Polo 6c multifunctioneel stuurwiel vraag ?

Hallo allemaal

Gister een multifunctioneel stuurwiel ingebouwd in de polo en deze aangesloten , naar mij weten hoefde er maar 2 draden getrokken te worden. 1 vanaf de bcm module pin T73C/13 en een vanaf de plus van de stuurkolomschakelaar, deze via de vcds geprogrammeerd en de functies voor bellen en muziek werkt perfect alleen het gedeelte voor de cruisecontrol werkt niet , ook niet meer op de hendel die er nog in zit . Via vcds de meetwaarde blokken uitgelezen en die ziet dat de knopjes bediend worden alleen werkt de cruise control niet , via vcds kreeg ik wel de fout code 0769 en 67072 , ik zal vanavond de uitdraai er opzetten .

moet er meer gecodeerd worden of moet er nog een draad bij getrokken worden ?
Alvast bedankt

44F2E121-6781-420A-88E3-95DC504F4ABC.jpeg
F1B4BB11-BD7D-410D-A97B-3CE2DA7DF0B1.jpeg
69024FB7-EC1C-45FA-B015-F2D7D464AE5B.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
Ik heb alleen een draad van de bcm naar de stekker van de airbagring en vanaf de stuurkolom een plus naar de airbagring meer niet , volgens mij kunnen er ook niet meer draden op die stekker. Hier onder de foto’s , helaas had ik even geen andere kleur draad dus nu een label er omgehangen wat het is , het gekke is als ik de 12+ van de stekker haal zodat er geen stroom opstaat doet de huidige cruisecontrol het wel .
maar als er een draad extra getrokken moet worden hoor ik het graag B9561AEB-EA20-44BC-9ED9-5896DD919C61.jpegDE4FCEB6-DEEA-455C-BE14-219BC6084B52.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
Dit lijkt erop dat de auto niet goed weet wat hij moet met 2 mogelijkheden voor de cruise control. Op de hendel en op het stuur. Daarmee ga je namelijk botsingen krijgen. Heb deze ombouw nooit gedaan maar dit is wat ik me voor kan stellen wat de auto vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: kevio26
Er moet een kabel van T16c/2 (sleepring) naar de ECU getrokken worden (GRA = Geschwindigkeit Reglungs Anlage = cruise control)

Wiring.png
122F7F19-2DA6-4635-A3B9-83B23F021E81.jpeg
vanaf de rechter stekker deze is van de sleepring moet dus een draad naar de ECU als ik het goed begrijp deze zit in de motor ruimte toch ? , moet de huidige draad die ik heb gemaakt van de bcm naar T16C stekker behouden of moet deze weg ?
Trouwens al heel blij met de informatie die ik krijg helemaal top !
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
Gister de stekker naar de ecu getrokken op de 94 pin stekker op plek 56 helaas werkt het nog steeds niet iemand nog een idee ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
Gister de stekker naar de ecu getrokken op de 94 pin stekker op plek 56 helaas werkt het nog steeds niet iemand nog een idee ?

Dit is de handleiding die ik toen gebruikt heb. Helaas al 4 jaar geleden en weet niet meer precies maar met deze heb ik het toen gedaan:

PS meen dat de pin voor de CC niet in elke motorecu op dezelfde plek zat en heb ik dat op lopen zoeken in de schema's bij de dealer
 

Bijlagen

  • VW_Polo_6C_Geschwindigkeitsregelanlage_mit_MuFu_20180928.pdf
    4.1 MB · Weergaven: 34
  • Leuk
Waarderingen: kevio26
wat je zou kunnen proberen in de bcm byte 17 opzoeken dan bit 2 om zetten hier mee schakel cruise controle in door middel stuurwiel bediening in
evt in combinatie met bit 7 functie cruise controle aan/uit

groet donna
 
  • Leuk
Waarderingen: kevio26
Dit is de handleiding die ik toen gebruikt heb. Helaas al 4 jaar geleden en weet niet meer precies maar met deze heb ik het toen gedaan:

PS meen dat de pin voor de CC niet in elke motorecu op dezelfde plek zat en heb ik dat op lopen zoeken in de schema's bij de dealer

