen achterin zaten. Dus dat zal wel goed komen dan hopelijk. Zodra het setje binnen is met mijn nieuwe 18'ers zal ik wel een foto plaatsen.
18-ers? Welke bandenmaat ga je daar opleggen? Ik heb nu 215/40r17 maar wat houd je dan nog over in 18 duims? Daar kan je ook niet mee naar de keuring. Ik ben van plan om in de toekomst 215/45 te leggen maar dat mag eigenlijk ook niet...
 
Volkswagen  Polo R-Line '16  1.2 TSI 
18-ers? Welke bandenmaat ga je daar opleggen? Ik heb nu 215/40r17 maar wat houd je dan nog over in 18 duims? Daar kan je ook niet mee naar de keuring. Ik ben van plan om in de toekomst 215/45 te leggen maar dat mag eigenlijk ook niet...

215/35/18 is een gangbare maat voor de 6R. 215/45 zou ik je niet aanraden. Kans is groot dat je dan afwijking krijgt van je snelheid.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!