Polo 6c multifunctioneel stuurwiel vraag ?

Nerd alert... Jetta (NAR chassis AJ PQ25) en Polo IND en RUS (6RU, PQ25) hebben wel cruise via mfsw fabriek af... Met 6C0...442 knoppen :) dus het kan wel, moet je wel een EU6 motor en 7E0 BCM hebben... Stick Out Tongue

Lol ja op een PQ25 kun je best veel nog werkend krijgen. Maar probeer dat maar eens op een MQB waar deels swap is. Ja ok, china hack...dan kan het wel.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
  • Leuk
Waarderingen: kevio26
Edit: ik had het natuurlijk allemaal niet goed gelezen en had je al origineel cruise control. Stupid me:)

Zover ik weet ga je dit ook niet werkend krijgen met coderen. Polo 6C = MQB, dus dat betekent dat cruise control activatie via SwaP gaat.


Zie "aktiveringsdocument".

Ik heb een keer op een Polo 6C Mufu ingeleerd, maar omdat er geen juiste BCM/GW (zitten in 1) aanwezig was moest deze vervangen worden. Met Odis toen ingeleerd etc maar was vergeten swap functies te herstellen. Dus startstop en cruisecontrol deden het niet, na SWaP herstel deden beide functies het weer.

Kortom, je hebt een aktivatiedocument nodig om deze vervolgens in te leren met Odis Online.

Kijk helemaal top al die informatie haha , als ik het goed begrijp kan het wel op me auto alleen moet ik een aktivatiedocument hebben, als ik het zetje via de link zou bestellen dan moet iemand met odis het inleren ? Er zit in Rijswijk Cartronics zouden die me verder kunnen helpen met alleen het document ?
Alvast bedankt voor de info
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
Kijk helemaal top al die informatie haha , als ik het goed begrijp kan het wel op me auto alleen moet ik een aktivatiedocument hebben, als ik het zetje via de link zou bestellen dan moet iemand met odis het inleren ? Er zit in Rijswijk Cartronics zouden die me verder kunnen helpen met alleen het document ?
Alvast bedankt voor de info

Ik zou eerder kijken of je enkel activatie document zou kunnen krijgen. Haal je oude Cc hendel weg.

Je hoeft niet naar Cartronic, ik kan het ook inleren voor je.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
  • Leuk
Waarderingen: kevio26
kijk nog eens goed bij de codering van je bcm selecteer in bij de lange rij bytes de 17 byte
en verander hier bit 2 (van 0 naar 1 ) hier mee vertel je de bcm mee dat de cruise controle via het stuur gaat
groet donna
 
  • Leuk
Waarderingen: kevio26
Hij heeft al CC dus geen nieuw activatiedocument nodig lijkt mij, want is al aangemeld alleen word de sturing nu anders. Ik zou in een codering moeten zitten maar vermoed ook met behoud van de OEM hendel dat de auto dit niet leuk vind. In de codering zal iets te vinden moeten zijn cruisecontrol with MFS als aanvink optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: kevio26
Hallo allemaal,

Vanmiddag nog even gekeken met de laptop, de byte 17 is niet zichtbaar mij bij zie foto,

IMG_8166.jpg
Maar als ik in byte 18 bit 0 uitzet werkt de cruise control hendel niet meer, zet ik bit 1 aan dan werken de cruise control knoppen op me stuur.
IMG_8164.jpg
Wat ik dus heb gedaan de nieuwe lossen stuurkolomschakelaar aangesloten en bit 0 uitgezet en bit 1 aangezet en de draden zo aangesloten als @joosspekloos in de vorige post vertelde. De bediening van het stuur reageert nu alleen helaas krijg ik een teken met een uitroepteken ! ik denk dat er nog verder iets gecodeerd moet worden. en anders uit eindelijk toch een aktivatie document gaan zoeken.

Bedankt voor alle info ik ga na het weekend weer verder aan de hobby :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
Goedenavond allemaal,

Vanavond weer even aan de hobby geweest en dit is positief uitgepakt :)
Ik heb alle coderingen die ik had gedaan weer naar standaard gezet en begonnen alles opnieuw te bekabelen, Daarna via vcds de coderingen gedaan die ik eerder had gedaan en plots werkte de cruise control helemaal blij :eek:
In de BCM op byte 18 Bit 0 uitgezet en Bit 1 aangezet hierna werkte de cruisecontrol op het stuurwiel.

Ik wil graag iedereen bedanken voor alle informatie

@joosspekloos @Antera @Rainesh jullie zijn TOPPERS !!!
Zonder jullie had dit echt niet gelukt :) ;)

@Rainesh ook top dat ik langs kon komen om eventueel uit te lezen, uit eindelijk is dit niet nodig geweest

Fijne avond en nogmaals bedankt !

