Polo 6r 1.2 tdi bluemotion p00af00

Beste mensen,

ik heb een polo diesel 1.2 bluemotion uit eind 2011. Afgelopen week gaf die af en toe het gele gloeilamp melding aan. Deze ging knipperen en verloor toen zijn kracht. Hij reed wel gewoon, maar gaf niet de boost bij de 2500 touren. Wanneer ik de auto uit en aan deed, ging de storing weg en deed de boost (blijkbaar de turbo) het ook weer. Gisteren kwam de knipperende gloeilamp melding weer, maar dit keer kwam het motor management lampje erbij. Ik heb het gelijk laten uitlezen en er kwamen 2 foutcodes:
- p00af00 ( versteleenheid voor uitlaatgasturbo 1 klemt.)
-p256300 ( positiesensor voor laaddrukregelaar onaannemelijk signaal).

deze garage gaf aan dat de turbo vervangen moest worden, maar mijn gevoel was niet vertrouwelijk bij die monteur, dus ben ik maar naar een andere gegaan. Bij deze monteur staat mijn auto nu al 2/3 dagen in onderzoek. Ik wacht nog steeds op een belletje met de uitslag. Uit nieuwschierigheid heb ik gisteren nog even een belletje gepleegd naar ze, maar ze gaven aan nog bezig te zijn met het uitzoeken van het probleem.

uit wanhoop en stress plaats ik dit bericht, ik hoop dat iemand mij alvast kan vertellen wat er waarschijnlijk aan de hand is en wat mij te wachten staat.

alvast bedankt! Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Hallo allemaal,

kameraad van me heeft de zelfde fout melding als boven staand ( p00AF00 ) in de Skoda Fabia en ook de zelfde klachten.
op de site van Gerrit speek staat dat je de meetwaarden kunt uitlezen in blok 120.4 ik heb obd11 tot mijn beschikking weten jullie naar welke tekst ik moet zoeken bij de live data in module 1?
kort maar krachtig welke tekst is er gekoppeld aan blok 120.4
wel jammer dat er nooit en terugkoppeling is geweest van de melder dan hadden wij er misschien ook wat aan gehad
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!