Plus kabel vanaf accu via bestuurderskant?

Hallo,

Ik wil een plus kabel vanaf mijn accu naar mijn versterker in de kofferbak leggen. Ik heb de overige bekabeling van de versterker al aan de bijrijderskant liggen. Kan iemand mij (het liefst met foto's) zeggen of aantonen waar ik ergens de plus kabel mijn auto in krijg aan de bestuurderskant?

Ook heb ik vandaag een nieuwe radio aangesloten. Deze gaat nu echter niet aan en uit wanneer ik de auto start of uitzet. Ik heb de rode en gele kabeltjes al geprobeerd in de volgende combinaties:
'rood-rood' / 'geel-geel'
En
'rood-geel' / 'rood-geel'

Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg? Ik heb een 9N3 uit 2006.

Groet, Frank
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Vermoed net als bij een 2004lupo bestuurders kant achter de motor tegen het schudbord aan. ( Bij de Lupo zit deze 20cm onder het koelvaatje.)

Daar moet een kabel doorgang zitten met kabels waar je misschien de versterker kabel door kan krijgen.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik heb bij mijn 9N3 een kabel getrokken door het gat waar de AC leidingen de 'cabine' binnen gaan. In het midden aan de motorruimte.
Daar zit een mouche/schuim, maar dit kan je makkelijk aan de kant duwen om er een kabel door te trekken.
Van aan de passagierkant kan je de kabel dan verder trekken naar binnen, zo onder de tapijt via de dorpel naar achteren..
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik heb bij mijn 9N3 een kabel getrokken door het gat waar de AC leidingen de 'cabine' binnen gaan. In het midden aan de motorruimte.
Daar zit een mouche/schuim, maar dit kan je makkelijk aan de kant duwen om er een kabel door te trekken.
Van aan de passagierkant kan je de kabel dan verder trekken naar binnen, zo onder de tapijt via de dorpel naar achteren..

Heb je misschien een foto van de plaats waar je de kabel in hebt gestoken? Ben er nog niet zo handig mee allemaal..
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Ben net even foto's gaan maken voor je. Ik heb een kleine motor dus kan er goed bij. Het kan zijn dat je met je 1.4 iets atletischer moet zijn om er bij te kunnen , maar het moet zeker lukken.
Je kan de rubber makkelijk opzij duwen en er een draad door steken.
IMG_20171001_165016.jpg IMG_20171001_165026.jpg IMG_20171001_165037.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ben ik eigenlijk volledig met je eens. Heb die daar gehangen toen ik nog een heel pak minder kaas gegeten had van electro.
Echter zit die kabel er al bijna 2 jaar ondertussen, en ben net even gaan kijken; nog geen enkel teken van slijtage op de isolatie.
De rubber is wel erg los, dus die geeft amper druk op de kabel.

Maar misschien was het geen goed idee om het ook aan iemand anders aan te bevelen. Volgens de regels van de kunst is het niet
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Bedankt voor de tip, ik ga er zeker een zekering tussen zetten :)
Gelukkig is het maar een stuursignaal voor het dimmen van m'n DRL, dus veel stroom kan er niet door. Maar toch, kleinste zekering die ik heb gaat er tussen.

Maar nu hebben we nog geen makkelijke en goede manier om een kabel van de motorruimte naar de passagiersruimte te krijgen.

Aan de bestuurderskant in de motorruimte is er een doorvoer voor de kabel om de motorkap te ontgrendelen.
Aan de passagierskant is dit gat er ook voor de RHD modellen uit Engeland. (Wel afgedekt met plastic) Misschien kunnen we deze gebruiken? Dan kom je onder het paravaan uit zo te zien.
Ik zal dinsdag eens proberen dit los te halen en kijken of we van daar uit verder kunnen.
 

Bijlagen

  • IMG_20171001_181502.jpg
    IMG_20171001_181502.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 89
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Bedankt voor de foto's brent! Ik heb eerst jouw manier geprobeerd. Echter heb ik een behoorlijk dikke plus kabel die niet pastte. Daarna heb ik nogmaals via de linkerkant door het rubbertje geprobeerd. Na heel veel gekloot is het toch uiteindelijk gelukt.. Eenmal binnen heb ik de kabel nog naar de bestuurderskant kunnen leggen. Mocht je dit willen proberen is het het beste om van binnenuit te werken. Anders kreeg ik de kabel met geen mogelijkheid door het 2e rubber heen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Heb je hem door hetzelfde gat als waar de AC leidingen door gaan gestoken? Overweeg dan de kabel wat extra te beschermen op die plek, want een kortsluiting daar lijkt me niet fijn.
Ik ga mijn kabel daar weghalen en op een andere manier proberen door te voeren. Ik ga eens bekijken wat er mogelijk is als ik het paravaan los heb.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Heb je hem door hetzelfde gat als waar de AC leidingen door gaan gestoken? Overweeg dan de kabel wat extra te beschermen op die plek, want een kortsluiting daar lijkt me niet fijn.
Ik ga mijn kabel daar weghalen en op een andere manier proberen door te voeren. Ik ga eens bekijken wat er mogelijk is als ik het paravaan los heb.

Nee ik heb hem door het rubbertje links voor gestoken waar aan de rechterkant de kabel voor het openen van de motorkap doorheen loopt. Dan komt die achter het handschoenen vakje uit.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!