Polo 6C 1.2 TSi Highline - Deep Black Pearl
Polo 6C 1.2 TSi Highline - Deep Black Pearl

Polo 6C 1.2 TSi Highline - Deep Black Pearl

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6C
Uitvoering
Highline
Kleur
Deep Black Pearl
Bouwjaar
2014
GertJan nog bedankt voor de foto's in jouw garage. Daardoor heeft m'n moeder de knoop kunnen doorhakken over welke kleur en welke velgen ze wilt Big Grin

Hoe pakt jouw motor nu op bij de 120? Ik heb gisteren proefgereden in een 1.2 TSI maar vond hem best tegen vallen toen ik het gaspedaal indrukte bij 120 in z'n 5.
Misschien komt het ook wel omdat ik diesel gewend ben Stick Out Tongue
Graag gedaan ...

Ik vond het zelf ook allemaal net ff te beknepen, vandaar dat ik ff bij JD ben geweest en hem iets heb laten kietelen.
Wereld van verschil.
 
GertJan nog bedankt voor de foto's in jouw garage. Daardoor heeft m'n moeder de knoop kunnen doorhakken over welke kleur en welke velgen ze wilt Big Grin

Hoe pakt jouw motor nu op bij de 120? Ik heb gisteren proefgereden in een 1.2 TSI maar vond hem best tegen vallen toen ik het gaspedaal indrukte bij 120 in z'n 5.
Misschien komt het ook wel omdat ik diesel gewend ben Stick Out Tongue

Waarschijnlijk heb je het over de 90pk versie?
De 110 pk is opzich al best rap. Zoniet knal je er een box tussen en gaat als de brandweer.
 
Opgelost!

Adapter waarden van de motor opnieuw afgesteld op de externe box.

Rijd als een zonnetje en ik kan totaal geen verschil merken OBD of externe kast.

Obd tuning was op rollenbank 141pk
Externe kastje op woord van Mark 5pk en 5nm minder.

Dus voor mij met nog 3jaar en 8maanden fabrieksgarantie super.

Hoe rijdt die van jou?

Helaas niet opgelost. Gisteren gebeld en volgende week gaat ik langs. Staat een sticker op de box vam JD (1.2TSI oude type 105pk) en ik heb een 90pk. Dus waarschijnlijk dat er een verkeerde software op staat

Dus nu even zonder box.
 
Vreemd, wel door hun ingebouwd? Of 2e hands gekocht en zelf ingebouwd ?

Nee ze hebben hem met de post naar tuningparts in zoetermeer gestuurd. Nieuw on de doos. Ik ben daarheen gereden om de obd tuning origineel te maken en de box mee te nemen omdat het daar dichterbij is vanuit Den Haag.

Balen..........

Volgende week gaat ik naar lochem om de boel te laten controleren.
 
Uiteindelijk dus niks bespaard, de benzine om op en neer naar Lochem te rijden gaat er nu alsnog aan.

Vandaag een lekker rit naar JD achter de rug.
Enkel reis 159km vanuit Barendrecht.

Ik heb de externe box weer terug ingeleverd en mijn OBD tuning weer terug.

Er viel gewoon niet op een normale manier te rijden. Het is net een aan uit schakelaar met de koppel die je krijgt.
Mijn probleem was dat ik een schok, hik, stoot voelde bij deellast gasgeven.

Ik overdrijf nu maar gewoon niet goed afgeregeld.

Op deze manier heb ik het verschil kunnen voelen tussen een box en OBD tuning.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blij voor je dat het weer opgelost is.
Mijn boxje is ook wel iets onrustig maar niet heel extreem. Maar ja, op de 6C op dit moment nog geen OBD tuning mogelijk dus moet het er voorlopig maar ff mee doen.
Financieel ook een beetje netjes behandeld door JD? Redelijke prijs terug gekregen voor je box?
Is er al bekend of (en wanneer) de software van de 6R wordt vrijgegeven, zodat de OBD-tuning mogelijk is? (voor de BlueMotion)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!