Polo 6R 1.2 tdi noodloop

Beste leden,

sinds gisteren heb ik ineens noodloop problemen. Mijn auto geeft pas vermogen bij hoge toerental en bij 110/120 km/pu gaat het gloeispiraaltje knipperen en geeft die helemaal geen vermogen meer. Gelijk naar de garage geweest en heeft wat zaken uitgelezen. Monteur heeft wat sensoren vervangen en uitgetest, maar komt telkens weer op het zelfde probleem. ( turbo klapt pas in na hoge toerentallen en bij overschakelen houdt die in het begin een beetje in. Bij 110/120 km klapt die helemaal dicht en springt die in de noodloop, dan klapt de turbo helemaal niet meer in).

De turbo is pas 25k km geleden vervangen, (had dit zelfde probleem 5 maanden geleden ook, waarbij ik die vervangen had) ik heb na het vervangen van de turbo destijds 5 maanden probleemloos gereden tot gisteren.

op internet lees ik veel over een turboslang...? Heeft iemand misschien enig idee wat het anders nog zou kunnen zijn?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Je hebt waarschijnlijk een scheur ergens in een turboslang, hij verliest namelijk druk, en bij hoge toeren zal er wel wat druk overblijven en dat voel je. Uiteindelijk ziet de auto dat de gevraagde druk anders is dan de verkregen druk, daardoor krijg je noodloop.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Hmm zou kunnen inderdaad. Ik ga morgen even verder onderzoek doen bij de garage. Ik heb net even gereden en de auto rijdt zoals die hoort te rijden. Wel knipperd het voorgloeilampje nog..? Terwijl auto nu goed rijdt.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Ik rij nu al een week met de storingen. Motorlampje brand en gloeispiraal knipperd. De auto rijdt verder gewoon uitstekend...? Heel vaag maar de auto rijdt als een zonnetje. Soms stopt het gloeispiraaltje met knipperen en dan doet de auto ineens raar? Als die weer knipperd doet ie het weer goed.

ik snap er niks meer van, maar t zal allemaal wel.....9
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Ik rij nu al een week met de storingen. Motorlampje brand en gloeispiraal knipperd. De auto rijdt verder gewoon uitstekend...? Heel vaag maar de auto rijdt als een zonnetje. Soms stopt het gloeispiraaltje met knipperen en dan doet de auto ineens raar? Als die weer knipperd doet ie het weer goed.

ik snap er niks meer van, maar t zal allemaal wel.....9
Wat is nou de vraag?
Indien er lampjes branden moet je de auto uitlezen, deze kunnen om 100 verschillende redenen branden.
 
ik heb een probleem die heel veel op de jouwe lijkt, een soort inhouden als je op CC rijdt, alsof je constant schommelt met je gaspedaal.
Nu ook 2 keer gehad dat hij in noodloop ging(Totaal geen power meer, zelf niet met veel toeren want die kan je niet meer maken haha) Contact uit en weer aan en de power is weer terug.(Soort interne reset ofzo?)

Laten uitlezen en bij mij gaf hij aan dat de turbodruksensor een fout had.
Deze heb ik nu besteld en als ik het niet vergeet zal ik hier melden of dit het probleem verholpen heeft(y)
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 100pk 
Bij mij was de koppeling versleten (280.00) en daarna bleek er een scheur te zitten in de slang van de turbo naar de intercooler (?). Deze was amper te zien als er geen druk op stond. Daarna geen enkel probleem meer, en de auto laten chippen
 
Volkswagen  VW golf 7 business edition  1.6 TDI 
Roetfilter is er ook bijgekomen nu.... auto rijdt verder nog steeds normaal zoals het hoort. Motorlampje, roetfilter branden constant. Gloeispiraal blijft knipperen. Heb geen tijd om langs garages te gaan en me auto daar weer achter te laten.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Roetfilter is er ook bijgekomen nu.... auto rijdt verder nog steeds normaal zoals het hoort. Motorlampje, roetfilter branden constant. Gloeispiraal blijft knipperen. Heb geen tijd om langs garages te gaan en me auto daar weer achter te laten.
"Ik heb geen tijd om langs de garage te gaan en mn auto daar weer achter te laten". Heb je dan wel tijd om je auto achter te laten bij de sloop?

Het roetfilterlampje is vermoedelijk gaan branden omdat de voorwaarden voor het regeneratieproces niet worden gehaald. Deze voorwaarden worden niet gehaalt omdat de auto in noodloop doordat er een sensorwaarde niet binnen de verwachte range is.

Wij willen je graag helpen maar kunnen niks voor jou oplossen. Tips en adviezen zijn gratis en worden met alle liefde met jou gedeeld, maar passief blijven zitten op je stoel word niet echt gewaardeerd.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!