Venturas
Lid
Ja hoor, ik heb dus ong. een half jaar geleden mijn eerste auto gekocht!
Ben ook sinds vandaag lid op dit forum dus ik dacht, laat ik mijn auto even voorstellen en heb ook een aantal vragen.
Ik bezit een polo 6n1 uit '96 AEX 1.4 44kw.
Geen airbag, geen airco, geen elektrische ramen, heerlijk puur autorijden.
Een aparte polo vind ik, ik kan de voor en achterbumper (zie foto voor voorbumper) bijna nergens vinden op een andere polo. Mijn achterbumper bestaat uit 2 delen, een metalen onderbumper en een kunststof bovenbumper. Weet niet waarom dit is.. een optie?
Met stuurbekrachtiging gelukkig, de grijze stoelen heb ik vervangen voor de mooiere zwarte.
Ook heb ik de kilometerteller vervangen voor die met een grijze achterplaat i.p.v de zwarte.
Deurpanelen vervangen voor/van een nieuwere polo, heb nu zwarte stof i.p.v dat leer/vinylen en speakers in de deuren!
En ja, ik heb angel-eyes gemonteerd. Vind dat deze een mooie look geven, sorry als het te ricer is. Verder houd ik wel van de ''stock look.''
Ook heb ik een alarm geinstalleerd.
Het eerste wat ik natuurlijk heb gedaan is opgepoetst, schoongemaakt en een beurt gegeven.
Nieuwe waterpomp. distributie, thermostaat, olie, oliefilter.
Foto:

De polo heb ik overgekocht van een buurjongen voor een EUR 300, afkomstig van een eerste eigenaar en dealer onderhouden en hij had er ong. een half jaar mee gereden voordat hij een mk4 golf cabrio kocht en had in die tijd geen enkel werk nodig voor de APK. Vanaf heden moet ik wel lassen en wat andere dingen voor de APK doen. (apk volgende maand, wish me luck...
) Vond/vind het zelf een leuk project alleen nu moet ik kijken of ik hem verder maak of toch verkoop... er is mij verteld dat hij economisch gezien total-loss is maar ik hou echt teveel van deze auto. (liever niet verkopen, rijdt te lekker en mis niets.) Anders in het uiterste geval koop ik iets van een Vento of toch weer een polo.. maar dan koop je ook vaak rotzooi van iemand anders en mijn argument om deze auto weer te maken is dan ook 'Dan weet ik wat eraan gedaan is en hoe het gedaan is'. Ben zelf opgegroeid met Renault, kan je nagaan. Ik hou echt van jaren 90's autos, de styling, lekker blokkerig en hoe het rijdt. Heerlijk. Ik heb niets met nieuwere auto's. geen ziel, geen gevoel wanneer je rijdt.
Op de misschien te-doen lijst staat:
-Schokdempers (Merk TRW, goede ervaring mee.)
-Koppeling MOET vervangen worden
-Brandstof filter (mann-filter, al gekocht.)
-Contactslot elektrisch gedeelte (heb een startknop moeten maken), kreeg bus van het stuur gedeelte NIET los.
-Deukjes maken & spuiten
-Misschien aftermarket elektrische ramen
-Roestmonster aanpakken (bodem, dorpels zijn nog oké.)
-Aftermarket uitlaat met diep klinkende demper, geen blik geluid.
Gedaan lijst:
-Brembo Remschijven en Remblokken gemonteerd
-Nieuwe banden gekocht
-Zwarte stoelen erin gezet
-Dubbele claxon gemonteerd
-Versterker , condensator ,speakers erin gezet.
-Trekhaak gemonteerd, elektra gemaakt.
-Angel eyes gemonteerd
-Beurt gegeven , niet alleen cosmetisch dus haha
-Nieuwe koppelingskabel
-Een busje poets gebruikt (rood, leuke kleur om te poetsen zeg)
-Alarm gemonteerd, schoksensor en alle rotzooi erbij.
-Nieuwe antenne erop, oude, originele is eraf gejat toen ik op vakantie was.
--------
Nu heb ik een aantal vragen.
-Wil er toch iets van een Turbo opzetten. (uiteindelijk) Puur voor het optrekken en geluid, hoef geen honderden pk's eruit te krijgen of op te vallen. Zat erover na te denken dit zonder intercooler te doen en de boost laag te houden met een dump valve erop. Waar moet ik voor de olie TOEVOER naar de turbo zijn? waar moet ik intappen? Return gaat terug in de oliepan. Ga gewoon een turbo uit een sloopauto trekken en erop knallen.
-Past zo'n kilometerteller in mijn polo?
Heb zelf deze:
Maar wil graag deze, deze ga ik van een sloop auto halen als ik deze vind met plasticje, ze zijn wel anders van elkaar, vandaar dat ik vraag of het moet passen als ik dat plasticje overzet:
-Stuurverstelling laat los, stuur kan ineens naar beneden donderen tijdens een bocht. Nu zag ik dat dit geen bout is? Is dit nog te maken of moet er gewoon iets nieuws op. In het uiterste geval gewoon vastlassen op mijn positie, jammer dan.
-Koppeling. Welke?
Heb gelezen dat Luk en Valeo er vanaf standaard ingaan. Sachs heb ik goede verhalen en slechte verhalen over gehoord.
Dit laten doen kost over de 300 euro heb ik begrepen en zo'n setje kost ong. 9 tientjes - 100 eur. Zelf vervangen weet ik niet. Ben ik voorzichtig mee. Heb liever dat ik kan rijden na een dag dan dat ik er een week over doe, ken mezelf wel een beetje.
Motor wissel...
Mocht dit blokje in elkaar lopen en ik vind het de moeite nog waard om er iets anders in te knallen, welke blokken passen in de 6n1?
Iets van een audi 80 zou mooi zijn maar vgm past dat nooit. of een 6n2 blok, iets wat sneller is in ieder geval. Snap wel dat je de engine mounts moet aanpassen.
Zal vanaf nu soms updates plaatsen als ik wat doe of ik hou het voorlopig hierbij, zou wel graag hulp willen bij mijn vragen. Alvast Bedankt!
-Venturas
Ben ook sinds vandaag lid op dit forum dus ik dacht, laat ik mijn auto even voorstellen en heb ook een aantal vragen.
Ik bezit een polo 6n1 uit '96 AEX 1.4 44kw.
Geen airbag, geen airco, geen elektrische ramen, heerlijk puur autorijden.
Een aparte polo vind ik, ik kan de voor en achterbumper (zie foto voor voorbumper) bijna nergens vinden op een andere polo. Mijn achterbumper bestaat uit 2 delen, een metalen onderbumper en een kunststof bovenbumper. Weet niet waarom dit is.. een optie?
Met stuurbekrachtiging gelukkig, de grijze stoelen heb ik vervangen voor de mooiere zwarte.
Ook heb ik de kilometerteller vervangen voor die met een grijze achterplaat i.p.v de zwarte.
Deurpanelen vervangen voor/van een nieuwere polo, heb nu zwarte stof i.p.v dat leer/vinylen en speakers in de deuren!
En ja, ik heb angel-eyes gemonteerd. Vind dat deze een mooie look geven, sorry als het te ricer is. Verder houd ik wel van de ''stock look.''
Ook heb ik een alarm geinstalleerd.
Het eerste wat ik natuurlijk heb gedaan is opgepoetst, schoongemaakt en een beurt gegeven.
Nieuwe waterpomp. distributie, thermostaat, olie, oliefilter.
Foto:

De polo heb ik overgekocht van een buurjongen voor een EUR 300, afkomstig van een eerste eigenaar en dealer onderhouden en hij had er ong. een half jaar mee gereden voordat hij een mk4 golf cabrio kocht en had in die tijd geen enkel werk nodig voor de APK. Vanaf heden moet ik wel lassen en wat andere dingen voor de APK doen. (apk volgende maand, wish me luck...

Op de misschien te-doen lijst staat:
-Schokdempers (Merk TRW, goede ervaring mee.)
-Koppeling MOET vervangen worden
-Brandstof filter (mann-filter, al gekocht.)
-Contactslot elektrisch gedeelte (heb een startknop moeten maken), kreeg bus van het stuur gedeelte NIET los.
-Deukjes maken & spuiten
-Misschien aftermarket elektrische ramen
-Roestmonster aanpakken (bodem, dorpels zijn nog oké.)
-Aftermarket uitlaat met diep klinkende demper, geen blik geluid.
Gedaan lijst:
-Brembo Remschijven en Remblokken gemonteerd
-Nieuwe banden gekocht
-Zwarte stoelen erin gezet
-Dubbele claxon gemonteerd
-Versterker , condensator ,speakers erin gezet.
-Trekhaak gemonteerd, elektra gemaakt.
-Angel eyes gemonteerd
-Beurt gegeven , niet alleen cosmetisch dus haha
-Nieuwe koppelingskabel
-Een busje poets gebruikt (rood, leuke kleur om te poetsen zeg)
-Alarm gemonteerd, schoksensor en alle rotzooi erbij.
-Nieuwe antenne erop, oude, originele is eraf gejat toen ik op vakantie was.
--------
Nu heb ik een aantal vragen.
-Wil er toch iets van een Turbo opzetten. (uiteindelijk) Puur voor het optrekken en geluid, hoef geen honderden pk's eruit te krijgen of op te vallen. Zat erover na te denken dit zonder intercooler te doen en de boost laag te houden met een dump valve erop. Waar moet ik voor de olie TOEVOER naar de turbo zijn? waar moet ik intappen? Return gaat terug in de oliepan. Ga gewoon een turbo uit een sloopauto trekken en erop knallen.
-Past zo'n kilometerteller in mijn polo?
Heb zelf deze:

Maar wil graag deze, deze ga ik van een sloop auto halen als ik deze vind met plasticje, ze zijn wel anders van elkaar, vandaar dat ik vraag of het moet passen als ik dat plasticje overzet:

-Stuurverstelling laat los, stuur kan ineens naar beneden donderen tijdens een bocht. Nu zag ik dat dit geen bout is? Is dit nog te maken of moet er gewoon iets nieuws op. In het uiterste geval gewoon vastlassen op mijn positie, jammer dan.
-Koppeling. Welke?
Heb gelezen dat Luk en Valeo er vanaf standaard ingaan. Sachs heb ik goede verhalen en slechte verhalen over gehoord.
Dit laten doen kost over de 300 euro heb ik begrepen en zo'n setje kost ong. 9 tientjes - 100 eur. Zelf vervangen weet ik niet. Ben ik voorzichtig mee. Heb liever dat ik kan rijden na een dag dan dat ik er een week over doe, ken mezelf wel een beetje.
Motor wissel...
Mocht dit blokje in elkaar lopen en ik vind het de moeite nog waard om er iets anders in te knallen, welke blokken passen in de 6n1?
Iets van een audi 80 zou mooi zijn maar vgm past dat nooit. of een 6n2 blok, iets wat sneller is in ieder geval. Snap wel dat je de engine mounts moet aanpassen.
Zal vanaf nu soms updates plaatsen als ik wat doe of ik hou het voorlopig hierbij, zou wel graag hulp willen bij mijn vragen. Alvast Bedankt!
-Venturas
Laatst bewerkt:
Volkswagen
6N1