Polo 6R/6C bi-xenon koplampen

Bedankt, dit weekend dan maar een setje halen. Had trouwens gelezen dat je de gehele koplamp moet uitbouwen om de lampjes zelf te verwisselen?
H7 is toch standaard het dimlicht en de W5W voor het stadslicht. Maar hoe zit het nu met het grootlicht, is dit weer een andere maat bij de 6R? De mist en DRL verlichting (onder in de grill) welke maat hebben deze standaard?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
@LoneFalcon bedankt voor de informatie! Wat een gedoe om even een paar lampjes te verwisselen.. Vroeger kon je gewoon de dop weg halen en klaar, nu al de gehele unit... Zal de politie leuk vinden in bepaalde landen.. :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Klopt zeker @LoneFalcon want dan begin je je pas echt te ergeren..

Om even nog kort samen te vatten:
Stadslicht W5W
Grootlicht & dimlicht H7
Mistlampen H8
DRL P21W

Qua lichtkleuren had ik dan de gedachte om het grootlicht en dimlicht de WhiteVisions te gebruiken. Stadslicht de W5W lampjes die er bij komen. Mogen de mistlampen trouwens een witte kleur hebben? Zoja welke witte kleur raden jullie mij daarvoor aan? Ongeveer de zelfde Kelvin als van het dimlicht?

Bij voorbaat dank heren!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Gister de WhiteVision van Philips gehaald, niet bij Heuts want daar was die nog een 6 euro duurder. Maar bij Autoshop Manders in Roermond.
Vandaag er in gezet. Maar wat een gek*t is het om even een lampje te verwisselen... Of ben ik nu de enigste die het zo k*t vindt?

Zal deze week proberen om een vergelijking te plaatsen. Het dimlicht en stadslicht is van Philips WhiteVision (4300k). Grootlicht zal denk ik de Philips XtremeVision worden dan. Aangezien deze ook weer een andere kleur (Kelvin) hebben.

Nog altijd niet uit m.b.t. het mist licht en DRL-verlichting. Denk dat het de LED lampjes gaan worden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Heb je je koplampen uitgehaald? Dan is het heel simpel, als je je koplampen op de auto laat is het idd wel een pain in the ass.

In beide gevallen was het een pain in the ass.. Zowel met de koplamp er uit halen, als de fittings er in zetten. De ene keer ging het snel en de andere keer wouden ze maar niet mee werken. Teveel kabeltjes die in de weg zaten.. :mrgreen:

Maar ze zitten er in, weet ik ook nu hoe de grootlicht fittings er in gaan. Hoop dat deze mij minder problemen gaan geven.. Evenals de mistlichten en DRL..​
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
@LoneFalcon klopt ik wil hier wittere lampjes in zitten. Ik was al aan het denken voor LED's bij de mistlampen. Had bij Manders in Roermond gevraagd naar H8 voor de mistlampen. Daar kostte de lampen enkel al €79,95 en dan moest ik nog eens ongeveer €20,- er bij rekenen voor kabeltjes zodat de computer voor de gek werd gehouden. Was volgens mij van het merk Pilot, maar dat vond ik eerlijk gezegd mij te duur. P21W lampjes hadden hun niet.

Dus ik ga denk ik kijken voor deze LED's via eBay Duitsland. Daar zijn ze vaker nog iets goedkoper dan hier.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Als ik deze chart bekijk, lijkt mij juist dat tussen de 6000k en 7000k het mooiste 'witte' licht geeft. Maar denk niet dat deze beschikbaar zijn voor deze lampjes?
Dan maar houden op 4300k en 3700k, alhoewel de 3700k alweer wat meer richting het 'gelige' halogeen licht gaat..

led-color-temperature.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Pfoei, ik vond 45 euro voor een paar lampjes al wel zat eigenlijk. Heb toch altijd dimlicht aan dus dat ga ik er echt ff niet aan uitgeven :eek: Mocht je goeie (en goedkope) tegenkomen op eBay hou 'k me aanbevolen Stick Out Tongue

Dat vond ik ook genoeg geld €39,95 voor enkel de H7 dimlicht en W5W stadslichtjes. Die mistlampen heb ik dan inderdaad ook niet gepakt aangezien ik het nogal té vond.. Kies ik liever de goedkopere optie van LED met canbus lampjes. Alleen nog eens navragen hoe dat precies zit met witte mistlampen of het wel of niet mag..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!