Polo 6R :: 2010 Volkswagen Polo 6R

fijn zo een in de buurt :wink:

groeten ger
Jij zult toch sneller bij Bas zijn dan bij mij denk ik?

Comming home activeert alleen als je seint met grootlicht;)
Meermaals geprobeerd maar het wil niet werken for some reason. Sleutel uit contact en dan seinen of van contact, seinen en dan sleutel eruit?

Overigens als het goed is komt morgen een pakketje van BM Onderdelensshop aan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist de GTI pedalen erop gezet, wat een rot klusje haha

morgen avond nogmaals proberen om de voetverlichting aan te sluiten, was te donker om nog alles open te leggen. Hopelijk kunnen deze op de hemelverlichting worden aangesloten.
 
is niet veel werk kijk hier eens Voetverlichting - MyPolo

groeten ger
Ik had eigenlijk gehoopt om geen kabels door te hoeven knippen, sta daar niet echt om te springen zeg maar.

Zojuist nogmaals gekeken en tot de conclusie gekomen dat de kabelboom van de voetverlichting helemaal niet lang genoeg is om door te trekken tot aan de hemel :( morgen even kijken of ik de kabel kan verlengen en anders eens zoeken waar de kabelboom normaliter wordt aangesloten.
 
Ben zelf ook bezig met het monteren van voetverlichting, en wil liever ook geen draden doorknippen. Heb de spullen bij Kufatec vandaan, en de kabels zijn inderdaad te kort om bij de A-stijl te komen laat staan bij de unit in de hemel.
In de hanleiding zeggen ze dat je de + kunt pakken van de BCM stekker A pin 65. Heb met de nodige moeite de BCM en stekker A kunnen vinden, maar daar dan loopt het een beetje dood :-( Geen idee hoe ik die stekker los moet maken :oops:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ben zelf ook bezig met het monteren van voetverlichting, en wil liever ook geen draden doorknippen. Heb de spullen bij Kufatec vandaan, en de kabels zijn inderdaad te kort om bij de A-stijl te komen laat staan bij de unit in de hemel.
In de hanleiding zeggen ze dat je de + kunt pakken van de BCM stekker A pin 65. Heb met de nodige moeite de BCM en stekker A kunnen vinden, maar daar dan loopt het een beetje dood :-( Geen idee hoe ik die stekker los moet maken :oops:
Daar kunnen we wat mee! Mooi gevonden :)

BCM is toch dat kastje wat helemaal aan de voorkant zit bij de pedalen hè? In m'n zoektocht zojuist las ik dat je de onderste kap onder de zekeringenkast zeg maar, los kunt maken, misschien krijg je hierdoor meer ruimte om het eea te checken / aan te sluiten? Ik las verder wel dat nog het eea in VCDS geactiveerd moest worden (dacht dat het bij een Passat was), zal even zoeken of ik het terug kan vinden.

Ik heb de vraag ook al uit staan bij een monteur om het eens op te vragen bij VW.

edit: deze bedoelde ik: http://translate.google.com/transla...www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=152

wat betreft die kap was dus ook bij een Passat, geen idee hoeveel het verschilt met een Polo maar misschien kun jij er iets mee? Mijn Duits, zelfs met Google translate is niet goed genoeg helaas...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BCM is toch dat kastje wat helemaal aan de voorkant zit bij de pedalen hè? In m'n zoektocht zojuist las ik dat je de onderste kap onder de zekeringenkast zeg maar, los kunt maken, misschien krijg je hierdoor meer ruimte om het eea te checken / aan te sluiten?
Klopt ja. Deze zit op een dusdanige plek en positie dat het loshalen van die kap volgens mij niet echt gaat helpen: het is namelijk een platte kast die rechtop staat, en de stekkers zitten op de voorkant.