PS zou er eventueel behoefte zijn aan een How to of is dit overbodig ?

image0.jpeg
IMG_8198.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
Goedenavond allemaal,

Vanavond weer even aan de hobby geweest en dit is positief uitgepakt :)
Ik heb alle coderingen die ik had gedaan weer naar standaard gezet en begonnen alles opnieuw te bekabelen, Daarna via vcds de coderingen gedaan die ik eerder had gedaan en plots werkte de cruise control helemaal blij :eek:
In de BCM op byte 18 Bit 0 uitgezet en Bit 1 aangezet hierna werkte de cruisecontrol op het stuurwiel.

Ik wil graag iedereen bedanken voor alle informatie

@joosspekloos @Antera @Rainesh jullie zijn TOPPERS !!!
Zonder jullie had dit echt niet gelukt :) ;)

@Rainesh ook top dat ik langs kon komen om eventueel uit te lezen, uit eindelijk is dit niet nodig geweest

Fijne avond en nogmaals bedankt !

PS zou er eventueel behoefte zijn aan een How to of is dit overbodig ?

image0.jpeg
IMG_8198.jpg
Beste,

Is de how to er ooit nog van gekomen?
Ik ben in het midden van deze upgrade, als eerste er achter gekomen dat de bcm in de auto geen pin13 heeft (87 aan het einde) dus deze geupgrade (89 aan t einde).
Hierna de stuurbediening gemonteerd die ik gekocht had op aliexpress. Deze werkte voor de helft. Binnenkort ga ik het orginele stuur monteren en wacht nog op de hendels. (kunnen de oude ook blijven zitten??)
Welke coderingen moeten er doorgevoerd worden?
Byte 18 bit 0 en 1 heb ik gevonden. Is dat genoeg om dit werkend te maken?

Uiteindelijk wil ik ook gaan kijken of ik ACC werkend kan maken op de polo.
Werkt dit hetzelfde als op de golf??
Stuur vv
ABS sensoren vv
ACC plaatsen
Kabels van acc naar gw/bcm en de spanningaansluiten.
Cp en fec coderen

Kan de abs module dit aan ? (2015 ) En het cluster?
 
Laatst bewerkt:
Mx5greddy  6c  1.2 
Kijk even bij Kufatec daar bieden ze het aan :


Voertuigen zonder Frontassist (PR nr.: 6K0), controleer de compatibiliteit van de Can Gateway en vervang deze indien nodig door de Highline variant
Controleer de compatibiliteit van de ABS-regeleenheid en vervang deze indien nodig door een Highline-versie
  • ESC_base_vFGS vereist voor voertuigen met handgeschakelde versnellingsbak
  • ESC_high_vFGS vereist voor voertuigen met automatische transmissie
 
Goedenavond allemaal,

Vanavond weer even aan de hobby geweest en dit is positief uitgepakt :)
Ik heb alle coderingen die ik had gedaan weer naar standaard gezet en begonnen alles opnieuw te bekabelen, Daarna via vcds de coderingen gedaan die ik eerder had gedaan en plots werkte de cruise control helemaal blij :eek:
In de BCM op byte 18 Bit 0 uitgezet en Bit 1 aangezet hierna werkte de cruisecontrol op het stuurwiel.

Ik wil graag iedereen bedanken voor alle informatie

@joosspekloos @Antera @Rainesh jullie zijn TOPPERS !!!
Zonder jullie had dit echt niet gelukt :) ;)

@Rainesh ook top dat ik langs kon komen om eventueel uit te lezen, uit eindelijk is dit niet nodig geweest

Fijne avond en nogmaals bedankt !

PS zou er eventueel behoefte zijn aan een How to of is dit overbodig ?

image0.jpeg
IMG_8198.jpg
Dag @kevio26,

Zou je de volledige how to met mij kunnen delen? Ik zit momenteel midden in het proces, en ik krijg de cruise niet te werken…
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 tdi 
Dag @Sal, Bedankt voor je reactie!

Ik heb een Mfsw laten monteren op mijn polo 6c. Mijn stuurkolom schakelaar heeft momenteel ook de knopjes voor cc. Die ga ik deze week vervangen voor 1 zonder.

Na het laten monteren heeft de cc even gereageerd en als volgt kreeg ik een foutmelding.

De monteur heeft daarna de kabels aangepast zoals ze horen op een polo die fabriek af komt met cc op het stuurtje. Hierna werkte de cruise helemaal niet meer, ook niet op mijn stuurkolom schakelaar.

Heeft er iemand een how to voor mij ter beschikking? Op de forum heb ik helaas niet meer gevonden hoe ik dit moet doen...

Ik heb fabriek af dus wel een cc in mijn polo, die bevind zich in de stuurkolom. Deze week komt mijn nieuwe stuurkolom binnen die zonder cc is. Hopelijk moet dat al veel oplossen.

Kan iemand mij helpen met welke 2 kabels waar gemonteerd dient te worden?
Kan iemand mij helpen met de codering van cc op de stuurkolom schakelaar naar knopjes op het stuur?

Ik ga over 3 weken met de auto op vakantie dus ik ben nogal hopeloos momenteel....
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!