Polo 6C 1.2 TSi Highline - Deep Black Pearl
Polo 6C 1.2 TSi Highline - Deep Black Pearl

Polo 6C 1.2 TSi Highline - Deep Black Pearl

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6C
Uitvoering
Highline
Kleur
Deep Black Pearl
Bouwjaar
2014
Ik ben redelijk content met de externe box maar wil toch zodra dB tuning mogelijk is daar op over. Puur omdat dat net ff fijner af te regelen valt. Vermogenstoename is overduidelijk merkbaar. Of het te vergelijk valt geen idee, ik heb niet in een Blue GT gereden die origineel al 140 PK heeft.
Ok thanks, dus als ik het goed begrijp zou jij voor een nog ongechipte auto het nog even aanzien wanneer OBD tuning beschikbaar komt? Duurt ondertussen ook alweer een tijdje natuurlijk, met weinig zicht op wanneer er iets mogelijk wordt....
 
Ok thanks, dus als ik het goed begrijp zou jij voor een nog ongechipte auto het nog even aanzien wanneer OBD tuning beschikbaar komt? Duurt ondertussen ook alweer een tijdje natuurlijk, met weinig zicht op wanneer er iets mogelijk wordt....
Of je nu nog ongeschikt door zou blijven rijden, da's een persoonlijke keus. Heeft o.a. te maken met hoe lang je nog wil wachten en ook budget natuurlijk. Nu een box kopen en straks OBD is 2x kassa. En zodra OBD beschikbaar komt wordt die box natuurlijk 2e hands nog minder waard.
Wat OBD tuning betreft zit er wel schot in de zaak, heb regelmatig contact met Mark van JD Engineering en voor bepaalde types 6C is er al wel wat mogelijk.

Ik citeer even een stukje van de text van Mark:
--- quote starts here ---
Ik zal even uitleggen hoe het werkt.
De Flashtools zijn niet in staat om de nieuwe modellen te kunnen kraken. Ze hebben echter wel een manier gevonden om de auto’s toch ‘tune-baar’ te maken.
De auto wordt niet uitgelezen vanuit de eigen ecu, er wordt alleen een identificatie gedaan en daarmee kijkt men op de flashtool server of het origineel van de auto (of een fabrieksupdate) aanwezig is.
Als deze aanwezig is, wordt de file naar de laptop afgestuurd. Als deze NIET aanwezig is, kan de auto niet getuned worden.
De manier van tunen is wel heel mooi, alles kan via OBD gedaan worden (lezen en schrijven), geen uitbouwen en open maken van computers meer, maar het nadeel is wel dat je vooraf nooit met zekerheid kunt zeggen of de auto te tunen is.
Als je vag-com hebt, dan kan ik proberen of ik ze even een mailtje kan sturen, zodat men handmatig in staat is om te kijken of je file online staat.
Kun je mij een screenshot van je ‘engine’ gedeelte sturen van VAG-COM, dan probeer ik het eerst even op deze manier. Lukt dat niet, dan is het inderdaad een goed idee om woensdag middag even langs te rijden.

Met vriendelijke groet,
Mark
--- quote end here ---

Hoop dat dit wat meer duidelijk maakt.
Ik sta zelf op antwoord van Mark te wachten tot de file behorende bij mijn enigen beschikbaar is.
 
Zijn wel erg nette resultaten natuurlijk. Ik begrijp dat OBD tuning "netter" is en mooier op de motor kan worden afgesteld, maar volgens mij ben je dan wel een stuk eerder de *** met je garantie als je wat hebt of niet? Gezien er nog 4 jaar garantie (-1 maand) op de auto zit, ga 'k dan denk ik liever voor een externe box die ik er in geval van nood uit kan slopen en alles onder de dealergarantie laten fixen.
 
Zijn wel erg nette resultaten natuurlijk. Ik begrijp dat OBD tuning "netter" is en mooier op de motor kan worden afgesteld, maar volgens mij ben je dan wel een stuk eerder de *** met je garantie als je wat hebt of niet? Gezien er nog 4 jaar garantie (-1 maand) op de auto zit, ga 'k dan denk ik liever voor een externe box die ik er in geval van nood uit kan slopen en alles onder de dealergarantie laten fixen.
Dit is een ja en nee verhaal natuurlijk.
Kom je onderweg te staan en doe je een beroep op de VW service dan valt je externe box natuurlijk gelijk op, hetgeen bij OBD niet het geval is.
Breng je je auto gewoon weg voor een beurt dan kan je natuurlijk op je gemak even de box verwijderen en terug plaatsen nadat je auto de dealer weer heeft verlaten.
Bij OBD tuning is precies het tegenovergestelde het geval, in eerste instantie onzichtbaar maar de dealer kan het achterhalen door echt alle motor en ECU gegevens uit te lezen.

Zal onder normale omstandigheden de dealer ook een rotzorg zijn maar in geval van garantie kan PON deze gegevens van de dealer opvragen om te kijken of er niet ten onrechte op garantie geclaimd wordt.
 
Hoe bevalt het sportselect jou? Merk je echt verschil of is comfort/normaal sportief genoeg voor de polo?
Om heel eerlijk te zijn ... ik heb spijt van sportselect.
Met sportselect wordt je auto al wat verlaagd, dat is ook hetgeen ik dan wel weer mooi vind, al is die verlaging eigenlijk minimaal.
Maar juist in combinatie met m'n 17" velgen en de 215/40/R17 banden wordt de auto in mijn optiek te stug in de sportstand, je voelt dan echt elke oneffenheid in het wegdek., Daardoor gebruik ik de sportselect stand eigenlijk nagenoeg nooit.

Of je het verschil merkt ... zeker dus wel.
Of je er blij van wordt ... da's persoonlijk maar ik in elk geval niet.
 
Binnenkort komt er een flashtool beschikbaar, dit is een hardware die je plugt net als vcds. Dan kan je de originele software of de gechipte software zelf switchen. Dit is heel handig bijvoorbeeld als je pannen hebt of garantie gevalletje hebt kan je het gewoon zelf doen en niet elke keer naar JD.

Zodra deze beschikbaar is kan ik deze kopen bij JD.

Financieel is alles gelukkig goed geregeld met Mark (JD)

Topbedrijf JD!
Is er ondertussen al meer over die flashtool bekend ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!