Ik las verder wel dat nog het eea in VCDS geactiveerd moest worden (dacht dat het bij een Passat was), zal even zoeken of ik het terug kan vinden.
In de Polo 6R hoef je niets te coderen, daar staat het standaard al aan.

wat betreft die kap was dus ook bij een Passat, geen idee hoeveel het verschilt met een Polo maar misschien kun jij er iets mee?
Zo'n "mooie" afdekplaat zit er niet in de Polo, dat scheelt ;)

Mijn Duits, zelfs met Google translate is niet goed genoeg helaas...
Liever het origineel dan Google Translate, zie ik. Mijn hemel, dat kun je toch geen Nederlands meer noemen :shock::twisted:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ben zelf ook bezig met het monteren van voetverlichting, en wil liever ook geen draden doorknippen. Heb de spullen bij Kufatec vandaan, en de kabels zijn inderdaad te kort om bij de A-stijl te komen laat staan bij de unit in de hemel.
In de hanleiding zeggen ze dat je de + kunt pakken van de BCM stekker A pin 65. Heb met de nodige moeite de BCM en stekker A kunnen vinden, maar daar dan loopt het een beetje dood :-( Geen idee hoe ik die stekker los moet maken :oops:
Goed,

ik ben weer een stapje verder. Zojuist maar eens in de auto gaan liggen en gaan zoeken naar stekker A pin 65. Het resultaat is dat ik de stekkers wel los krijg maar van daaruit weer niet verder kwam.

Op de stekkers (een witte links en een zwarte rechts) zit een schuif/draai mechanisme waarmee hij vastgezet is. Deze hendel heeft de tegenovergestelde kleur van de stekker, dus een zwarte hendel op de witte stekker en een witte hendel op de zwarte hendel.

Deze hendel kun je naar voren/boven draaien, de eerste centimeter gaat best makkelijk (de stekker wordt ontgrendeld), vervolgens moet je iets meer kracht zetten waarmee de stekker naar buiten gedrukt wordt en helemaal los komt. Brute kracht was in ieder geval niet nodig.

Het resultaat is dan dit:


Je ziet hier ook duidelijk het veschil tussen de gesloten (zwarte) en open (witte) hendel.

Vervolgens ben ik op internet verder gaan zoeken omdat ik te weinig in de auto kon zien mbt stekkers en pinnen of ergens iets valt af te lezen. De zwarte is in ieder geval stekker A maar het pin nummer is nogal een vraagteken, als ik het goed zie zou binnenin de stekker (nadat je hem hebt open gemaakt, de nummers moeten staan maar dit heb ik nog niet gechecked).

In hoeverre mag ik hier foto's posten die van andere websites af komen?
Hier staat in ieder geval een behoorlijke hoeveelheid info: UK-POLOS.NET • View topic - 6R - Multifunction Steering Wheel Retrofit

Edit: Als ik pin 65 gevonden heb ben ik natuurlijk pas halverwege... Iemand enig idee waar de massa op aangesloten zou zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kerstverlichting!

aangezien ik en (deMercer) al een week op zoek waren naar waar de originele voetverlichting aangesloten moest worden en dit geen succes bleek te zijn (tot dusver) ben ik over gegaan op plan B.

Hemel verlichting los halen, kabel aansluiten en deze doortrekken tot achter het dashbord en vervolgens de kabelboom van de voetverlichting hierop aansluiten. De voetverlichting gaat nu mooi aan op het moment dat de auto van het slot gehaald wordt, de deuren open gaan en als de sleutel uit het contact wordt gehaald.

Het resultaat inclusief GTI pedalen:
full.png

(excuses voor de iPhone kwaliteit)

omdat ik vragen heb gezien om de voetverlichting altijd te laten branden; kabel aansluiten op rood/zwart en bruin ipv rood/zwart en bruin/zwart.

That's it for now!

Volgende update zullen de sierlijsten of mistlampen worden :)
 
aangezien ik en (deMercer) al een week op zoek waren naar waar de originele voetverlichting aangesloten moest worden en dit geen succes bleek te zijn (tot dusver) ben ik over gegaan op plan B.

In de ontvangen handleiding bij de kabelset van Kufatec staat dat je deze dient aan te sluiten op één van de stekkers van de BCM. Hoewel deze expliciet een stekker en pinnummer voor de Polo 6R noemt, raad ik iedereen ten sterkste af om dat te doen/proberen.

De bedoelde pin is namelijk al in gebruik, en dat betekent dat je de nieuwe kabelboom moet solderen aan de bestaande draad. Aangezien het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van de stekker van de BCM niet echt een pretje is, laat staan dat je in de beschikbare, enorm krappe ruimte moet gaan solderen zou ik dat zelf alleen maar doen als dat echt nodig is. En aangezien het, zoals sjengcity hierboven beschrijft, heel eenvoudig is om de kabelboom aan te sluiten op de hemelverlichting, is er een bijzonder goed alternatief beschikbaar.

Hopelijk bespaart dit anderen de nodige tijd en frustratie ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin haas
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!