Ik heb de handleiding bekeken, De draad van de ECU Pin 56 naar de C16 plek 2 getrokken, met de oude stuurkolomschakelaar met de cruise control nog op de hendel krijg ik een fout melding van de cruise control.
IMG_8123[2500].jpg
Je zou denken dat ik dus de juiste pin op de ecu heb gevonden, Als ik een stuurkolomschakelaar zonder cruise control monteer dan krijg ik geen fout melding van de cruise control, de draad van de ecu naar c16 plek 2 zit nog steeds dan aangesloten, alleen werkt de cruise control niet.
Via VCDS krijg ik de foutcode 0769 (geen signaal)
IMG_8081[2506].jpg
Op de meetwaarde blokken kan je zien dat ik de knoppen op het stuurwiel bedien alleen ik denk dat er nog iets niet klopt met de codering van de cruise control ? Wie kan mij hier mee helpen ? Moet de cruise control alleen in 09-Cen Elect en 19-Can Gateway gecodeerd worden of ook op 01-motor (ECU)
IMG_8124[2510].jpg

wat je zou kunnen proberen in de bcm byte 17 opzoeken dan bit 2 om zetten hier mee schakel cruise controle in door middel stuurwiel bediening in
evt in combinatie met bit 7 functie cruise controle aan/uit

groet donna

Ik heb dit geprobeerd en dit is niet in mijn vcds te vinden ?

Hoop dat iemand mij kan helpen ben al een heel eind alleen zou nog leuker zijn als het werkt, Alvast bedankt !
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
T94/56 op de ECU is niet de juist draad voor cruise control.
Dat moet T94/44 zijn. Daar zit op dit moment de draad die naar T16b/2 en /4 gaat (stuurkolomschakelaar linker hendel). Witte kabels.

Screenshot 2020-05-19 at 22.42.37.png

Probeer dit eens:
- Cruise schakelaar op de stuurkolom op OFF
- Verbind T16c/2 eens met T16b/2 of /4
- Ga met VCDS eens naar 09, advanced measurement values en kijk eens of je cruise knoppen kunt vinden (wat is je VCDS versie?)
- Post je lange codering eens van blok 09
- @Rainesh opzoeken, die woont praktisch naast je
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi, kevio26 en Sal
T94/56 op de ECU is niet de juist draad voor cruise control.
Dat moet T94/44 zijn. Daar zit op dit moment de draad die naar T16b/2 en /4 gaat (stuurkolomschakelaar linker hendel). Witte kabels.

Screenshot 2020-05-19 at 22.42.37.png

Probeer dit eens:
- Cruise schakelaar op de stuurkolom op OFF
- Verbind T16c/2 eens met T16b/2 of /4
- Ga met VCDS eens naar 09, advanced measurement values en kijk eens of je cruise knoppen kunt vinden (wat is je VCDS versie?)
- Post je lange codering eens van blok 09
- @Rainesh opzoeken, die woont praktisch naast je

ik heb vandaag de draad door verbonden zoals hier boven beschreven helaas werkt dit nog steeds niet , in advanced measurement values 9 zie je de stuur bedieningen niet wel in blok 19 en de knoppen werken, ik gebruik vcds 19,6
6915B65F-A630-47FE-9CC9-DF6D981170CB.jpeg
0ECA5746-B0BB-46AF-8C69-42F481D5B592.jpeg
de coding in blok 9
730616A3-D488-4CE4-AE52-778FCE34BCE0.jpeg
de coding in blok 19

moet er iets anders gecodeerd worden ?
Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75 pk ---------- 115 pk 
Edit: ik had het natuurlijk allemaal niet goed gelezen en had je al origineel cruise control. Stupid me:)

Zover ik weet ga je dit ook niet werkend krijgen met coderen. Polo 6C = MQB, dus dat betekent dat cruise control activatie via SwaP gaat.


Zie "aktiveringsdocument".

Ik heb een keer op een Polo 6C Mufu ingeleerd, maar omdat er geen juiste BCM/GW (zitten in 1) aanwezig was moest deze vervangen worden. Met Odis toen ingeleerd etc maar was vergeten swap functies te herstellen. Dus startstop en cruisecontrol deden het niet, na SWaP herstel deden beide functies het weer.

Kortom, je hebt een aktivatiedocument nodig om deze vervolgens in te leren met Odis Online.
 
Laatst bewerkt:
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
  • Leuk
Waarderingen: kevio26
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!