Polo 1.6 tdi highline van robin66079

Ik zou graag iets meer mn turbotje horen op mijn tdi is dit mogelijk zonder vermogens verliezen iemand misschien hier antwoordt op? Openluchtfilter weet ik dat dit geen zin heeft op een diesel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Is het gek dat mijn auto bijna iedere maandag regenereerd rij woon werk verkeer wel rond de 400 km in de week, laat hem net zo lang stationair lopen todat hij weer gedaald is in toeren

7d3815d2bcc7323943bc9b60d3d4fded.jpg

Een vraagje hierover ben geen techneut dus dat als eerste ik rij zelf een crosspolo 1.6 TDI met gemiddeld 500 tot 600 km per week maar bij mij staat de toerenteller ook op 1 continue als ik stil sta, is dat normaal ? En hoe krijg ik het weer op nul moet ik dan zoals je hier beschrijft net zo lang stationair staan totdat die daalt naar nul ? Is dat hoe regeneren werkt ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  CrossPolo  1.6 TDI 90pk 
Een vraagje hierover ben geen techneut dus dat als eerste ik rij zelf een crosspolo 1.6 TDI met gemiddeld 500 tot 600 km per week maar bij mij staat de toerenteller ook op 1 continue als ik stil sta, is dat normaal ? En hoe krijg ik het weer op nul moet ik dan zoals je hier beschrijft net zo lang stationair staan totdat die daalt naar nul ? Is dat hoe regeneren werkt ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als die daalt naar 0 dan staat je motor uit haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Een vraagje hierover ben geen techneut dus dat als eerste ik rij zelf een crosspolo 1.6 TDI met gemiddeld 500 tot 600 km per week maar bij mij staat de toerenteller ook op 1 continue als ik stil sta, is dat normaal ? En hoe krijg ik het weer op nul moet ik dan zoals je hier beschrijft net zo lang stationair staan totdat die daalt naar nul ? Is dat hoe regeneren werkt ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Altijd is niet normaal nee bij mij blijft hij dan op 1000 toeren draaien maar dan hoor je ook echt een zwaarder geluid en ik zet hem dan pas uit als hij weer rustig stationair draait
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Is niet altijd de dpf hoor, je wagen gaat stationair ook hoger in toeren lopen 1000rpm ofzo om de baterij bij te laden als er veel verbruikers opstaan (lampen,airco,radio..) zet de verwarming maar eens af en laat het toerentel even stijgen dan zie je dat hij terug valt op het normale stationair toerental
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Is niet altijd de dpf hoor, je wagen gaat stationair ook hoger in toeren lopen 1000rpm ofzo om de baterij bij te laden als er veel verbruikers opstaan (lampen,airco,radio..) zet de verwarming maar eens af en laat het toerentel even stijgen dan zie je dat hij terug valt op het normale stationair toerental

Ja weet ik maar een regeneratie cyclus kun je duidelijk horen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
mijn polo regenereerde 2x per week dus kan perfect hoor,ook hadden ze bij mij de pakking verkeerd gemonteerd toen ze mijn nieuwe egr koeler staken waardoor ik het ook altijd netjes binnen kon ruiken wanneer hij aan het regenereren was --->oplossing bye bye dpf
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
  • Leuk
Waarderingen: Robin66079
mijn polo regenereerde 2x per week dus kan perfect hoor,ook hadden ze bij mij de pakking verkeerd gemonteerd toen ze mijn nieuwe egr koeler staken waardoor ik het ook altijd netjes binnen kon ruiken wanneer hij aan het regenereren was --->oplossing bye bye dpf

Dat zou ik inderdaad ook het liefste doen maar de duitse keuringen zijn ietjes strenger [emoji53] als die gechipt wordt wordt de egr toch software matig dichtgezet
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Poosje niks gedaan.. ik ben aan het uitvogelen hoe ik zelf cruisecontrol kan inbouwen zo wat ik bekeken heb beschik ik over de juiste bcm dus als ik het goed zeg heb ik alleen een cc hendel nodig en kabelset en inleren maar nu zie ik dat er verschil zit in de hendel (trip of mfa) welke moet ik hebben? heb nu nog geen multifunctioneel stuur maar kan nog wel komen. Verder kan ik in de tellerklok wel de buitentempratuur zien en verbruik enz enz
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!